چند درصد از مردم ایران عشق استوری هستند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی گروه افکارسنجی این پژوهشگاه که بهمن 1397 در کل کشور در خصوص عضویت در شبکه‌های اجتماعی و به صورت تلفنی انجام شده، نشان می­‌دهد تلگرام با 60.3 درصد در صدر، پس از آن اینستاگرام با 39.3 درصد و واتس‌اپ با 27.8 درصد بیشترین میزان عضویت در میان پاسخگویان را به خود اختصاص داده‌اند. در بین پیام‌رسان‌های داخلی نیز عضویت در پیام­‌رسان سروش 7.7 درصد بوده است.

براساس این نظرسنجی بیش از نیمی از پاسخگویان (54.1 درصد) ارتباط با دوستان و آشنایان را از موارد استفاده از اینستاگرام عنوان کرده‌اند. بعد از آن، تماشای کلیپ‌ها (40.9 درصد)، پیگیری اخبار ( 31.2 درصد)، از دیگر موارد استفاده اینستاگرام مطرح شده است.

همچنین 43.2 درصد از پاسخگویان گفته‌­اند صفحه هنرمندان (بازیگران و خواننده‌­ها) را در اینستاگرام دنبال می­‌کنند. دنبال کردن صفحه ورزشکاران با حدود 23 درصد، شخصیت‌­های علمی با 11.3 درصد، در رده­‌های بعدی پیگیری پاسخگویان قرار دارد.

در خصوص جذابیت دیگر قابلیت­‌های اینستاگرام؛ استوری گذاشتن با 33.7 درصد، لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر پست دیگران  (32.4 درصد) و به اشتراک گذاشتن عکس، فیلم یا متن (پست گذاشتن) با 30.8 درصد از جمله سه قابلیت جذاب و پرطرفدار اینستاگرام در بین پاسخگویان است.

همچنین اکثریت پاسخگویان (75.3درصد) گفته‌­اند صفحه شخصی اینستاگرام­‌شان محدودیت دارد. در مقابل 34.7 درصد صفحه­‌شان در اینستاگرام عمومی است.

64.4 درصد پاسخگویانی  نیز که عضو اینستاگرام هستند پست­‌هایی که در صفحه شخصی­ اینستاگرام خود می­‌گذارند با موضوع عکس و رویدادهای شخصی و خانوادگی است.

برپایه نظرسنجی گروه افکارسنجی پژوهشگاه، شهروندان ایرانی برای پیگیری اخبار (شامل ورزشی، حوادث، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بین‌الملل) بیشتر به رادیو و تلویزیون ایران مراجعه می‌کنند، و بعد از آن شبکه‌های اجتماعی به عنوان منبع کسب خبر قرار دارند. اخبار اقتصادی (40.4درصد) و اخبار سیاسی (39.4 درصد) نیز مهم‌ترین موضوعات خبری نزد افکار عمومی ایرانیان در شرایط کنونی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان