طرز تهیه دمنوش بابونه با ۳ روش متفاوت

دمنوش بابونه یک آرام بخش طبیعی و پرخاصیت می باشد که نوشیدن آن برای داشتن خواب راحت و آرام بسیار مؤثر می باشد، ضمن اینکه برای بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا نیز مفید است. در ادامه شما را با طرز تهیه دمنوش بابونه با سه روش متفاوت آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه دمنوش بابونه با 3 روش متفاوت

بابونه از جمله گیاهان دارویی با ارزش است که از قدیم برای مصارف مختلفی استفاده می شده و دارای خواص آرام بخشی و نیز برای تسکین درد قاعدگی، پاکسازی پوست، بهبود دردهای میگرنی، کمک به درمان دیابت، رفع مشکلات معده و تقویت کننده سیستم گوارشی مؤثر می باشد. یکی از روشهای مصرف گیاه بابونه، استفاده از آن در تهیه دمنوش است، بنابراین در این مطلب قصد داریم، روش های متفاوت طرز تهیه دمنوش بابونه را به شما عزیزان معرفی نماییم.

روش های درست کردن دمنوش بابونه

در این قسمت می توانید با طرز تهیه دمنوش بابونه به سه طریق مختلف آشنا شوید. شما عزیزان بعد از یادگیری می توانید این دمنوش پر خاصیت و مفید را به راحتی در منزل تهیه کرده و آن را همراه خانواده تان برای وعده صبحانه، میان وعده یا به عنوان دسر سرو نمایید.

طرز تهیه دمنوش خوش عطر بابونه

تهیه دمنوش بابونه به همراه لیمو یا عسل

برای تهیه این دمنوش خوش عطر، ابتدا لازم است، مقداری بابونه خشک شده را درون یک فنجان ریخته و سپس بر روی آن آب جوشیده بریزید، سه دقیقه زمان لازم است تا آن دم بکشد، برای اینکه دمنوش شما زودتر و بهتر دم بکشد، می توانید روی درب آن را پوشانده و یا از لیوان های مخصوص دم نوش استفاده کنید. همچنین می توانید بابونه را در قوری ریخته تا به مقدار بیشتری دمنوش داشته باشید، در نهایت بعد از دم کشیدن بابونه، آن را در فنجان ریخته و به همراه عسل و یا آب لیموی تازه میل نمایید. به منظور جلوگیری از ریختن پوره ها در فنجان می توانید از یک صافی مخصوص در هنگام ریختن چای در فنجان استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش بابونه

طرز تهیه دمنوش بابونه و بهارنارنج

در این روش از تهیه دمنوش بابونه، یک قاشق مرباخوری از بابونه را به همراه یک قاشق مرباخوری بهارنارنج و نیز یک قاشق چای خوری عرق بهار نارنج در یک قوری ریخته و مقداری آب جوش بر روی آن می ریزیم، قوری را بر روی بخار کتری گذاشته و اجازه می دهیم تا خوب دم بکشد، 5 تا 7 دقیقه زمان برای دم کشیدن کافی است. حال بعد از آماده شدن دمنوش، آن را درون فنجان ریخته و میل نمایید.

روش تهیه دمنوش بابونه

روش تهیه دمنوش بابونه و دارچین

برای تهیه این نوع دمنوش کافی است، یک قاشق مرباخوری بابونه خشک را در یک لیوان آب جوش ریخته و چون برای دم کشیدن آن از حرارت غیر مستقیم باید استفاده کرد، آن را بر روی بخار کتری و یا سمار قرار دهید، ده دقیقه زمان لازم است، تا دم بکشد، سپس دمنوش را صاف کرده و میل کنید. توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از بابونه و دارچین برای این دمنوش باید نسبت بابونه به دارچین 70 به 30 باشد، یعنی از بابونه به مقدار بیشتر از دارچین استفاده شود.

طرز تهیه دمنوش پرخاصیت بابونه

نکته : از آنجا که بابونه و دارچین هر دو دارای طبع گرم می باشند، بنابراین مصرف آنها برای افرادی که گرم مزاج می باشند، توصیه نمی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان