ماهان شبکه ایرانیان

رکوردهای‌سینمایی که در ۲۰۱۶ شکسته شد +عکس

سینمای جهان در سالی که گذشت،‌ موفقیت‌های زیادی به دست آورد.

به گزارش مشرق، سینمای جهان در سال میلادی که گذشته، سالی همواره با موفقیت‌های زیادی بود.

در زیر مروری داریم بر تعدادی رکورد سینمایی که در این سال شکسته شد:

_فیلم سینمای «پری دریایی»، پرفروش‌ترین فیلم سینمای چین در طول تاریخ سینما:

این فیلم اکشن و فانتزی به کارگردانی «استفن چو»، 526 میلیون دلار در سینماهای چین فروخت و توانست به پروفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین تبدیل شود.

فیلم «پری دریایی» که به آسانی در صدر گیشه سینمای چین ایستاد و همچنان نیز صدرنشین است، فاصله بسیار زیادی با انیمیشن سینمایی «زوتوپیا» دارد که با 235 میلیون دلار در جایگاه دوم گیشه قرار گرفته است.

_سال رکورد شکن برای کمپانی «والت دیزنی»:

 رکوردهای‌سینمایی که در 2016 شکسته شد +عکس

بنا بر گزارش‌هایی که کمپانی «والت دیزنی» تا 22 دسامبر منتشر کرد، این کمپانی فروش کلی خود در سینماهای جهان در طول سال 2016 را از مرز 7 میلیارد دلار گذرانده بود. این میزان فروش رکوردی جدید برای این کمپانی طی یک سال محسوب می‌شود. 

این کمپانی همچنین رکورد فروش 2 میلیارد و 700 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 4 میلیارد و 280 میلیون دلاری در سطح بین‌الملل را برای خود به ثبت رساند.

سال 2016 اولین سالی بود که «والت دیزنی»، از هریک از برندهای خود یک فیلم پخش می‌کرد: دیزنی، استودهای انیمیشن‌سازی والت دیزنی، استودیوهای انیمیشن سازی پیکسار، استودهای مارول و لوکاس فیلم که به احتمال زیاد علت اصلی رکورد زنی «والت دیزنی» طی امسال محسوب می‌شود.

_فیلم سینمایی «QUO VADO?» رکورد سینمای ایتالیا را شکست

 رکوردهای‌سینمایی که در 2016 شکسته شد +عکس

این فیلم کمدی با 72 میلیون دلار فروش تنها طی 13 روز در سینماهای ایتالیا، به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای این کشور تبدیل شد.

_فیلم سینمایی «دد پول»، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما با درجه R تبدیل شد  

 رکوردهای‌سینمایی که در 2016 شکسته شد +عکس

این فیلم ابرقهرمانه به کارگردانی «تیم میلر»، با پشت سر گذاشتن رکورد فیلم سینمایی «ماتریکس» و فروش 783 میلیون دلار به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما با درجه R تبدیل شد. قسمت بعدی این فیلم در دست ساخت است.

_فیلمی که رکود 15 ساله سینمای دانمارک را شکست

 رکوردهای‌سینمایی که در 2016 شکسته شد +عکس

تریلر جنایی «توطئه ایمان» به کارگردانی «هنس پتر مولاند» در سینماهای دانمارک بیش از 8 میلیون دلار فروخت و توانست در صدر جدول پرفروش‌ترین‌های گیشه سینمایی دانمارک که از سال 2001 تاکنون نشکسته بود قرار بگیرد.

_«وارکرافت» رکورد بازی‌های ویدئویی اقتباسی را شکست

 رکوردهای‌سینمایی که در 2016 شکسته شد +عکس

علی‌رغم افت فروش دنیای بازی‌های ویدئویی در سال 2016 میلادی، بازی «وارکرافت» اقتباس شده از فیلمی به همین نام ساخته «دوکان جونز» توانست به فروش‌ترین بازی ویدئویی اقتباس شده سال میلادی جاری تبدیل شود. سازندگان این فیلم موفقیتش را مدیون فروش 220 میلیون دلاری آن در چین بوده‌اند، فروشی که بیش از نیمی از فروش کلی آن در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

_«بچه بریجت جونز» رکورد سینمای انگلستان را شکست

این فیلم سینمایی به کارگردانی «شارون مگوایر»، علی‌رغم عدم موفقیش در سینماهای آمریکا در سطح بین‌الملل از فروش بسیار خوبی برخوردار بود و در انگلستان نیز توانست چند رکود به نام خود به ثبت برساند. عناوین پرفروش‌ترین افتتاحیه تعطیلات آخر هفته برای یک کمدی رمانتیک در انگلستان و پرفروش‌ افتاحیه‌های ماه سپتامبر در تاریخ سینمای انگلستان را به نام خود به ثبت رساند.

_«زتوپیا» پرفروش‌ترین انیمیشن غیراقتباسی تاریخ سینما

 رکوردهای‌سینمایی که در 2016 شکسته شد +عکس

انیمیشن سینمایی «زوتوپیا»، انیمیشنی برگرفته یک ایده ناب است که براساس آثار و متریال‌های موجود ساخته نشده است. این انیمیشن با 1 میلیارد و 23 میلیون دلار فروش پرفروش‌ترین انیمیشن غیراقتباسی تاریخ سینما و پس از فیلم سینمایی «آواتار»، دومین فیلم و انیمیشن فهرست غیراقتباسی‌هاست.

_برای اولین بار در تاریخ سینما دو انیمیشن با هم توانستند یک میلیارد دلار بفروشند

دو انیمیشن سینمایی «زوتوپیا» و «در جستجوی دوری» با هم توانستند در سال میلادی جاری 1 میلیارد دلار فروش کنند. این اولین باری است که تنها دو انیمیشن با هم توانسته‌اند در بازار جهانی به چنین فروشی دست یابند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان