الیور استون: فکر گروهی درباره هک روسیه درست نیست

ماجرا شبیه چیزهایی است که تام کلنسی در دهه ۱۹۸۰ می‌نوشت. تریلرهای نادرست همین حالا هم دارند درباره هک روسی در انتخابات آمریکا نوشته می‌شوند. از همین راه پول بسیار و البته سریال‌های تلویزیونی هم ساخته می‌شود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- الیور استون کارگردان نامدار آمریکایی بر غلبه هیستری شبیه دوران جنگ سرد هشدار داد و ادعای این که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه حامی ماجرای هک کردن اطلاعات آمریکا برای پیروزی دونالد ترامپ بر هیلاری کلینتون بوده را مشابه آن تفکرات جنگ سردی خواند.

 الیور استون: فکر گروهی درباره هک روسیه درست نیست.

به گزارش بانی فیلم، به نقل از ورایتی، این کارگردان با انتشار یادداشتی با عنوان «روس‌ها دارند می‌آیند» که آن را در پست فیس بوک خود منتشر کرد نوشت: «هیچ وقت فکر نمی‌کردم دعا کنم تا ترامپ نسبت به این مساله برخوردی منطقی داشته باشد»، در عین حال نسبت به پذیرش آنچه او آن را «فکر-گروهی» می‌خواند و مبنی بر این است که روسیه حامی هک مطالب پیش از انتخابات کمیته ملی حزب دموکرات و جان پودستا رییس کمپین هیلاری کلینتون بوده، هشدار داد.او به مطالبی که از همه این حرف‌ها نتیجه می‌گیرند سازمان‌های امنیتی روسیه مسئول نتیجه انتخابات بوده‌اند نیز ارجاع داد و نوشت:خدای من، روح ایزی استون از دهه 1950 بازگشته!

 الیور استون: فکر گروهی درباره هک روسیه درست نیست.

وی افزود: شاید هم ماجرا شبیه چیزهایی است که تام کلنسی در دهه 1980 می‌نوشت. تریلرهای نادرست همین حالا هم دارند درباره هک روسی در انتخابات آمریکا نوشته می‌شوند. از همین راه پول بسیار و البته سریال‌های تلویزیونی هم ساخته می‌شود. من هرگز چنین مزخرف هیسترکی در نیویوک تایمز نخوانده بودم (اصلا باید این مطالب را جعلی خواند). مطالبی که در آن سرمقاله تند غیرمنصفانه‌ای درباره وقوع جرم توسط روسیه را مطرح می‌کند و بسیاری از آنها احتمالا توسط خود سرژ شممان سردبیر روزنامه نوشته شده است. یکی از این ایدئولوژیست‌ها به نظر می‌رسد هنوز شب‌ها زیرتختخوابش دنبال روسی‌ها می‌گردد. چنین افرادی در قدیم «روس‌های سفید» ‌نامیده می‌شدند که شبیه همان کوبایی‌های دست راستی در میامی هست و قادر نیستند بدون اعلام نارضایتی از سپری شدن دوران گذشته زندگی کنند. شممان واضح است در راس هیات تحریره نیویورک تایمز جای دارد. این نمونه فکر کردن واضح است که بر اظهارات پنتاگون و بسیاری از ژنرال‌های ما نیز تاثیر می‌‌گذارد و موجب ارایه گزارش‌هایی مبنی بر نفوذ می‌شود. وقتی یک فکر-گروهی مکالمات ملی همه ما را تحت کنترل بگیرد، این واقعا خطرناک خواهد بود.

 الیور استون: فکر گروهی درباره هک روسیه درست نیست.

استون نسبت به سرزنش کردن عجولانه پوتین نیز هشدار داد و گفت این عمل می‌تواند عواقبی برای پاسخ‌هایی که ترامپ می‌خواهد بدهد داشته باشد.وی افزود: هرچقدر هم من با ترامپ مخالف باشم (که هستم)، او اکنون هدف شماره یک تبلیفات است- و این ‌آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که وی نیز به آهنگ ضد کرملین بپیوندد که دست پخت طلاعات نادرست و یا سوء‌تفاهم ایجاد شده توسط سیا است.وی در ادامه نوشت: بنابر این من می‌ترسم، که در این راه ناشی از گرم بودن سرها، او هم شروع به جنگ با روس‌ها کند و دور نخواهد بود که یک سرزمین سراسر جنگ علیه روسیه به راه بیفتد.

 الیور استون: فکر گروهی درباره هک روسیه درست نیست.

او با خوانندگان نامه‌اش این مبحث را چنین ادامه داده است: در تفکرتان ایجاد آرامش کنید. وی همچنین با نیویرک تایمز نیز وارد گفتگو شد و از آنها خواست تا از پذیرش شواهد خلاف خودداری کنند و تایید کرد شاید هک کردن کمیته ملی دموکرات‌ها قابل سرزنش کردن باشد، اما هک یک فرد داخلی به این دلیل مورد انزجار واقع شده که همه فرصت‌های حزب بر باد رفته است.این نامه پس از آن نوشته شده که باراک اوباما روز پنج شنبه تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع کرد که آن را نتیجه همین هک کردن اطلاعات خواند. اما ترامپ در برابر این رفتار پوتین را به دلیل آن که بلافاصله به این عمل واکنش نشان نداد تحسین کرد. وی گفت همیشه می‌دانست پوتین خیلی باهوش و زیرک است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر