ماهان شبکه ایرانیان

آخرین وضعیت سیلاب در کشور

تخلیه ۲۷۰ روستا در خوزستان/حالت فوق‌العاده در اهواز ادامه دارد

خبرگزاری فارس: کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان، اظهار کرد: از زمان وقوع سیلاب در خوزستان تا به امروز، 270 روستا به‌صورت جزئی و کلی تخلیه شده‌اند که از این تعداد، 109روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند.
وی افزود: 92 اردوگاه از جمله چادرها، حسینیه‌ها، پادگان‌ها، مدارس و ... جهت اسکان اضطراری سیل‌زدگان خوزستانی درنظر گرفته شده است که 118هزار نفر در این اردوگاه‌ها جهت اسکان اضطراری مستقر شده‌اند.
حاجی‌زاده عنوان کرد: سیلاب اخیر به 438هزار واحد مسکونی شهری و 8هزار و700واحد مسکونی روستایی آسیب وارد کرده است؛ همچنین در این بازه زمانی، 400هزار راس دام سبک و سنگین جابه‌جا شده است.
طغیان 3 رودخانه عظیم خوزستان یعنی کرخه، دز و کارون وبه تبع آن بارندگی‌های شدید و پی‌در‌پی در مناطق شمالی خوزستان، سبب جاری شدن سیلاب در این استان شد که نتیجه آن تخلیه 270روستا به‌صورت کلی و جزئی و وارد آمدن خسارت به جاده‌های مواصلاتی، منازل مسکونی شهری و روستایی و زمین‌های کشاورزی بود.

حناچی: تمام مناطق شهرداری تهران در سیل اخیر خوزستان پای کار آمدند

شهردار تهران در دیدار با نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه گفت: همه مناطق شهرداری تهران در سیل اخیر خوزستان پای کار آمده‌ اند.
پیروز حناچی در این دیدار افزود: من منطقه دشت آزادگان را به خوبی می شناسم و خاطرات بسیاری از این منطقه به ویژه در دوران دفاع مقدس دارم.

وی گفت: بعد از آزادسازی سوسنگرد به این منطقه آمدم و یادگاری‌های بسیاری از این منطقه دارم.

شهردار تهران تصریح کرد: ما برای برون رفت از آسیب‌های سیل، نهایت همکاری را با مسئولان استانی خواهیم داشت و در حال حاضر همه مناطق تهران درگیر این موضوع شده‌اند.

حناچی ادامه داد: ماموریت اخیر شهرداری تهران در خوزستان از طرف دولت به ما محول شد و ما با تمام توان در مناطق دشت آزادگان، سوسنگرد، هویزه، بستان و ... حضور خواهیم داشت.

وی در خاتمه با بیان اینکه همکاری جدی ما با شهرداری‌ دشت آزادگان ادامه خواهد داشت، گفت: از شما و مردم خوزستان که با همت تمام به مقابله با سیل پرداختید، قدردانی می کنیم و در کنار شما خواهیم بود.

تخلیه برخی از روستاهای خراسان جنوبی
در پی اخطاریه های هواشناسی برخی از روستاهای خراسان جنوبی تخلیه شد.

در پی هشدارهای هواشناسی خراسان جنوبی درباره وقوع رواناب، بارشهای رگباری شدید و سیلابی شدن مسیلها، طغیان رودخانه ها روستاهای بخش درخ تخلیه شدند.

وی افزود: روستای خاکک تخلیه کامل، روستای چاه خزاعی و چاه صباغ در حال تخلیه هستند و تا عصر امروز تخلیه کامل صورت می گیرد.

خبر خوش یک فرمانده سپاه درباره بازگشایی جاده غرب استان خوزستان
فرمانده تیپ حضرت مهدی (عج) نیروی زمینی سپاه گفت: جاده استراتژیک غرب استان خوزستان به زودی باز می شود.

سرهنگ نجفوند فرمانده تیپ حضرت مهدی (عج) نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات مهندسی تیپ حضرت مهدی نیروی زمینی سپاه در بازگشایی جاده‌ها، گفت: جاده استراتژیک و مواصلاتی غرب استان خوزستان که به دلیل سیل مسدود شده بود، به‌زودی باز می‌شود.

وی افزود: آبگرفتگی و طغیان رودخانه‌ای که موجب بسته شدن مسیر مواصلاتی غرب استان می‌شد، با تلاش تیپ حضرت مهدی (عج) نیروی زمینی سپاه به زودی باز می‌شود.

فرمانده تیپ حضرت مهدی (عج) نیروی زمینی سپاه با تأکید بر لوله‌گذاری نقاط آسیب‌دیده جاده اصلی شهرستان شوشتر تأکید کرد: با این روش دیگر سرریز رودخانه‌ها موجب آسیب‌دیدگی مجدد این جاده استراتژیک نخواهد شد.

سرهنگ نجفوند اظهار داشت: تیپ حضرت مهدی (عج) توانسته نسبت به جابجایی مردم، حمل احشام و کمک به جابجایی وسایل سیل‌زدگان اقدام کند.

فرمانده تیپ حضرت مهدی (عج) نیروی زمینی سپاه با بیان تلاش تیپ زرهی حضرت مهدی برای بازگشایی مسیر اندیمشک با روستاهای حومه این شهر، خاطرنشان کرد: به‌زودی در اولین فرصت، ارتباط جاده‌های روستایی شهرستان اندیمشک و روستاهای حومه این شهرستان را وصل می‌کنیم.

حالت فوق‌العاده در اهواز ادامه دارد؛ کنترل سیلاب به مقصد اهواز
بنا به تأکید استاندار خوزستان حالت فوق‌العاده در اهواز همچنان تأکید و مدیران دستگاه‌های مختلف در آماده‌باش قرار دارند.

بنا به تأکید غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان حالت فوق‌العاده در اهواز همچنان تأکید و مدیران دستگاه‌های مختلف در آماده‌باش قرار دارند.

استاندار خوزستان در این باره اظهار داشت: با وجود اینکه سیلابی که سمت اهواز در حرکت بود کنترل شد اما همچنان برحالت فوق‌العاده در مناطق تأکید داریم.

بارش‌های گسترده در استان‌های بالا دست کشور و خوزستان موجب افزایش دبی ورودی سدها و تکمیل ظرفیت‌ها شده که با توجه به حجم آب پشت‌ سدها و ایجاد سیل، حالت فوق‌العاده در استان خوزستان اعلام شده بود.

ساخت پل بیلی ارتش در آق‌قلا؛ کانال «صفاایشان» در حال لایروبی است
ارشد نظامی آجا در استان گلستان با اشاره به ساخت پل بیلی 40 متری ارتش در شهرستان آق‌قلا گفت: لایروبی کانال صفاایشان برای تسریع در خروج سیلاب از شهرها و روستاهای منطقه در حال انجام است.

امیر سرتیپ2 محمد غفاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پل بیلی 40 متری در کمربندی شهرستان آق‌قلا با تلاش مهندسان گروه 444 در حال ساخت است و به‌زودی تردد در محور آق‌قلا، گمیشان و اینچه‌برون امکان‌پذیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه افتخار ارتش خدمتگرازی به مردم است، خاطرنشان کرد: همه تجهیزات ارتش متعلق به مردم است و باید برای کمک به مردم به‌کار گرفته شود.

امیر غفاری بیان داشت: در حال حاضر تعدادی از یگان‌های ارتش در کانال‌های روستای صفاایشان با دو دستگاه پانتوم به لایروبی مشغول هستند و دیواره تخریب شده کانال رهبر نیز روزگذشته با تلاش نیروهای ارتش در روستای سقریلقی ترمیم و مشکل مرتفع شد.

وی گفت: با بازدید هوایی و زمینی که با سرپرست استانداری از منطقه داشتیم تردد در محورهای اصلی کاملا عادی است و با همت سایر نیروهای مسلح و گروه‌های مردم‌نهاد، کمک خانه به خانه به مردم شروع شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 با بیان اینکه نفربرهای ارتش همچنان در مناطق سیل‌زده استان مشغول امدادرسانی و توزیع اقلام موردنیاز مردم هستند، اظهارداشت: یگان‌های ارتش نیز در کنار سایر نیروهای حاضر در مناطق سیل‌زده در حال تخلیه گل و لای و شستن خانه‌ها و وسایل مردم هستند و گروهای امدادی بیمارستان 560 نیز به صورت تیمی مشغول امدادرسانی به روستاهای دور دست هستند.

خسارت 15 میلیارد تومانی سیلاب‌های اخیر به کاشمر
فرماندار کاشمر گفت: سیلاب‌های اخیر 15 میلیارد تومان خسارت به شهرستان وارد کرده است.

محمدعلی نبی پور ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کاشمر که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهارکرد: حضور به موقع وهم افزایی بین اعضای شورای مدیریت بحران و عنایت پروردگار باعث شد خسارت و آسیب کمی در بارندگی اخیر به شهرستان وارد شود.

وی افزود: طبق برآوردهای انجام شده نزدیک به 15 میلیارد تومان به شهرستان خسارت وارد شده که باید تمام تلاشمان این باشد که در خسارت‌ها کاهش یابد.

فرماندار کاشمر تصریح کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های روزهای آینده باید برنامه ریزی شود تا خسارت‌ها به حداقل برسد. دستگاه‌های نظارتی در مرحله اول باید وارد عمل شوند و از ورود به حریم رودخانه‌ها و ساخت وسازهای غیرمجاز جلوگیری کنند تا شاهد این اتفاقات و حجم وسیع خسارات نباشیم.

وی با تأکید بر اینکه همه مدیران موظف اند در حوزه اختیارات خود با متجاوزین به حریم رودخانه‌ها برخورد کنند گفت: در سیلاب اخیر شهرستان در سه محور ارتباطی مشکل ایجاد شد که علت اصلی آن ورود به حریم رودخانه‌ها بود و با ورود دادستان عمومی کاشمر، تمام نقاطی که به حریم مسیل ها تجاوز شده بازگشایی خواهد شد.

نبی پور اظهارکرد: زمانی که بحران پیش می‌آید همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با هم افزایی تمامی وسایل و امکاناتی که دارند را در اختیار شورای مدیریت بحران قرار دهند.

سقوط دکل برق باختر به علت رانش گردنه اسدآباد

فرماندار شهرستان اسدآباد از سقوط دکل برق باختر به علت رانش اخیر گردنه این شهرستان خبر داد.

‌کریم حمیدوند در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دکل برق باختر واقع در مسیر روستای شهراب به عنوان یکی از استراتژیک ترین و مهمترین دکل‌های برق کشور 3 استان همدان، لرستان و خوزستان را به عنوان پشتیبان تحت پوشش دارد که این دکل از 4 روز پیش به علت رانش گردنه اسدآباد دچار سقوط شده است.

وی تصریح کرد: مرتفع شدن مشکل این دکل برق فشار قوی 400 کیلو ولتی به صورت موقت به اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان و مرتفع شدن مشکل به صورت کامل با توجه به رانش گردنه به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فرماندار شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: مشکل دکل به صورت موقت توسط برق باختر ظرف 48 ساعت آینده مرتفع خواهد شد.

وی گفت: توجه به اینکه این دکل برق 3 استان را پشتیبانی می‌کند در زمانی که نیروگاه‌های برق یکی از استان‌ها دچار مشکل شود این دکل 400 ولتی در شرایط پیک بار پشتیبان خواهد بود که در چنین شرایطی با مشکل پیش آمده برای دکل امکان پشتبانی کردن را نخواهد داشت که باید هر چه سریع‌تر نسبت به مرتفع شدن مشکل توسط برق باختر اقدام شود و هم اکنون پیمانکاران کار در شهرستان حضور دارند.

آبگرفتگی شهر آق‌قلا به کمتر از 12 درصد رسید/ تخلیه آب به صورت محله به محله

فرماندار شهرستان آق‌قلا گفت: میزان آبگرفتگی در شهر آق قلا به 10 تا 12 درصد از سطح شهر رسیده و اغلب این آبگرفتگی‌ها نیز در معابر است.

امانگلدی ضمیر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد:‌ با تلاش نیروهای مختلف با استفاده از موتورپمپ‌ها محله به محله در حال تخلیه مانداب‌ها از معابر و منازل هستیم. توپوگرافی محلات درگیر آبگرفتگی به گونه‌ای است که حتما باید مانداب‌ها را توسط موتورپمپ‌ها تخلیه کرد.

وی بیان کرد: از پنج روز قبل با ایجاد خندق در اطراف شهر،‌ دیگر ورود رواناب‌های جدید را به آق‌قلا نداریم.

فرماندار شهرستان آق‌قلا بیان کرد: در حال حاضر در روستاهای این شهرستان مشکل آبگرفتگی وجود ندارد.

ضمیر درخصوص اقدامات بهداشتی، گفت: برای از بین بردن حشرات و جانوران موذی، سمپاشی به صورت مه پاش انجام می‌شود. همچنین لاشه حیوانات و طیور در حال جمع‌آوری و دفن بهداشتی و آهک پاشی است.

اسکان 117 هزار نفر از سیل زدگان در اردوگاه‌های خوزستان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: در بازه زمانی 21روزه از زمان وقوع سیل تا به امروز به 163 هزار و155 سیل‌زده در استان خوزستان امدادرسانی شده است.

علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان اظهار کرد: در بازه زمانی 21روزه یعنی از چهارم فروردین تا به امروز، 163هزار و155سیل‌زده در استان خوزستان امدادرسانی شده است؛ همچنین 67 اردوگاه در مناطق شوشتر، اهواز، باوی، دشت‌آزادگان، شوش، هویزه، شادگان، الهایی، بستان، هفتگل، حمیدیه، دزفول و رامهرمز جهت اسکان اضطراری سیل‌زدگان احداث شده که تا به امروز جمعیتی بالغ بر 117هزار و 638نفر در آن‌ها به‌صورت موقت اسکان داده شده‌اند.
وی افزود: در حال حاضر نیز هلال احمر برای امدادرسانی از 7 فروند بالگرد، 24 دستگاه آمبولانس، 72 خودروی پشتیبانی ، 15 خودروی سواری، 11 دستگاه کامیون، 7 تریلی، 6 دستگاه مینی بوس و 22 فروند قایق استفاده می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با امدادرسانی 195 تیم در قالب 960 نفر تاکنون 230 روستا در خوزستان تخلیه شد و 5 هزار و 580 نفر توسط نیروهای هلال‌احمر به نقاط امن منتقل شدند. برخی افراد پس از فروکش کردن سیلاب به محل زندگی خود برگشتند و جمعیت حاضر در اردوگاه‌های اسکان اضطراری بیش از 117هزار نفر اعلام شده است.

مناطق سیل‌زده لرستان تا 10 روز آینده به حالت عادی خود بازمی‌گردند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: در صورتی که طی روزهای آینده مشکل خاصی پدید نیاید، احتمالا تا 10 روز آینده روستاهای استان به شرایط خود برمی‌گردند.

غلامرضا آقامیرزایی، اظهار کرد: بنا بر دستور استاندار از صبح امروز همراه با مدیران هلال احمر، بنیاد مسکن و امور روستایی لرستان در حال بازدید از روستا‌های مناطق سیل زده استان هستیم تا مشکلات موجود در این مناطق را حل کنیم.
وی با بیان اینکه شهر پلدختر طی روزهای آینده به طور کامل پاکسازی خواهد شد، افزود: روستاهای شهرستان پلدختر و دوره چگنی نیز در حال پاکسازی هستند و در صورتی که طی روزهای آینده مشکل خاصی پدید نیاید ، احتمالا تا 10 روز آینده روستاهای استان به شرایط خود برمی‌گردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اظهار کرد: بنا بر گفته کارشناسان حوزه هواشناسی بازندگی‌های فروردین‌ماه امسال طی 200 سال گذشته بی سابقه بوده و این موضوع مهمترین عامل سیل اخیر در لرستان است.
آقامیرزایی همچنین اجرا نشدن طرح‌های آبخیزداری در استان به علت نبود امکانات را عامل مهم دیگر تخریب بالای سیل اخیر بیان کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان