خدمات شگفت انگیز همراه اول در یک روستای سیل زده

پایگاه خبری فردا: از خدمات بسیار موثر همراه اول رسیدگی به روستاهای سیل زده و برقرار کردن ارتباط در شرایط بحران است. یکی از این روستاها روستای مورانی است. روستای مورانی در قسمت مرکزی شهرستان پل دختر واقع در استان لرستان قرار دارد. این روستا در نزدیکی پلدختر به خرم‌آباد و 15 کیلومتر مانده به پلدختر قرار کرد. همان‌گونه که می‌دانید پل‌دختر یکی از شهرستان‌هایی است که بیشترین خسارت را در زمینه سیل دیده است. حتی جاده پلدختر به خرم‌آباد هم پس از سیل تخریب و از بخش خرم آباد کاملا بسته شد. البته قسمت‌هایی از این جاده قابل تعمیر است و از جاده خاکی می‌توان به روستای مورانی دسترسی پیدا کرد.

روستای مورانی در زمستان آب و هوای معتدل و در تابستان آب و هوای گرم دارد. بیشتر درآمد مردم روستا از طریق کشاورزی و دامپروری تهیه می‌شود. پوشش جنگلی روستای مورانی از درخت بلوط، بنه (کلین)، بادام و غیره تشکیل شده است. یکی از دلایل خسارت زیاد سیل در روستای مورانی قرار داشتن این روستا در قسمت حاشیه‌ای رودخانه کشکان است که البته پیش از سیل آب این رودخانه باعث رونق بسیاری در کشاورزی این روستا می‌شد. یکی دیگر از نعمت‌های این روستا وجود چاه نفت و گاز طبیعی در نزدیکی این روستا است که این منابع انرژی به پالایشگاه کرمانشاه فرستاده می‌شود و از آن استفاده می‌شود.

این روستا دارای جمعیت 2623 نفری است.  البته بخشی از جمعیت این روستا نیز به پلدختر مهارجت کردند اما جمعیت این روستا همچنان دستخوش تغییرات فراوانی نشده است. روستای مورانی از طوایف دیناروند، رشنو، پاپی، قباد، میرزاوند و چندین طایفه دیگر تشکیل شده است. تپه باستانی مورانی یکی از آثار ملی ثبت شده ایران است. روستای مورانی در ارتفاع 752 متری از سطح دریا قرار دارد و دمای هوای آن معمولا 10 درجه سانتی گراد و میزان بارش سالانه آن 521 میلی متر است. این روستا معمولا 18 روز را در حالت یخبندان طی می‌کند.  روی تابلوی ورودی این روستا جمله «به روستای مورانی خوش آمدید» نقش بسته است. از محصولات کشاورزی این روستا می‌توان به لوبیا، عدس و نخود اشاره کرد. ذرت، جو، گندم و انواع سبزیجات و سیفی جات هم در این روستا کشت می‌شود. روستای مورانی دارای مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است. همچنین این روستا دارای یک زمین خاکی برای فوتبال و یک مجموعه چند منظوره ورزشی نیز هست.

 روستای مورانی پس از سیل برق و گاز خود را از دست داد. تنها راه ارتباطی روستای مورانی به وسیله ارتباطات مخابرات است. بنابراین برقرار بودن ارتباط و قطع نشدن آن برای این روستا بسیار مهم و حیاتی است. یکی از اقدامات موثر همراه اول در روستای مورانی برقرار کردن ارتباط موبایل است. اقدامی که به شادی و رضایت مردم روستای مورانی انجامید. همراه اول این ارتباط را به وسیله یک یک سایت پورتابل، دیزل ژنراتور و از طریق لینک ماهوراه توانسته ایجاد کند. پس از برقراری ارتباط تلفنی برای روستای مورانی یک ویدئو از تشکر مردم روستای مورانی از شرکت همراه اول در شبکه‌های مختلف اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود که نشان از رضایت مردم این روستا دارد. چرا که ارتباط تلفنی در این روستا در زمانی برقرار شده است که گاز و برق روستا قطع است.

از دیگر اقدامات تحسین برانگیز همراه اول برای روستاهای سیل زده رایگان کردن مکالمه برای روستاهای پلدختر همچون درود، کوهدشت، رومشکان و معمولان بود. مکالمات درون و برون شبکه‌ای نه تنها در زمان سیل در روستاهای اطراف پلدختر و بسیاری از مناطق لرستان رایگان شد بلکه تا این امکان تا چندین روز پس از آن نیز تمدید شد. همچنین ایترنت نیز از طریق همراه اول در پلدختر و سایر روستاهای سیل زده برقرار شد و در این زمینه نیز مشکلی وجود نداشت. این امکانات از طریق فیبر نوری و با استفاده از بالن ارتباطی پلدختر به اهواز متصل شد. همچنین همراه اول با حضور در کنار مردم سیل زده به وظایف اجتماعی خود نیز در این زمینه عمل کرد. شرکت همراه اول با ارسال چند وانت پوشک بچه و هزار تخته پتو به کمک مردم سیل زده رفت. علاوه بر این نیروها و عوامل شرکت همراه اول از نخستین روزهای سیل با وجود شرایط بد جوی و وضعیت خراب جاده‌ها به مناطق سیل زده اعزام شدند تا در کنار مردم و با همراهی همکاران خود ارتباط مخابراتی در روستاها و شهرهای سیل زده را بدون وقفه برقرار کنند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان