عضو شورای شهر تهران خبر داد

افزایش ۱۵ درصدی بودجه ورزشی در لایحه جدید

نظری گفت: در لایحه جدیدی که شهردار تهران پیشنهاد کرده بودجه ورزشی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش 15 درصدی بودجه ورزشی در لایحه جدید

افزایش 15 درصدی بودجه ورزشی در لایحه جدیدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) در موزه هفت چنار برگزار شد، با تاکید بر اینکه انتظارات شورا از شهرداری قانونی است، اظهار کرد: شهرداری هویتی مستقل از شورا ندارد و نمی‌تواند خود را مستقل از شورا تعریف کند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سال‌های اولیه انقلاب که هنوز شورا‌ها فعال نشده بودند، گفت: در آن دوران شهرداران یک ارتباط مستقل با قوه مجریه داشتند و طبق همان عادت نمی‌خواهند با شورا انطباق یابند.

وی افزود: متاسفم که شورای نگهبان با تکیه بر اصل 99 قانون اساسی بحث نظارت را به حدی سفت و سخت می‌گیرد که حتی به شماره کفش افراد هم می‌رسد، اما در اصل 100 که موضوع نظارت شورا‌ها مطرح است، چنان به آن بی توجهی می‌کند که گویا شورا‌ها هیچ کاره هستند.

نظری خاطر نشان کرد: از سال 75 که قانون شورا‌ها اصلاحاتی داشته همواره سبب محدود کردن وظایف شورا‌ها شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما باید از دو جنبه به نظارت توجه کنیم، گفت: اگر بخواهیم به عنوان ناظر منتظر باشیم که شهردار هر کاری می‌خواهد انجام دهد تا در پایان دوره از او سوال کنیم، این کار جفا به جامعه‌ای است که ما نماینده آن‌ها هستیم.

وی در ادامه به موضوع طرح خیابان ورزش پرداخت و گفت: با همکاری کمیته مشارکت‌های مردمی از نیمه سال 97 این موضوع را مطرح کردیم و با سازمان ورزش دستورالعملی را تنظیم کردیم که مناطق 22 گانه هماهنگی لازم را به عمل آوردند.

عضو شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر پیگیری می‌کنیم که در کنار طرح خیابان ورزش طرحی را به عنوان باز‌پس گیری خیابان به نفع مردم ارائه کنیم.

نظری با بیان اینکه در لایحه جدید بودجه ورزشی 15 درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: در حوزه ورزشی تلاش کردیم کسانی که کمتر می‌توانند ورزش کنند جدی‌تر دیده شوند و از سویی دیگر تلاش می‌کنیم ساعت اماکن ورزشی بانوان را افزایش دهیم تا بانوان شاغل بهتر استفاده کنند.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی کردیم تا فضایی مثل پارک آبی آزادگان را که بدون استفاده مانده فعال کنیم، گفت: در شرایط کنونی اقتصادی برای این کار مشکل داریم و انتظار ما از مدیریت شهری در این مورد به معنای اولویت اول نیست.

نظری در پایان با انتقاد از وضعیت سرا‌های محله گفت: در حال حاضر بسیاری از آن‌ها به جای اینکه کارکرد فرهنگی داشته باشند، به بنگاه اقتصادی تبدیل شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان