برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: یوتیوب به پلتفرم عملی برای محبوبیت و به شهرت رسیدن نسل جدید سلبریتی ها، شخصیتها و ستارههای بزرگ تبدیل شده است. نامهای سرشناسی مانند PewDiePie، Shane Dawson و Smosh میلیونها کاربر و دنبال کننده در سالهای گذشته از طریق بارگذاری ویدیوهای خود دی یوتیوب و شکل دهی به یک رابطه شبه خصوصی با طرفدارانشان کسب کرده اند.
از کمدینها تا گیمرها و بلاگرهای از هر نوعی، یوتیوبرها این پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو را برای ساخت دنبال کنندهها و برندها از دوربین و اتصال خوب اینترنتی به تسخیر خود درآورده اند.
برای انداختن نگاهی از نزدیک به ستارگانی که بر یوتیوب حکمرانی میکنند میخواهیم شما را با کانالهای یوتیوبی که بیشترین کاربر و دنبال کننده را دارند آشنا کنیم. در این مطلب بر ستارگان مستقل یوتیوب تمرکز کرده ایم و کانالهای یوتیوبی سلبریتیهای مشهور و پلتفرمهای شناخته شده پخش موسیقی را نادیده گرفته ایم.
DanTDM
تعداد کاربران: 21.3 میلیون نفر
نام اصلی: دانیل میدلتون
مکان: بریتانیا
نوع ویدیوها: DanTDM با تمرکز محتواهای ویدیویش بر روی بازی ویدیویی «ماین کرافت» (Minecraft) به شهرت رسید، اما از آن زمان تاکنون بررسیهای روزانه خود در مورد بازیهای دیگر و ویدیوهای بازی اش را توسعه داده است. در سال 2017، او یک سری ویدیو برای یوتیوب با عنوان DanTDM Creates a Big Scene تهیه کرد که عمر کوتاهی داشت.
Shane Dawson
تعداد کاربران: 21.4 میلیون نفر
نام اصلی: شین یاو
مکان: ایالات متحده
نوع ویدیو: شین داوسون (Shane Dawson) با ویدیوهایش در مورد تئوریهای توطئه و سریهای متنی در مورد یوتیوبرهایی مانند جفرز استار و جیک پال به شهرت رسید. او اخیراً با ریلاند آدامز که او نیز از یوتیوبرهای معروف است نامزد شده و به خاطر بدرفتاری هایش با گربه اش به نام «Cheeto» نیز خبرساز شد.
Like Nastya Vlog
تعداد کاربران: 21.6 میلیون نفر
مکان: روسیه
نوع ویدیو: کانال Like Nastya Vlog ولاگهایی (ویدیو بلاگ) از بازی کردن ناستیا با اسباب بازیها و ماجراجویی با خانواده اش را در این کانال بارگیری میکند.
JackSepticEye
تعداد کاربران: 21.8 میلیون نفر
نام اصلی: شان مک لافلین
مکان: ایرلند
نوع ویدیو: JackSepticEye ابتدا وقتی به شهرت رسید که PewDiePie او را در یکی از ویدیوهایش در سال 2013 منشن کرد. کانال یوتیوبی او بر روی سبک بیایید بازی کنیم از انجام بازیهای ویدیویی با کامنتهایی مملو از شوخی و حرفهای رکیک و استریم زنده خیریه متمرکز است.
Ninja
تعداد کاربران: 21.9 میلیون نفر
نام اصلی: تایلر بلوینز
مکان: ایالات متحده
نوع ویدیو: Ninja یک بازیکن حرفهای ورزشهای اینترنتی و بیشترین دنبال کنندهها را در پلتفرم استریم بازیهای ویدیویی Twitch دارد. کانال یوتیوبی او شامل استریمهایی از او در حال بازی کردن با بازیهای محبوبی مانند «Apex Legends» و «Fortnite Battle Royale» است و انرژی بالای او هنگام بازی کرده و صحبتهای جنجالی اش برند سبک بازی او به شمار میآیند.
Luisito Comunica
تعداد کاربران: 22.7 میلیون نفر
نام اصلی: لوییس آرتورو ویلار سودک
مکان: مکزیک
نوع ویدیو: Luisito Comunica با ساخت ولاگهای مستند از سفرها و تجربیاتش در شهرهای سراسر جهان و انتشار آنان در کانال یوتیوبی خود به شهرت رسیده است. در ویدیوهایش او روی نشان دادن فرهنگها و تاریخچه مکانهایی که از آنها دیدن میکند تمرکز دارد.
RezendeEvil
تعداد کاربران: 22.9 میلیون نفر
نام اصلی: پدرو آلفونسو رزنده
مکان: برزیل
نوع ویدیو: کانال RezendeEvil کار خود را به عنوان یک کانال گیمینگ شروع کرد جایی که او ویدیوهایی از خود را در حال بازی «Minecraft» منتشر میکرد. سپس او این محتوا را روی کانال دیگری منتقل کرده و اکنون به طور عمده روی ویدیوهای کمدی و ولاگهای روزانه از دوستانش متمرکز شده است.
Kids Diana Show
تعداد کاربران: 23.1 میلیون نفر
مکان: ایالات متحده
نوع ویدیو: کانال Kids Diana Show به ماجراهای دیانا و برادرش، روما میپردازد. این دو کودک روسی زبان اسباب بازیهای جدید را جعبه گشایی کرده و ماجراجوییهای حیرت انگیز را به تصویر میکشند.
Markiplier
تعداد کاربران: 23.5 میلیون نفر
نام اصلی: مارک فیش باخ
مکان: ایالات متحده
نوع ویدیو: Markiplier یک کانال یوتیوبی دیگر است که به خاطر بررسی بازیهای ویدیویی به شهرت رسیده است، اما اخیراً به محتوای کمدی نیز میپردازد. او به خاطر بررسیهای دوست داشتنی و موهای رنگ کرده و سبیل صورتی اش شناخته میشود.
Voce Sabia?
تعداد کاربران: 23.6 میلیون نفر
نامهای اصلی: لوکاس مارکز و دانیل مولو
مکان: برزیل
کانال Voce Sabia? که به معنای «آیا میدانستید؟» است ویدیوهایی در مورد واقعیتهای جذاب و شایعاتی مهیج از سراسر جهان منتشر میکند.
Yuya
تعداد کاربران: 23.6 میلیون نفر
نام اصلی: ماریاند کاسترخون کاستانیدا
مکان: مکزیک
نوع ویدیو: Yuya یک ولاگر دنیای زیبایی است که از سن 16 سالگی آموزشهای ویدیویی در زمینه مو، آرایش و استایل تولید و منتشر کرده است. با توجه به محبوبیت بالای کانال یوتیوبی و اینستاگرامی اش، Yuya یکی از پردرآمدترین اینفلونسرهای حوزه مد و زیبایی است.
Luccas Neto
تعداد کاربران: 23.6 میلیون نفر
مکان: برزیل
نوع ویدیو: Luccas Neto نقاشیهایی با بن مایه شخصیتها و داستانهایی برای کودکان در یوتیوب تولید میکند. او برادر کوچکتر Felipe Neto است که یک یوتیوبر معروف دیگر در زمینه ویدیوهای کمدی است.
Smosh
تعداد کاربران: 24.2 میلیون نفر
نام اصلی: یان هیکاکس و گروه اسموش
مکان: ایالات متحده
نوع ویدیو: کانال Smosh با یک زوج هنری کمدی به نامهای یان هیکاکس و آنتونی پادیا آغاز به کار کرد و یکی از اولین کانالهای یوتیوبی بود که مورد توجه کاربران این پلتفرم اجتماعی قرار گرفت. این کانال به خاطر اسپین آفهای کمدی دنباله دار و استندآپهای متنوع خود شناخته میشود. این کانال اکنون به کانالهای فرعی نیز تقسیم شده که در زمینه بازیهای ویدیویی و محتواهایی به زبان اسپانیولی نیز فعالیت دارند. کانال Smosh از سال 2002 فعال بوده و از آن زمان تاکنون رشد قابل توجهی داشته است. شخصیتهای دیگری غیر از هیکاکس نیز به این کانال پیوسته اند، اما پادیا در ژوئن 2017 کانال را ترک کرد. برند Smosh در اوایل سال 2019 توسط کمپانی Mythical Entertainment که به Rhett & Link، از دیگر یوتیوبرهای معروف تعلق دارد خریداری شد.
VanossGaming
تعداد کاربران: 24.4 میلیون نفر
نام اصلی: ایوان فونگ
مکان: کانادا
نوع ویدیو: VanossGaming یک کانال در زمینه بررسی بازیهای ویدیویی است، اما چیزی که آن را از دیگر کانالهای مشابه متفاوت میسازد، صحبتها و لحظات بامزهای است که وی در طی بازی داشته و به یکدیگر متصل شده اند.
Vegetta777
تعداد کاربران: 26.3 میلیون نفر
نام اصلی: ساموئل دی لاک
مکان: اسپانیا
نوع ویدیو: کانال Vegetta777 به خاطر بازیهای ویدیویی «Minecraft»، «Saint's Row» و «Battlefield» که در آن به صورت عملی بازی شده و تفسیر میشوند مشهور شده است. سبک صوتی او با بسیاری از دیگر کانالهای مشابه متفاوت است، زیرا او صحبتهایی بسیار باجزییات در مورد شخصیتهای بازیها و تاریخچه آنها حین بازی ارائه میدهد.
Felipe Neto
تعداد کاربران: 31.6 میلیون نفر
مکان: برزیل
نوع ویدیو: فلیپه نتو ویدیوها و ولاگهای کمدی در مورد زندگی شخصی روزمره خود، خبرهای جدید و سلبریتیها تولید میکند. در سال 2012، کانال یوتیوبی او به اولین کانال یوتیوبی برزیل تبدیل شد که از مرز یک میلیون کاربر عبور میکرد. او همچنین در سال 2017 یک فیلم کمدی ویژه اورجینال با عنوان «My Life Makes No Sense» تولید و منتشر کرد.
Fernanfloo
تعداد کاربران: 32.5 میلیون نفر
نام اصلی: لوییس فرناندو فلورس
مکان: السالوادور
نوع ویدیو: این کانال به خاطر ویدیوهایی مربوط به گیمینگ و صحبتها و حرکات کمیک اش شناخته میشود. گاهی اوقات سگهای فلورس نیز در ویدیوهایش حضور مییابند.
JuegaGerman
تعداد کاربران: 34.2 میلیون نفر
نام اصلی: جرمین گارمندیا
مکان: شیلی
نوع ویدیو: گارمندیا بزرگترین ستاره یوتیوبی آمریکای لاتین به شمار میآید و کانالش با عنوان JuegaGerman در ابتدا تنها روی بازیهای ویدیویی تمرکز داشت، اما اکنون به سمت محتوای کمدی نیز کشیده شده است. او یک کانال دیگر به نام HolaSoyGerman با تعداد 38.6 میلیون کاربر دارد که البته دو سال از آخرین پست ویدیویی گارمندیا در آن میگذرد.
El Rubius
تعداد کاربران: 34.3 میلیون نفر
نام اصلی: روبن دوبلاس گاندرسن
مکان: اسپانیا
نوع ویدیو: El Rubius یک گیمر است که به بررسی، انجام بازیهای کوتاه و فعالیتهای دیگر همراه با کامنتهای بامزه در مورد بازیهای ویدیویی میپردازد. او در سن 16 سالگی شروع به تولید ویدیو برای کانالش با نام ElRubiusOMG کرده و در سن 21 سالگی این کار را به شغل تمام وقت خود تبدیل کرد.
Whinderssonnunes
تعداد کاربران: 35.3 میلیون نفر
نام اصلی: ویندرسون نونز
مکان: برزیل
نوع ویدیو: ویندرسون از زمانی که تنها 15 سال داشت شروع به تولید ولاگها و ویدیوهای کمیک برای کانال خود کرد. او ترانه ها، نقد فیلمها به صورت ویدیویی، هجو نامههای تصویری و ویدیوهایی از زندگی شخصی خودش را در کانال Whinderssonnunes بارگذاری میکند.
Badabun
تعداد کاربران: 37.3 میلیون نفر
مکان: مکزیک
نوع ویدیو: Badabun با سری ویدیوهای «» به شهرت رسید جایی که او به عنوان مجری به مصاحبه با زوجها میپردازد تا ببیند که آیا یکی به دیگری خیانت میکند یا خیر. این تیم از اینفلونسرهای اسپانیولی زبان، همچنین به خاطر نمایشهای کمیک شان در مصاحبههای خیابانی مورد توجه قرار گرفته است و یک سریال ریالیتی شو به سبک Big Brother نیز به ثبت ماجراهای اینفلونسرهایی که در یک عمارت در کنار یکدیگر زندگی میکنند میپردازد.
Dude Perfect
تعداد کاربران: 40.9 میلیون نفر
نامهای اصلی: کوری کوبی کاتن، همراه با سه دوست دانشگاهی (تایلر تونی، گرت هیلبرت و کودی جونز)
مکان: ایالات متحده
نوع ویدیو: پسران Dude Perfect به خاطر ویدیوهای ورزشی و تقلیدهایشان از ورزشکاران مشهور و البته استفاده از برخی از این ورزشکاران در ویدیوهای خود به شهرت رسیده اند. این کانال فعالیتهای خود را به حوزه کمدی نیز گسترش داده و یک عروسک پاندای بزرگ نیز آنها را در ویدیوها همراهی میکند.
PewDiePie
تعداد کاربران: 92.8 میلیون نفر
نام اصلی: فلیکس کیلبرگ
مکان: بریتانیا
نوع ویدیو: PewDiePie به خاطر ویدیوهای پرطرفدار در مورد بازیهای ویدیویی مشهور شده است. محتواهای او وارد حوزه پوشش بازیها و ابراز نظرهای کارشناسان در مورد آنها و ژستها و ویدیوهایی پرطرفدار اینترنتی نیز شده است. این گیمر سوئدی ماه هاست که برای کسب عنوان پرطرفدارترین کانال یوتیوبی با کمپانی موسیقی بالیوودی T-Series رقابت میکند. طرفداران وفادار او کمپینی تشکیل داده و سعی دارند او را به هر نحوی شماره یک در عرصه کانالهای یوتیوبی نگه دارند. همچنین کیلبرگ به خاطر سخنان نژاد پرستانه و ضد یهودی اش بارها توسط یوتیوب مجازات شده است.
منبع: businessinsider