دریافتی یارانه هر فرد طی ۹ سال چقدر شد؟

خبرگزاری مهر: نود و هشتمین مرحله از پرداخت یارانه نقدی مربوط به فروردین ماه به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، دوشنبه 26 فروردین 98 ساعت 24 به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت می‌شود.

مبلغ یارانه نقدی در طول سال‌های گذشته تغییری نکرده و ماهانه به ازای هر نفر 455 هزار ریال واریز می‌شود که در مجموع اکنون نزدیک به 77 میلیون و 387 هزار نفر در هر ماه یارانه دریافت می‌کنند.

همچنین طی حدود 9 سال گذشته هر مشمولی که بدون تغییر در صف دریافت یارانه نقدی بوده است تاکنون رقمی بالغ بر 4 میلیون و 459 هزار تومان یارانه دریافت کرده است.

روند واریز یارانه نقدی اصلاح می‌شود؟

بر این اساس، با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته همواره بحث اصلاح یارانه نقدی مطرح بوده، اما هیچ گاه به صورت دقیق عملیاتی نشد، دولت در لایحه بودجه سال 98 پیشنهاد کرده بود که استانداران بنا بر اطلاعات موجود در استان‌ها، حذف سه دهک بالای درآمدی را کلید بزنند.

دولت پیش بینی کرده بود که در صورت حذف اقشار پردرآمد، مبلغ باقی مانده صرف تکمیل طرح‌های عمرانی هر استان شود تا از این طریق، هم نظام پرداخت یارانه نقدی اصلاح شود هم تا حدودی طرح‌های عمرانی، به سمت تکمیل شدن پیش روند.

با این حال مجلس طی بررسی‌هایی که انجام داد اعلام کرد که با این پیشنهاد دولت مخالف است و نمی‌تواند موضوع حذف اقشار پردرآمد را به استانداران بسپارد و دولت باید خود اقدام به حذف سه دهک بالای درآمدی جامعه کند. تصمیمی که هر سال تکرار می‌شود بدون اینکه دولت بتواند اقدام عملی در راستای آن انجام دهد.

به اذعان اقتصاددان و متولیان امسال، سال سخت اقتصادی و کاهش درآمد‌ها است و هدررفت منابع مالی کشور در چنین شرایطی قابل توجیه نیست و باید متولیان چه در مجلس و چه در دولت به صورت دقیق و کارشناسی برای این معضل راه حلی پیدا کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان