ماهان شبکه ایرانیان

تاثیرگذاران دنیای مد/ مایکل کورس

صنعت مد مدیون افراد بزرگی است

صنعت مد مدیون افراد بزرگی است. طراحان، مدل‌ها، سردبیران مد، تصویرسازان مد و عکاسان همگی در کنار هم باعث پیشرفت صنعت مد شده و روی آن تاثیر زیادی داشته‌اند. ممکن است نام برندها، مدل‌ها و افراد معروفی که در دنیای مد فعالیت دارند را بدانیم؛ اما شاید بهتر باشد بدانیم چرا و چگونه این افراد روی مد تاثیر گذاشته‌اند. در بنیتا به معرفی تاثیرگذاران دنیای مد و مرور زندگی آن‌ها می‌پردازیم. در این قسمت به معرفی یکی از بزرگترین طراحان جهان، مایکل کورس می‌پردازیم.

مایکل کورس

مایکل کورس، متولد 9 آگوست 1959، طراح لباس آمریکایی است که علاوه بر فعالیت در زمینه‌ی طراحی، در برنامه‌ی تلویزیونی «پروژه‌ی مد» که یک مسابقه‌ی طراحی لباس است به عنوان داور شرکت می‌کند. مایکل کورس به دلیل طراحی لباس‌های ورزشی، فعالیت‌های خیرخواهانه و طراحی لباس اولین پرتره‌ی کاخ سفید میشل اوباما شهرت دارد.

 

زندگی شخصی

کارل اندرسن جونیور، که بعدها به عنوان مایکل کورس، طراح لباس معروف در سراسر دنیا شهرت پیدا کرد، در لانگ آیلند نیویورک متولد شد. در کودکی به عنوان مدل کمپین‌های تبلیغاتی کار می‌کرد. پدر و مادرش هنگامی که او کودک بود از یکدیگر جدا شدند و پس از اینکه مادرش با یک تاجر به نام بیل کورس ازدواج کرد، صاحب نام خانوادگی جدیدی شد. «مادرم می‌گفت، حالا که نام خانوادگی جدیدی داری چرا یک اسم جدید هم برای خودت انتخاب نمی‌کنی؟» و این‌گونه بود که او نام مایکل را برای خود انتخاب کرد. دومین نام مورد علاقه‌ی او دیوید بود که آن را به عنوان نام میانی خود انتخاب کرد. مادرش به او اجازه داد لباس عروسش را طراحی کند و مایکل کورس که در آن زمان به مد علاقه‌ی بسیاری داشت از این کار بسیار هیجان‌زده شد. او درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «آن ازدواج دوام زیادی نداشت اما عکس‌های آن ماندگار است.» مایکل کورس بازیگری را نیز تا سن 14 سالگی ادامه داد اما ترجیح داد به‌دنبال علاقه‌ی خود، یعنی طراحی مد برود. به گقته‌ی مایکل کورس، او به خرید کردن علاقه‌ی زیادی داشت و هنگامی که مجله‌ وُگ منتشر می‌شد برای تهیه‌ی آن هیجان بسیاری داشت. مایکل کورس در سال 2011 با همسرش که مدیر بخش طراحی لباس بانوان برند مایکل کورس بود، ازدواج کرد.

 

زندگی حرفه‌ای

مایکل کورس

مایکل کورس در دهه‌ی 70 به نیویورک سیتی رفت تا در مدرسه‌ی مد و تکنولوژی تحصیل کند. او پس از دو ترم تحصیل در این مدرسه، ترک تحصیل کرد و مشغول به کار در یک بوتیک فرانسوی شد. با شروع کار در این بوتیک می‌توانست فرصتی برای طراحی اولین کالکشنش پیدا کند. استقبال از این کالکشن و فروش آن در فروشگاه‌های مطرحی چون بلومینگدلز، باعث شد مایکل کورس بتواند برند خود را راه‌اندازی کند. طراحی‌های ساده و شیک مایکل کورس و تکنیک‌هایی که برای فروش استفاده می‌کرد نشان می‌داد که می‌تواند برند موفقی باشد. کورس به سفرهای زیادی در سراسر آمریکا رفت و به مزون‌های خصوصی و فشن‌ شو‌های زیادی سر می‌زد. او در سن 23 سالگی توانست یکی از سردبیران معروف مد را قانع کند که کارهایش را ببیند. مایکل کورس با حداقل امکانات شروع به کار و نمایش لباس‌هایش کرد و بعدها توانست طرفدارانی از میان سلبریتی‌ها برای خود جمع کند و برای طراحی‌هایش جایزه ببرد. در سال 1990 برند مایکل کورس دچار یک ورشکستگی و مجبور به راه‌اندازی مجدد شد. پس از اینکه توانست دومرتبه روی پاهای خود بایستد، لاین لباس‌های ارزان‌قیمت‌تر تر را راه‌اندازی کرد و به عنوان مدیر نوآوری برند سلین نیز مشغول به کار شد. در سال 1997، پش از شش سال فعالیت در این موقعیت شغلی، توانست برند خود را گسترش دهد و خط تولید لباس‌های مردانه، اکسسوری و عطر و ادکلن را نیز راه‌اندازی کند. در سال 2003 موفق به دریافت جایزه‌ی طراح لباس سال، از طرف موسسه‌ی طراحان لباس آمریکا شد. این جایزه، معتبرترین و بهترین جایزه‌ی طراحی مد در آمریکا است. او درباره‌ی طراحی‌هایش می‌گوید: «بعد از گذشت یک سال و نیم فهمیدم چه چیزی می‌خواهم و چه چیزی برای من درست کار خواهد کرد. من همیشه ساده ترین را می‌پسندیدم.»

مایکل کورس سلین

در سال 2004، از مایکل کورس درخواست شد تا داوری مسابقه‌ی «پروژه‌ی مد» را به‌دست بگیرد. او در ابتدا این پیشنهاد را نپذیرفت؛ زیرا به عقیده‌ی او چنین مسابقه‌ای آن هم درمورد مد، ایده‌ی جالبی نبود. او اشتباه می‌کرد زیرا این برنامه در مدت کوتاهی به یک برنامه‌ی محبوب تبدیل شد و مایکل کورس به داوری در این مسابقه ادامه داد. در سال 2012، پس از آنکه این برنامه موفق به دریافت جوایز بسیاری شد، مایکل کورس اعلام کرد که از داوری در این مسابقه کناره‌گیری خواهد کرد.

اگر به زندگی تاثیرگذاران دنیای مد علاقه دارید، می‌توانید سری به مقاله‌ی «‌ تاثیرگذاران دنیای مد؛ ایسی میاکه» بزنید.

هر هفته دوشنبه ها با یک بیوگرافی از تاثیرگذاران دنیای مد همراه شما هستم. نظرات و پیشنهادات خود را در کامنت‌ها با من درمیان بگذارید. همچنین می‌توانید کانال تلگرام بنیتا  و صفحه‌ی اینستاگرام بنیتا را نیز دنبال کنید. 

منابع:‌biography ,vogue


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان