معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج:

جابه‌جایی ۳۰ هزار ساکن تپه اسلام آباد کرج منطقی نیست

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: اغلب واحدهای مسکونی تپه اسلام آباد ریزدانه هستند و تملک آنها کار ساده‌ای نیست.

جابه‌جایی 30 هزار ساکن تپه اسلام آباد کرج منطقی نیست

احداله احمدی پرگو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: برای ساماندهی تپه اسلام آباد دو طرح از سوی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری کرج ارائه و به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: حوزه مداخله شهرداری در این منطقه 175 هکتار است که حدود 70 هکتار آن حوزه عمومی است که قبلاً توسط شهرداری تملک شده است.

وی توضیح داد: 105 هکتار از این تپه نیز مسکونی است و بیش از 30 هزار نفر در واحدهایی که اغلب آنها ریزدانه هستند، سکونت دارند.

وی ابراز کرد: برای ساماندهی تپه اسلام آباد دو برنامه وجود دارد که یکی از آنها به 70 هکتار حوزه عمومی و دیگری به بافت مسکونی مربوط می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: برای ساماندهی 70 هکتار حوزه عمومی طرحی تهیه شده و اجرای آن در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

پرگو افزود: امسال اولین جلسه‌ای که با حضور شهردار، رئیس شورای شهر، رئیس سازمان فضای سبز و سایر مسئولین برگزار شد، به بحث اجرایی کردن طرح حوزه عمومی این محدوده اختصاص داشت.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: بخشی از اجرا کردن این طرح مثل رینگی که قرار است اطراف این محدوده ایجاد شود، به عهده شهرداری است.

وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته بخش دیگری از این 70 هکتار قرار است به پارک، فضای سبز، فرهنگسرا و … تبدیل شود.

وی ابراز کرد: بخش دیگری از ساماندهی محدوده عمومی هم با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران انجام خواهد شد که برای این‌کار بسته‌های ویژه‌ای تدوین شده است.

این مسئول با اشاره به برنامه شهرداری برای ساماندهی بافت مسکونی این تپه گفت: برای 105 هکتار مسکونی این تپه هم طرحی تهیه شده که بر اساس آن قراردادی با یک مشاور برای ایجاد دفتر تسهیلگری منعقد شده است.

پرگو ابراز کرد: از طریق این دفتر در بحث ساماندهی بافت مسکونی این تپه مداخله مستقیم انجام و با مشارکت ساکنین بحث بهسازی و بازآفرینی واحدهای مسکونی صورت می‌گیرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: بسیاری از قطعات این محدوده ریزدانه هستند و نیاز به تجمیع و طراحی و صدور پروانه ساخت با الگوهای جدید دارند.

وی افزود: محل این دفتر به زودی مشخص می‌شود و از طریق آن جلسات متعددی با ساکنان برگزار خواهد شد تا میزان مشارکت آنان را برای احیا این محدوده افزایش دهیم.

وی افزود: جمعیت ساکن در این تپه باید در همین محدوده باقی بمانند و با جا به جایی جمعیت نباید مشکلی به مشکلات شهر اضافه کنیم.

وی توضیح داد: سرمایه گذاری با شهرداری قرارداد اولیه منعقد کرده که بر اساس آن قرار است حدود سه هکتار از آنها 500 واحد مسکونی با مشارکت شهرداری ساخته و در اختیار مردم قرار بگیرد.

پرگو خاطر نشان کرد: ساماندهی این محدوده به واسطه کوچک بودن واحدهای مسکونی و دشواری تملک آنها کار سختی است ولی با تلاش مسئولین و همکاری ساکنان عملی خواهد شد.

این مسئول افزود: مالک این عرصه در حقیقت شهرداری است و به جز اعیان، مردم متصرف این محدوده هستند بنابراین برای ساماندهی این تپه باید با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان