اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

هند دست به عصا شد/ امیدواری پالایشگاه‌داران هندی در تمدید معافیت نفت ایران

 اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ پالایشگاه های هند، تا زمان مشخص شدن ادامه معافیت تحریم نفت ایران از سوی ایالات متحده، از خرید نفت ایران عقب نشینی می کنند. 

براساس گزارش رویترز، معافیت تحریمی نفت ایران که از نوامبر آغاز شده است، اوایل ماه می به پایان خواهد رسید. ایالات متحده که به هشت کشور از جمله هند، اجازه خرید نفت ایران را صادر کرده است. 

منابع هندی اعلام کردند، امیدوارند آمریکا طی هفت تا ده روز آینده تصمیم قطعی درباره لغو و یا ادامه معافیت تحریم ها و سقف مجاز خریداری نفت از ایران را اعلام کند.  

منابع هندی که به دلیل حساسیت و احتمال توبیخ آمریکایی ها تمایلی به فاش شدن نامشان ندارند گفته اند، ما نظر آمریکایی ها را نمی دانیم، اینکه آیا آنها اجازه خرید به ما می دهند یا نه. 

هند با مجوز معافیت های تحریمی  می تواند روزانه 300 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند، این عدد، نصف مقداری است که هندی ها تا قبل از تحریم ها می توانستند از ایران خریداری کنند. هندی ها در ماه مارس 258 هزار بشکه از ایران نفت خریداری کرده است که این رقم مقداری کمتر از میزان خرید هندی ها در ماه فوریه است. 

این در حالی است که محاسبات قبلی رویترز نشان می‌دهد، واردات نفت هند از ایران در سال مالی جاری 452 هزار بشکه در روز یا 22.6 میلیون تن بالاتر از سال مالی گذشته خواهد بود.

 اما از ماه نوامبر تنها شرکت دولتی نفت هند، شرکت نفت برات پترولیوم، هندوستان پترولیوم و پالایشگاه منگالور و پتروشیمی، نفت ایران را خریداری کرده اند.

با توجه به زمان خریداری و تحویل محموله های نفتی این احتمال وجود دارد که خریداران نفت ایران، تا زمان اعلام رسمی مقامات آمریکایی درباره تمدید و یا لغو معافیت تحریم ها، فروش خود را متوقف و یا محدود کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان