برهوت‌های هسته‌ای: نگاهی به درون منطقه ممنوعه چرنوبیل

چرنوبیل مرکز نگهداری و تعمیر کشتی‌ها بود. آن کشتی‌هایی که در زمان حادثه در بندرگاه قرار داشتند آلوده به مواد رادیواکتیو در نظر گرفته شدند و دیگر از آنها استفاده نشد.

برهوت‌های هسته‌ای: نگاهی به درون منطقه ممنوعه چرنوبیل

فاجعه چرنوبیل در سال 1986 به وقوع پیوست و 45000 نفر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرد. از آن زمان تاکنون عکاسی به نام دیوید مک ‌میلان 21 بار به این منطقه ممنوعه رفته است تا سلطه طبیعت بر خانه‌ها و شهر متروک را به تصویر بکشد.

1- کشتی به گل نشسته در رودخانه پریپیات، چرنوبیل، اکتبر 1998

چرنوبیل مرکز نگهداری و تعمیر کشتی‌ها بود. آن کشتی‌هایی که در زمان حادثه در بندرگاه قرار داشتند آلوده به مواد رادیواکتیو در نظر گرفته شدند و دیگر از آنها استفاده نشد.

2- لابی، بیمارستان کودکان، اکتبر 2012

بیش از 30 سال از رها کردن این محل توسط انسان‌ها گذشته و الان طبیعی است که گیاهان سلطه این بنا را به دست گیرند و به درون آن پیشروی کنند! این بیمارستان کودکان هم مانند خیلی از بناهای دیگر پریپیات هنوز هم در درون خود پرونده‌های بیماران و وسایل مربوط به بیمارستان را جای داده است.

3- کلاس درس در روستا، آوریل 1995

کلاس درس با مدل‌های آناتومیک و نقشه جایی که زمانی اتحاد شوروی سوسیالیستی بود.

4- کفپوش قرمز، راهروی مدرسه، اکتبر 2004

این راهروی طبقه دوم مدرسه در شرف فرو ریختن است و با فیلم‌هایی که از نوار در آمده اند کثیف و شلوغ‌تر شده و تکه سنگ‌های روی زمین هم کار را تکمیل کرده اند! این تکه سنگ‌ها مربوط به طبقه چهارم مدرسه است که سال پیش از آن به طور کامل فرو ریخت.

5- زمین بسکتبال، اکتبر 2007

اولین بازدیدم از چرنوبیل و شهر پریپیات در سال 1994 بود، 8 سال بعد از حادثه. حتی در آن زمان هم درختانی که در زمین بسکتبال رشد کرده بود ارتفاع بیشتری از سبد داشتند. در سال 2007 زمین توسط گیاهان پوشانده شده بود. امروزه درختان و گیاهان دیگر کاملا زمین را دربرگرفته اند و دارد تبدیل به جنگل می‌شود.

6- ایستگاه راه آهن، روستای جانو، اکتبر 1996

جانو نزدیک‌ترین روستا به راکتور بود. این منطقه آنقدر آلود در نظر گرفته شده بود که همه آن ویران شد اما ایستگاه قطار آن بر جای ماند، همینطور قطارهایی که در زمان حادثه بر ریل بودند.

7- پرتره لنین، مهد کودک، اکتبر 1997

تفکر و راه و روش پریپیات و دیگر مناطقی که انفجار در آنها اتفاق افتاد هنوز هم رنگ و بوی شوروی دارد. عکس لینی را می‌بینید که در اندازه‌ای بزرگ به دیوار تکیه داده است.

8- زمین مهد کودک با دمپایی، اکتبر 2006

محتویات ساختمان‌های بسیاری در آخر همه نقش زمین شدند! این اتاق کمدهای یک مهد کودک است. سال پیش کمدها به دلیل نشت آب خراب شدند و محتویات آنها بر سر زمین ریخت.

9- کافه کنار رودخانه، پریپیات اکتبر 2016

کافه کنار رودخانه پریپیات یکی از چندین اقامتگاهی بود که می‌شد در آنها ساکن شد. این شهر سابقا یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در اتحاد شوروی سابق در نظر گرفته می‌شد.

10- باشگاه قایق سواری پریپیات، اکتبر 2012

مانند ماشین و دیگر وسایل نقلیه، شهروندان پریپیات مجبور شدند قایق‌های خود را هم رها کنند و بروند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان