روایتی از وفاداری به پرچم

«پرچم هر کشوری مقدس است، زیرا بالای سر یک ملت قرار می‌گیرد، به همین جهت پرچم برای هر کشوری ناموس آن محسوب می‌شود.»

روایتی از وفاداری به پرچم

به گزارش ایسنا، در این روزها که مناطقی از کشورمان درگیر سیل است هرکسی به وسع خود به کمک رسانی هموطنان شتافته است. حتی برخی از کشورها به دلیل پای بندی به اصول انسانی کمک‌های خود را از مردم سیل زده ایران دریغ نکرده‌اند.

کمتر از یک روز از نشر تصویری از یک پرچم در مناطق سیل زده می‌گذرد که چند هموطن که یکی از آن‌ها عضوی از نیروهای مسلح است در تلاش‌اند که پرچم کشورمان را افراشته نگه دارند. در شبکه‌های اجتماعی نام عکاس این اثر «روح الله خسروی» به ثبت رسیده است. خسروی این صحنه را در میدان روبروی شهرداری پلدختر ثبت کرده است. این تصویر نمادی از اقتدار، همبستگی و انسجام ملی و همدلی مضاعف ما ایرانیان در سخت‌ترین شرایط است که باید برای سالیان طولانی به عنوان یکی از ماندگار ترین صحنه در یادها باقی بماند.

ناگفته نماند بازنشر گسترده این تصویر و دست به دست شدن آن در فضای مجازی در اندک زمانی با واکنش خوشایند و روحیه بخش هموطنان‌مان روبرو شده است که نشان از آن دارد ملت ایران حتی در دشوارترین شرایط، بیرق وحدت و یک پارچگی خود را برافراشته نگه می‌دارند و به آرمان‌های خودشان وفادارند.

تلاش برای برافراشتن پرچم ایران در مناطق سیل زده

سال‌ها قبل تصویری مشابه این تصویر نخستین جایزه عکاسی پولیتزر را به خودش اختصاص داد. تصویر یاد شده مربوط به برافراشته شدن پرچم کشور آمریکا بعد از «نبرد ایووجیما» در اواخر جنگ جهانی دوم است که در هزاران نشریه به چاپ رسید و به نخستین عکسی بدل شد که در سال انتشارش برنده «جایزه عکاسی پولیتزر» شد. همچنین فیلم سینمایی «پرچم‌های پدران ما» به کارگردانی «کلینت ایستوود» نیز پیرامون این موضوع ساخته شده است.

برافراشتن پرچم آمریکا در «ایو جیما»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان