رسانه هندی: تحریم سپاه نمادین و تاثیری براین نیرو ندارد

تارنمای اس ان ای وایر هند روز جمعه در مطلبی نوشت،تحریم سپاه پاسداران ایران به عنوان بازوی انقلاب اسلامی بیشتر نمادین و تاثیر مهمی بر روی این نیروی حافظ انقلاب اسلامی ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، این تارنمای هندی،این اقدام امریکا را باعث افزایش تنش میان تهران و واشنگتن دانست و اضافه کرد سپاه پاسداران نقش و جایگاه مهمی در داخل و خارج ایران دارد.

در بخشی از این مطلب با اشاره به اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پوشیدن لباس سپاه اضافه شده است این اقدام اهمیت این نیروی نظامی را برای مردم و دولت ایران آشکار کرد.

نویسنده این مطلب ،تحریم سپاه پاسداران پیش از انتخابات رژیم صهیونیستی را هدیه ترامپ به نتانیاهو دانست و اضافه کرد لابی اسرائیل تاثیر زیادی در این تصمیم آمریکا داشته است.

تلمیذ احمد یک دیپلمات هندی و کارشناس مسائل غرب آسیا گفت:دولت ایران و سپاه از سال های گذشته تحت تحریم های آمریکا قرار داشته اند. بنابراین تصمیم آمریکا واقعیت بر روی زمین را تغییر نمی دهد.
وی افزود:آمریکا در پی افزایش فشار بر ایران ابتدا از برجام خارج شد و سپس تحریم های تازه ای علیه ایران وضع کرد. اما ایرانی ها زیاد به اقدامات ترامپ اهمیتی نمی دهند.

'ای کی پاشا' یک استاد دانشگاه در مرکز مطالعات غرب آسیا در دانشگاه جواهر لعل نهرو دهلی نو گفت:تاکنون هیچ تحریمی بر روی سپاه پاسداران تاثیری نداشته است.

وی افزود: اعضای سپاه در تمام استان ها و شهر های ایران حضور دارند و از مقامات مهم و تجهیزات راهبردی و نظامی ایران محافظت می کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه (19 فروردین) با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهد.

در پی این تصمیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم وفرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را به عنوان گروه های تروریستی شناسایی کرد.

شورای عالی امنیت ملی ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جمهوری اسلامی در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امروز امریکا اعلام می‌نماید ،رژیم ایالات متحده آمریکا را«دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام»وتمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان