در نشست خبری تشریح شد؛

سوره مهر با ۱۵۰ چاپ اولی و هزار کتاب الکترونیک در نمایشگاه کتاب

مدیرعامل سوره مهر از عرضه ۱۵۰ کتاب چاپ نخست و عرضه ۸۵ هزار نسخه از چهار کتاب نائل به دریافت تقریظ رهبر انقلاب در سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

سوره مهر با 150 چاپ اولی و هزار کتاب الکترونیک در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید قره‌داغی مدیرعامل جدید انتشارات سوره مهر، صبح روز دوشنبه 11 اردیبهشت در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های این موسسه انتشاراتی در سِ‌امین نمایشگاه کتاب تهران پرداخت.

وی با اشاره به تلاش این ناشر برای تسهیل و تسریع توزیع کتاب گفت: سوره مهر در نمایشگاه کتاب امسال 150 اثر چاپ نخست را ارائه خواهد کرد و در کنار آن نیز 200 دوره کتاب را به صورت تجدید چاپ به نمایشگاه می‌آورد که مجموع شمارگان آنها بیش از 900 هزار جلد خواهد بود و شامل تقریبا 200 میلیون صفحه کتاب می‌شود.

وی با اشاره به حضور پررنگ این ناشر در بخش کودک و نوجوان در سال جاری، افزود: این غرفه با افزایش صددرصدی فضا و به مساحت 90 متر مربع، ‌بیش از هفتاد عنوان کتاب چاپ اول را برای مخاطبان این بخش عرضه خواهد کرد که آثاری از نویسندگانی چون مصطفی رحماندوست، افسانه شعبان‌نژاد و محمدرضا سرشار نیز در میان آنها وجود خواهد داشت.

وی همچنین از ایجاد غرفه ویژه سوره مهر الکترونیک در بخش نشر دیجیتال نمایشگاه خبر داد و افزود: از چهار کتابی که سال گذشته توسط رهبر انقلاب نائل به دریافت تقریظ شدند، 80 هزار نسخه منتشر شده و در نمایشگاه کتاب امسال توزیع خواهد شد.

قره‌داغی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره حضور آثار موسسه در بخش ترجمه نیز گفت: امسال حدود 10 عنوان کتاب ترجمه شده توسط ما برای اولین بار منتشر شده و 30 عنوان کتاب ترجمه شده نیز توسط مرکز ترجمه حوزه هنری برای انتشار در اختیار ما قرار گرفته است. جدای از این 12 عنوان از آثار ما نیز در سال گذشته توسط ناشران عرب‌زبان ترجمه شد. امیدواریم که در نمایشگاه کتاب سال آینده برنامه و تدارک بیشتر و بهتری برای ارائه این آثار در نمایشگاه داشته باشیم.

مدیرعامل سوره مهر همچنین در پاسخ به سوالی درباره زمان‌بر بودن انتشار کتاب در این موسسه نیز گفت: ما در حال حاضر کتابی نداریم که بیش از دو سال برای انتشار در انتظار مانده باشد.

این ناشر همچنین در پاسخ به سوالی درباره سرمایه‌گذاری وسیع خود در نشر الکترونیک نیز گفت: واقعیت این است که انتشار این دست آثار در کشور ما جا نیفتاده و اقتصادی نیز نیست. ما سعی داریم با این همه در این بخش حضوری جدی داشته باشیم و خود را تقویت کنیم.

در بخشی دیگر از این نشست خبری حیدر ایمنی مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر نیز به تشریح برنامه‌های این ناشر در نمایشگاه کتاب پرداخت و گفت: 10 عنوان کتاب گویای تازه به صورت لوح فشرده و DVD برای عرضه در نمایشگاه کتاب حاضر شده است که در میان آن‌ها می‌توان به آثاری چون مجموعه قصه نمایش کودکان، فسقل قصه‌های موتوری، رفاقت به سبک تانک، هی یو، در کمین گل سرخ، گرگ‌سالی، فرنگیس، پنجره‌های تشنه، دختر شینا و آن بیست و سه نفر اشاره کرد.

وی افزود: پنج اپلیکیشن کتاب چند رسانه‌ای جدید و در مجموع 30 اپلیکیشن کتاب نیز در نمایشگاه امسال عرضه خواهد شد. که برخی از آنها عبارتند از اپلیکیشن مجموعه کتاب دار و دسته دارعلی، ستارگان اقبال(شامل چهار کتاب تقریظی) و شعر امروز شامل کتابهای ایما، یلدا و هنوز هم.

به گفته ایمنی سوره مهر در نمایشگاه کتاب امسال بیش از 1000 عنوان کتاب الکترونیک را عرضه خواهد کرد.

ایمین ادامه داد: نرم‌افزار واقعیت افزوده سوره مهر اب 12 هنوان کتاب  تازه و نرم‌افزار خودناشری سوره مهر نیز در نمایشگاه رونمایی و مراسمی نیز برای افتتاحیه رسمی جشنواره سراسری من و کتاب در نمایشگاه برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر