نیمی از خریداران Pixel ۳ مهاجران سامسونگی هستند و یک پنجم آنها از آیفون فرار کرده‌اند!

این گزارش که هفته گذشته منتشر شد، به شکل نسبتا دقیقی سابقه خریداران پیکسل جدید را مورد بررسی و پرسش قرار داده است

نیمی از خریداران Pixel 3 مهاجران سامسونگی هستند و یک پنجم آنها از آیفون فرار کرده‌اند!

بخش سخت افزاری گوگل که با نام پیکسل شناخته می‌شود، به کندی اما با ثبات کامل در حال گسترش محبوبیتش است. به گونه ای که با سرعت در حال سرقت و مخ زنی کاربران دیگر رقبا است. مطالعه جدیی که توسط CounterPoint Research انجام شده، نشان دهنده آن است که نیمی از خریداران پیکسل 3 (تازه‌ترین پرچمدار گوگل) پیشتر کاربر محصولات سامسونگ بوده‌اند.

این گزارش که هفته گذشته منتشر شد، به شکل نسبتا دقیقی سابقه خریداران پیکسل جدید را مورد بررسی و پرسش قرار داده است. به نظر می‌رسد که پرچمدار جدید گوگل، بیشترین میزان فروشش را مدیون فرار مشتریان از دست دیگر تولیدکنندگان بازار اسمارت فون است. به گونه ای که یک پنجم خریداران پیکسل 3 هم طرفداران آیفون‌های اپل بوده‌اند که نتوانسته‌اند با وسوسه پیکسل مقابله کنند.

به شکل دقیق‌تر باید گفت که 51 درصد خریداران پیکسل 3 قبلا صاحب محصولات سامسونگ بوده‌اند. به طور مشخص37 درصد از خریداران پیکسل 3 قبل از این صاحب یکی از اعضای خانواده گلکسی اس 7 سامسونگ بوده‌اند. 14 درصد آنها هم از دست ابزارهای موتورولا فرار کرده‌اند.

این اعداد وقتی جالب‌تر می‌شوند که گوگل از ابتدای عرضه خانواده پیکسل، هدف اصلی خود را رقابت با آیفون تعیین کرده‌ بود. و به نظر می‌رسد در این زمینه موفقیتهایی هم داشته است. به گونه ای که بالاخره کیفیت و کارکرد دوربین پیکسل توانسته از آیفون‌ها سبقت بگیرد.

این گزارش می‌گوید: «جدیدترین محصول خط تولید پیکسل گوگل توانسته موفقیت مشخص و چشم‌گیری در بازار محصولات رده‌بالا و پرمیوم شبکه اپراتور ورایزن به دست آورده است. پیکسل با این هدف پا به عرصه وجود گذارد که آخرین ابداعات و اختراعات اندروید را به سرعت روانه بازار کند و در مقابل قلمرو iOS بتواند آبروی اندروید را حفظ نماید. البته از آنجایی که تقریبا 80 درصد مشتریان پیکسل 3 کسانی هستند که دیگر شرکای اندرویدی گوگل را رها کرده‌اند، این موضوع می‌تواند باعث ناامیدی در نتیجه بخشی هدف‌گذاری این شرکت باشد.

بخش دیگری از این گزارش به آمار مرتبط با OnePlus 6T می‌پردازد. این اسمارت‌فون هم که موفق‌ترین و پرفروش‌ترین نمونه تولید‌کننده‌اش در بازار بوده‌است، بیشترین مشتریانش را از دندان سامسونگ بیرون کشیده است. برای مثال گزارش‌های اپراتور تی‌موبایل نشان می‌دهد که صاحبان سامسونگ جی 2 پرایم و گلکسی اس 7 برای ارتقا موبایلشان سراغ 6تی وان‌پلاس آمده‌اند. این در حالی است که 16 درصد خریداران این اسمارت‌فون، آیفون‌های‌شان را فدا کرده‌اند و 15 درصد آنها هم با دور انداختن موبایل‌های ال‌جی سراغ وان‌پلاس آمده‌اند.

این تحقیق نشان داده که در فصل چهارم 2018، نزدیک به 7.3 درصد از فروش تلفن‌هوشمند اپراتور ورایزون در قبضه پیکسل 3 بوده است. و در همین زمان تی6 وان‌پلاس سهم 2.4 درصدی از کل فروش تی‌موبایل را از آن خود کرده است.

اگرچع این آمار و اعداد در مقابل فروش کلی غولهایی چون اپل و سامسونگ چندان چشم‌گیر نیستند، اما از همین الان ناقوس‌ها به صدا در آمده و زنگ خطر بیخ گوش این دو غول کره‌ای و آمریکایی در حال نواختن است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان