اقدام عجیب دیپلمات ایرانی در جلسه رسمی!

یکی از مدیران وزارت امور خارجه در اقدامی غیرمتعارف و عجیب، با تلفن همراه خود اقدام به تصویربرداری از جلسه تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر فرانسه کرد.

«فیلیپ تیه بو» سفیر جدید فرانسه در تهران بعدازظهر یکشنبه با حضور در محل وزارت امور خارجه، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ظریف کرد.

در حالی که پوشش تصویری این جلسه همانند دیگر جلسات رسمی وزارت خارجه توسط عکاسان و فیلمبرداران انجام می‌شد، یکی از مدیران وزارت امور خارجه در اقدامی غیرمتعارف و عجیب، با تلفن همراه خود اقدام به تصویربرداری از جلسه کرد.

معمولاً در چنین دیدارهایی، دیپلمات‌ها به جهت حفظ پرستیژ و شأن مردم کشورشان هیچگاه به عکاسی و فیلمبرداری مشغول نمی‌شوند، زیرا چنین اقدامی از سوی طرف مقابل احتمالاً به تمسخر گرفته می‌شود.

متاسفانه مقامات ارشد وزارت امور خارجه در دیدارهای رسمی با مقامات غربی، اصول بدیهی دیپلماتیک را نادیده گرفته و این کم توجهی حتی موجب گستاخی و بی ادبی به مقامات کشورمان در برخی دیدارها نیز شده است.

پیش از این و در تیرماه ۹۳ «عباس عراقچی» عضو تیم مذاکره کننده ایران در اقدامی غیردیپلماتیک و البته غیرحرفه‌ای، در حین مذاکرات مشغول عکس گرفتن از جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا شد و سپس آن را در یکی از صفحات اجتماعی منتشر کرد.

 

اقدام عجیب دیپلمات ایرانی در جلسه رسمی+عکس

 

عراقچی همچنین یکبار دیگر در مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در دولت یازدهم در اقدامی غیرمتعارف مشغول عکاسی و فیلمبرداری از مقامات مذاکره کننده آمریکایی شد!

 

اقدام عجیب دیپلمات ایرانی در جلسه رسمی+عکس

انفعال در مواجهه با دیپلمات‌های اروپایی و آمریکایی از سوی مقامات ارشد دولت آقای روحانی، بارها موجب بی ادبی و گستاخی طرف مقابل شد. برای نمونه «دیوید کامرون» نخست وزیر پیشین انگلیس- مهر ۹۳- در حرکتی توهین‌آمیز و غیردیپلماتیک، حتی آداب نشستن در مقابل رئیس‌جمهور و مقامات کشورمان را رعایت نکرد ه و کف پای خود را به‌سوی نمایندگان دولت ایران نشانه گرفت.

در آذر سال ۹۲ نیز هیئتی پارلمانی از اتحادیه اروپا عازم ایران شد. «تاریا کرونبرک» سرپرست هیئت اروپایی در اقدامی بی‌ادبانه و غیردیپلماتیک به‌هنگام ورود ظریف به سالن به احترام مقام ایرانی از جای خود بلند نشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان