شکست فراری ۴۵۸ توسط تسلا مدل ۳ پرفورمنس در مسابقه درگ [تماشا کنید]

این روزها تسلا مدل ۳ یکی از پر سر و صداترین خودروهای برقی جهان به شمار می رود. دستیابی به آمار فروش بسیار خوب و توانایی های فنی بالا از جمله دلایل اصلی افتادن نام مدل ۳ بر سر زبان ها هستند.

شکست فراری 458 توسط تسلا مدل 3 پرفورمنس در مسابقه درگ [تماشا کنید]

این روزها تسلا مدل 3 یکی از پر سر و صداترین خودروهای برقی جهان به شمار می رود. دستیابی به آمار فروش بسیار خوب و توانایی های فنی بالا از جمله دلایل اصلی افتادن نام مدل 3 بر سر زبان ها هستند.

به تازگی ویدیویی در یوتیوب منتشر شده که در آن نسخه Performance این خودرو توانسته فراری 458 را در مسابقه درگ یک هشتم مایل شکست دهد. از آنجایی که این خودروی اسپرت ایتالیایی به موتور قدرتمندی مجهز بوده و از شتاب بالایی برخوردار است، شکست خوردن آن از مدل 3 نسخه پرفورمنس، بار دیگر توانمندی های این اتومبیل الکتریکی آمریکایی را آشکار می سازد.

Ferrari-458-Italia-14

بد نیست اشاره کنیم فراری 458 در سال 2009 معرفی شده و از یک موتور V8 تنفس طبیعی به حجم 4.5 لیتر بهره می برد. این موتور در قسمت میانی خودرو نصب شده و توانایی تولید 562 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور را دارد.

به لطف موتور قدرتمند و گیربکس هفت سرعته دو کلاچه، فراری 458 صفر تا صد را در عرض 3.4 ثانیه محقق می کند. در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم این اتومبیل اسپرت 239 هزار دلاری می تواند به نهایت سرعت 325 کیلومتر در ساعت دست یابد.

در مقابل پیشرانه تسلا مدل 3 پرفورمنس که از دو موتور برقی تشکیل یافته، در مجموع 473 اسب بخار قدرت و 639 نیوتن متر گشتاور دارد. تسلا شتاب صفر تا صد این نسخه از مدل 3 را برابر با 3.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن را 261 کیلومتر در ساعت اعلام کرده است. البته با آپدیت Peak Power Increase که اخیرا برای این خودرو ارایه شده، قدرت و حداکثر سرعت آن به ترتیب 5 درصد و 10 کیلومتر در ساعت افزایش پیدا کرده است.

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، فراری 458 علی رغم قیمت چند برابری خود، قافیه را به رقیب آمریکایی خود واگذار می کند. در این مسابقه درگ یک هشتم مایل، 458 زمان 7.6 و مدل 3 پرفورمنس رکورد 7.4 ثانیه را ثبت کرده اند.

به نظر می رسد که چسبندگی بهتر و گشتاور بالاتر تسلا مدل 3 پرفورمنس از رموز اصلی موفقیت آن باشد، هر چند در صورت برگزاری مسابقه در مسیری طولانی تر به احتمال زیاد جای برنده و بازنده عوض می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر