وضعیت سد‌های تهران پس از بارندگی‌های اخیر

خبرگزاری ایسنا: مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، وضعیت ذخایر سد‌های تهران را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر سد‌های تهران در شرایط مناسبی قرار گرفته‌اند؛ به‌گونه‌ای که بر اساس آخرین آمار، میزان ذخایر سد‌های پنج‌گانه تهران نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی را داشته است.

محمد شهریاریپ درباره میزان ذخایر سد‌های تهران، اظهار کرد: در سد امیرکبیر، شاهد حجم 123 میلیون مترمکعب، سد لتیان، 53 میلیون مترمکعب، سد لار 34 میلیون مترمکعب، سد طالقان 361 میلیون مترمکعب و در سد ماملو شاهد 190 میلیون مترمکعب ذخیره آب هستیم.

وی با بیان این‌که نسبت به تولید برق از نیروگاه‌های تهران امیدواریم، ابراز کرد: در حال حاضر حجم کل مخازن سد‌های تهران، 761 میلیون مترمکعب است که این حجم در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که عددی معادل 633 میلیون مترمکعب بوده، افزایش 127 میلیون متر مکعبی را نشان می‌دهد.

هم‌چنین وحید عسکری‌نژاد - رئیس گروه بهره‌برداری از سد‌های کشور - چندی پیش به ایسنا گفت: تعداد سد‌ها مهم در حال بهره‌برداری، حدود 178 سد است که ظرفیتی در حدود 50 میلیارد مترمکعب دارند. مقادیر ورودی به سد‌ها از ابتدای سال آبی تا تاریخ 20 فروردین‌ماه، معادل 51.1 میلیارد مترمکعب است و مقادیر ورودی نسبت به سال گذشته در بازه زمانی مشابه 268 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، مقادیر خروجی از سد‌ها از ابتدای سال آبی تا تاریخ 20 فروردین ماه معادل 32.8 میلیارد مترمکعب ثبت شده و مقادیر خروجی نسبت به سال گذشته در بازه زمانی مشابه 143 درصد افزایش داشته، تعداد سد‌هایی که بیش از 90 درصد پرشدگی دارند، 72 سد و تعداد سد‌هایی که کمتر از 40 درصد پرشدگی دارند، 33 سد است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان