اهل سفر و کمپ هستید؟ پس یاد بگیرید توالت صحرایی درست کنید!

برای خیلی از افراد یکی از سخت‌ترین قسمت‌های کمپ زدن نداشتن توالت راحت و تمیز است! خب وقتی یاد گرفتید این توالت صحرایی راحت را بسازید، دیگر می‌توانید در هر جایی بدون نیاز به توالت بمانید و کمپ بزنید. تمام چیزی که نیاز دارید یک سطل بزرگ، کیسه پلاستیک، یک لوله فومی و یک نشیمنگاه توالت است.

اهل سفر و کمپ هستید؟ پس یاد بگیرید توالت صحرایی درست کنید!

اگر اهل گشت و گذار هستید و طبیعت بکر را دوست دارید، آموزش امروز قطعا به دردتان می‌خورد و یکی از وسایلی که در کمپ به همراه می‌برید خواهد شد!

برای خیلی از افراد یکی از سخت‌ترین قسمت‌های کمپ زدن نداشتن توالت راحت و تمیز است! خب وقتی یاد گرفتید این توالت صحرایی راحت را بسازید، دیگر می‌توانید در هر جایی بدون نیاز به توالت بمانید و کمپ بزنید. تمام چیزی که نیاز دارید یک سطل بزرگ، کیسه پلاستیک، یک لوله فومی و یک نشیمنگاه توالت است.

روش اول: از یک لوله فومی استفاده کنید

1- لوله فومی را کمی کوتاه‌تر از محیط دهانه سطل ببرید. با استفاد از متر اندازه دور دهانه سطل را بگیرید. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز یا کاتر لوله فومی را به طولی کمتر از 3 تا 5 سانتی متر از اندازه محیط دهانه سطل، ببرید. طول لوله فومی باید کمتر از محیط دهانه سطل باشد تا بتوان آن را کاملا دور لبه سطل قرار داد و لبه‌های لوله روی هم نیایند.

2- با استفاده از یک چاقوی تیز در طول لوله یک شیار ایجاد کنید. با استفاده از چاقو از یک سمت لوله فومی شیاری ایجاد کنید و آن را تا انتهای لوله ادامه دهید تا لوله باز شود. به این ترتیب می‌توانید لوله فومی را بر لبه سطل قرار دهید تا راحت بر روی آن بنشینید. با استفاده از دست دو لبه باز شده لوله را از هم جدا کنید تا مطمئن شوید همه آن به خوبی بریده شده است. سپس به مرحله بعدی بروید.

3- با استفاده از چسب لوله فومی را به سطل بچسبانید. با استفاده از چسب پلاستیک، لوله فومی را به سطل بچسبانید. برای استفاده از چسب درست بر طبق دستور روی بسته آن عمل کنید. چسب را روی قسمت بریده شده لوله فومی بزنید، لوله فومی را از قسمت شیار که چسب زده است بر روی سطل قرار دهید، با فشار دست دهانه سطل را درون لوله گیر بیاندازید، حالا صبر کنید تا چسب خشک شود و درون سطل پلاستیک بگذارید و سپس از توالت کمپی‌تان استفاده کنید.

روش دوم: نشیمنگاه توالت فرنگی را به یک سطل یا صندلی وصل کنید

1- نشیمنگاه توالت فرنگی را بر روی یک تخته چندلا قرار دهید. نشیمنگاه توالت فرنگی را بر روی یک تخته چندلا با ضخامت 1٫3 سانتی متر قرار دهید و دور محیط دایره بیرونی و دایره داخلی آن را با مداد یا خودکار بکشید. مطمئن شوید محل سوراخ‌هایی که برای پیچ‌های توالت روی آن تعبیه شده اند را هم بر روی تخته علامت زده اید. این پیچ‌ها نشیمنگاه توالت را به صندلی وصل می‌کنند.

2- با استفاده از اره از روی محل علائمی که زده اید تخته چندلا را ببرید و یک داره تو خالی در بیاورید. ابتدا محیط دایره بزرگ‌تر را ببرید و سپس محیط دایره کوچک درون دایره بزرگ را. با استفاده از دریل محل‌های علامت زده شده برای پیچ‌ها را هم سوراخ کنید. سوراهخ‌ها باید به اندازه قطر پیچ‌ها باشند. زمانی که نشیمنگاه را می‌خرید احتمالا پیچ‌های آن هم به همراهش هستند. اگر اینطور نبود پیچ‌هایی با قطر 1٫6 سانتی متر مناسب اند، چند عدد پیچ با این سایز تهیه کنید. اگر می‌خواهید نشیمنگاه را به یک صندلی وصل کنید، مطمئن شوید بر روی صندلی هم با استفاده از دریل سوراخ‌هایی درست به اندازه سوراخ‌های روی تخته ایجاد کنید تا بعدا پیچ‌ها را در میان آن سوراخ‌ها قرار داده و مهره‌ها را به پیچ محک کنید تا نشیمنگاه، تخته چندلا و صندلی به هم بچسبند.

3- 4 مکعب کوچک چوبی را بر روی تخته چندلا وصل کنید. این مکعب‌های چوبی از افتادن نشیمنگاه از روی سطل یا صندلی جلوگیری می‌کنند تا در هنگام استفاده از توالت دچار مشکل نشوید. با استفاده از میخ این مکعب مستطیل‌های چوبی را بر لبه‌های بیرونی تخته چوب بریده شده وصل کنید. این تکه چوب‌ها قرار است در دور لبه سطل یا صندلی قرار بگیرند پس آنها را در جای درست وصل کنید. این چوب‌های مکعبی کوچک نباید ابعادی بزرگ‌تر از بیضی چوبی‌مان داشته باشند.

4- تخته چوب را به نشیمنگاه توالت پیچ و مهره کنید. پیچ‌ها را درون سوراخ‌های درون تخته چندلا و نشیمنگاه توالت کنید و مهره را از سمت دیگر ببنیدید تا تخته و نشیمنگاه به هم متصل شوند (مکعب‌های چوبی که به تخته وصل کردیم باید در سمت دیگر تخته قرار داشته باشند نه سمتی که به نشیمنگاه متصل می‌شود).

چه طور از توالت صحرایی‌مان استفاده کنیم؟

1- یک پلاستیک بزرگ را درون سطل قرار دهید. از یک کیسه پلاستیک بزرگ استفاده کنید این کیسه باید کاملا روی لوله فومی لبه سطل را بپوشاند و طول آن کوتاه نباشد و کاملا به زمین برسد. برای اینکه خیال‌تان راحت باشد از کیسه پلاستیک زباله استفاده کنید تا به راحتی پاره نشود.

2- مقداری خاک (یا ماده جاذب یا خاک مخصوص جعبه خاک گربه) تهیه کنید و به ضخامت حدود 1 سانتی متر در کف کیسه پلاستیک بریزید. مقداری خاک خعبه خاک گربه، خاک اره یا خاک معمولی تهیه کنید و در کف پلاستیک بریزید تا هم مایعات را به خود جذب کند و هم از پخش شدن بوی بد جلوگیری کند. همچنین هر بار بعد از استفاده از دستشویی درون کیسه مقداری از این خاک بریزید تا روی مدفوع یا ادرارتان را به طور کامل بگیرد. می‌توانید خاک اره را از نجاری‌ها یا چوب بری‌ها تهیه کنید.

3- بعد از تمام شدن کارتان کیسه را گره بزنید و دور بیاندازید. این بستگی به خودتان دارد که بعد از هر بار استفاده از توالت صحرایی‌تان کیسه درون آن را دور بیاندازید یا صبر کنید تا کیسه کمی پر شود. به هر حال کیسه را به خوبی گره بزنید تا محتویات آن بیرون نریزد.

4- کیسه را دور بیاندازید و بعد از هر بار استفاده درون سطل را تمیز کنید. کیسه را از درون سطل در آورید و آن را گره بزنید. سپس آن را درون یک کیسه دوم بگذارید و آن را هم محکم گره بزنید. بعدا زمانی که به سطل آشغال رسیدید آن را دور بیاندازید. هرگز، هرگز کیسه را در طبیعت رها نکنید! این بدترین زباله‌ای است که می‌توانید در طبیعت از خود به جای بگذارید!

بهتر است هر بار که از کمپ برمی‌گردید درون سطل را با آب گرم و صابون بشویید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان