افزایش ۳۰۰ درصدی مبتلایان به سرخک در جهان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: موارد ابتلا به بیماری سرخک در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ در سراسر جهان ۳۰۰ درصد افزایش داشته است

افزایش 300 درصدی مبتلایان به سرخک در جهان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: موارد ابتلا به بیماری سرخک در سه ماه نخست سال 2019 در سراسر جهان 300 درصد افزایش داشته است.

به گزارش به نقل از ایسنا، این سازمان در میان افزایش نگرانی‌ها نسبت به تاثیر کمپین‌های ضد واکسیناسیون تاکید کرده که این اقدامات به ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی رو به گسترش است.

این نهاد بین‌المللی با اعلام خبر افزایش 300 درصدی تعداد مبتلایان به بیماری سرخک طی سال جاری میلادی در سراسر جهان، تاکید کرد: بیماری سرخک بسیار مسری اما طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری است و این در حالی است که میزان واکسیناسیون در جهان رو به کاهش است.

در گزارش این سازمان آمده‌ است: اطلاعات اولیه که از نقاط مختلف جهان جمع‌آوری شده نشان می‌دهد موارد گزارش شده از تعداد مبتلایان به بیماری سرخک در سه ماه نخست سال 2019 نسبت به دوره مشابه سال 2018 افزایش 300 درصدی داشته‌ است.

همچنین در گزارش این سازمان تاکید شده‌ است: هرچند اطلاعات موجود در این زمینه کافی نیست اما همین اندازه از بررسی‌ها نیز نشان‌دهنده روند رو به گسترش تعداد مبتلایان است و در بیشتر کشورها شیوع قابل توجه این بیماری مشاهده شده‌ است.

به گزارش روزنامه گاردین، طی سال جاری 170 کشور ابتلای 112 هزار و 163 نفر به بیماری سرخک را به سازمان جهانی بهداشت اطلاع داده‌اند. در حالی که سال گذشته 163 کشور ابتلای 28 هزار و 124 نفر را به این سازمان گزارش کرده بودند.

گفته می‌شود این بیماری مسری در بین افرادی که واکسینه نشده‌اند به سرعت شایع شده است.




قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر