قیمت احتمالی بنزین؛ از ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰تومان

پایگاه خبری رویداد ۲۴ در خبری به نقل از منابع آگاه نوشت: از ابتدای خردادماه بنزین به صورت دو نرخی با سهمیه بندی فروخته خواهد شد.

پایگاه خبری رویداد 24 در خبری به نقل از منابع آگاه نوشت: از ابتدای خردادماه بنزین به صورت دو نرخی با سهمیه بندی فروخته خواهد شد.

این منبع آگاه خبر داده که بهای مصرف هر لیتر بنزین تا ۶۰ لیتر ۱۲۰۰ تومان و بیش از ۶۰ لیتر بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.

پیشنهاد این قیمت‌ها در جلسه اخیر مطرح شده اما هنوز قیمت نهایی تصویب نشده است.

دولت در لایحه بودجه قیمت بنزین را بر اساس هر لیتر ۱۰۰۰ تومان تعیین کرده بود، اما در تصمیم جدید، این قیمت تا ۱۸۰۰ تومان هم افزایش خواهد یافت.

مخالفت مجلس با بنزین ۲ نرخی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در اسفندماه در جریان بررسی بودجه ۹۸ با هرگونه افزایش قیمت بنزین و بازگشت سهمیه بندی مخالفت کرده بودند و اینطور نیست که بتوان این تصمیم نمایندگان مجلس را در جلسه‌ای بیرون از مجلس تغییر داد.

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اطلاعی از تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در خصوص دو نرخی شدن و بازگشت مجدد سهمیه بندی بنزین ندارم و چیزی در این باره نشنیده‌ام.

وی افزود: نمایندگان در اسفندماه در جریان بررسی بودجه 98 با هرگونه افزایش قیمت بنزین و بازگشت سهمیه بندی مخالفت کرده بودند و اینطور نیست که بتوان این تصمیم نمایندگان مجلس را در جلسه‌ای بیرون از مجلس تغییر داد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم با بیان اینکه "مجلس فقط شخص آقای لاریجانی نیست که در جلسه ای با حضور ایشان رأی مجلس تغییر کند"، گفت: اگر تصمیمی در خارج از مجلس در خصوص افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی کشور گرفته شود، به طور قطع نمایندگان با این تصمیم مخالفت می کنند و اولین مخالف آن، خود من هستم.

وی ادامه داد: وقتی مشکلاتی در زمینه صادرات نفت خام داریم و در زمینه تولید بنزین نیز زیرساخت‌های خوبی در کشور به وجود آمده، کمبودی در وهله فعلی در زمینه بنزین نداریم و دلیلی برای ایجاد محدودیت در عرضه داخلی آن وجود ندارد.

سامری با اشاره به لزوم اصلاح روند مصرف بنزین در کشور تصریح کرد: اگرچه بهینه سازی مصرف و اصلاح الگوهای مصرفی کشور مهم است، اما در شرایط فعلی اقتصاد کشور و مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده، بدترین تصمیم ممکن تغییر در نرخ عرضه بنزین است.

وی افزود: هرگونه افزایش نرخ بنزین، مشکلات موجود اقتصادی کشور را متأثر از خود کرده و مزید بر بحران موجود می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان