بررسی مزایا و معایب رزرو آنلاین بلیط هواپیما و هتل در مقایسه با رزرو حضوری

نکاتی در مورد رزرو آنلاین هتل و بلیط که باید بدانید

چند وقتی است که بازار استارتاپ‌های گردشگری مثل علی بابا، اسنپ تریپ و رهی نو داغ داغ است؛ بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم به جای مراجعه به دفاتر فروش بلیط هواپیما، از قبل بلیط‌های سفرمان را رزرو کنیم و البته نگاهی هم به هتل‌های شهر مقصد بیندازیم و هتل مورد نظرمان را قبل از سفر رزرو کنیم؛ اما واقعا رزرو آنلاین آن طور که تبلیغ می‌شود خوب و به صرفه است؟ ...

زمان شما، گنجینه شما است

این روزها کتاب‌ها و سمینارهای متعددی در رابطه با اهمیت زمان برگزار می‌شود؛ و تقریبا همه ما می‌دانیم باید به هر طریقی شده برای انجام بسیاری از کارها زمان کمتری را تلف کنیم؛ یکی از مزیت‌های اصلی رزرو آنلاین بلیط هواپیما و هتل، همین صرفه‌جویی در زمان است؛

وب 24 2

به جای آن‌که ساعت‌ها در ترافیک بمانید یا مجبور بشوید در ساعت‌های اداری، مرخصی بگیرید و برای خرید بلیط به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنید؛ خیلی ساده و زمانی‌که درمنزل مشغول استراحت هستید می‌توانید با چند کلیک اقدام به خرید بلیط کنید.

مقایسه حق شما است

تصور کنید بعد از ساعت‌ها رانندگی به شهر مقصد می‌رسید؛ گرسنه هستید و چیزی تا نیمه شب نمانده است. تنها چیزی که لازم دارید یک هتل خوب است تا با سرویس دهی مناسب خستگی راه را از تنتان بیرون کند؛

 اما وقتی به چند هتل مراجعه می‌کنید متوجه می‌شوید فعلا هیچ اتاق خالی‌ای موجود نیست و دست آخر به اقامت در یک مسافرخانه بی‌کیفیت رضایت می‌دهید. با رزرو آنلاین هتل، معمولا امکان وقوع چنین اتفاقاتی به صفر می‌رسد و می‌توانید با خیال راحت به شهر مقصد بروید؛ نکته دیگر در رابطه با رزرو هتل از سایت‌هایی مثل رهی نو، جاباما و اسنپ تریپ این است که شما امکان مقایسه قیمت‌ها و امکانات هتل‌ها را دارید؛

وب 24 3

 ضمن این‌که می‌توانید فاصله هتل محل اقامتتان را تا مکان‌های گردشگری ببینید و در نهایت  با توجه به اینکه با خودروی شخصی به مسافرت می‌روید یا باید از وسایل حمل و نقل عمومی برای گردش در شهر استفاده کنید؛ هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید. در کنار این‌ها  در برخی از سایت‌ها مانند رهی نو اطلاعات دست اولی از تاریخچه شهرها و جاذبه‌های توریستی هر شهر به دست می‌آورید؛ این اطلاعات به همراه تصاویر گاهی چنان با جزییات هستند که شما قبل از سفر، یک سفر مجازی را تجربه می‌کنید.

اما نکته منفی در رابطه   با رزرو آنلاین هتل، گاهی غیر واقعی بودن اطلاعات سایت‌ها است؛ که البته شاید این نقطه ضعف مستقیم به سایت‌های گردشگری مربوط نباشد و ایراد از صاحبان هتل‌ها یا اقامتگاه‌های مختلف است که اطلاعات غیر واقعی را در اختیار سایت‌ها قرار می‌دهند. البته این مشکل هم با کمی جستجوی بیشتر در سایت‌ها قابل حل است. برخی سایت‌ها مثل رهی نو با توجه به نظر کاربران و مسافران به بخش‌های مختلف یک هتل امتیاز می‌دهند و به این ترتیب شما می‌توانید با مقایسه نظر کاربران و اطلاعات سایت انتخاب دقیقتری داشته باشید.

امکان مقایسه در رابطه با رزرو و خرید بلیط هواپیما هم صدق می‌کند؛ شما می‌توانید از میان ایر لاین‌ها و هواپیماهای مختلف، پروازی که با معیارهای شما بیشترین سازگاری را دارد انتخاب کنید؛ ضمن آن‌که امکان انتخاب صندلی هم در رزروهای آنلاین وجوددارد و شما می‌توانید  انتخاب کنید که کنار پنجره بنشینید یا روی نزدیکترین صندلی به در خروجی.

بهترین انتخاب با کمترین قیمت

معمولا  سایت‌های گردشگری لیست کاملی از قیمت تمام هتل‌های شهر مقصد را در اختیارتان می‌گذارند؛ حتی اگر به برنامه یک سفر ارزان داشته باشید در سایت‌هایی مثل اقامت 24، رهی نو، اسنپ تریپ و... می‌توانید لیستی از مسافرخانه‌ها یا اقامتگاه‌های بوم گردی شهرهای مختلف را ببینید و خودتان را به یک سفر فوق ارزان مهمان کنید. درکنار همه این‌ها معمولا قیمت رزرو هتل به صورت آنلاین از قیمت رزرو حضوری بسیارکمتر است و البته بسیاری از سایت‌های رزرو آنلاین معمولا با توجه به ایام مختلف سال بسیاری از هتل‌ها را در سبد تخفیف ویژه قرار می‌دهند.

مقایسه و انتخاب ارزانترین قیمت در رابطه با رزرو آنلاین بلیط هواپیما هم صادق است و شما معمولا می‌توانید لیست کاملی از ارزانترین پروازها را در بازه زمانی که قصد سفر دارید؛ مشاهده کنید.

رزرو آنلاین؛ صنعتی رو به رشد

با گسترش سایت‌های گردشگری مختلف مثل علی بابا برای رزرو بلیط یا رهی نو برای رزرو هتل و... این صنعت در حال رشد و برطرف کردن ایراد‌های احتمالی است. بیشتر این سایت‌ها تلاش می‌کنند تا در کنار فراهم کردن بهترین امکانات برای رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما، مثل یک همراه واقعی، مراحل سفر را برای شما هموارتر کنند و در کنار ایجاد محیطی مناسب برای مقایسه و انتخاب، اطلاعات زیادی در رابطه با شهرهای مختلف، تاریخچه آن‌ها و جاذبه‌های توریستی هر شهر و...را در اختیار کاربران قرار بدهند. حتی برخی سایت‌ها مانند رهی نو از دادن اطلاعات ساده فراتر رفته‌اند و شما می‌توانید اطلاعات زیادی از جمله زمان مناسب سفر به شهرمقصد، لوازم و ابزار و لباس‌هایی که برای سفر لازم دارید و ... را در این سایت ببینید. در نهایت به نظر می‌رسد رزرو آنلاین هتل از سایت‌های گردشگری چیزی فراتر از یک رزرو ساده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان