نحوه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی

محمدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزادراهی اظهار داشت: از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۷ اخذ عوارض در چهار آزادراه الکترونیکی شده است

محمدحسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزادراهی اظهار داشت: از تاریخ 28 اسفند 97 اخذ عوارض در چهار آزادراه الکترونیکی شده است. آزادراه‌های تهران قم، تهران ساوه، کرج قزوین، قزوین زنجان چهار آزادراهی هستند که عوارض در آنان الکترونیکی شده و نیازی به توقف خودروها برای پرداخت عوارض به صورت نقدی ندارد.
به گزارش خودروبانک و به گزارش عصر خودرو، وی ادامه داد: کاربران آزادراهی برای آگاهی بیشتر در اینباره و ثبت‌نام از طریق شماره پلاک، شماره همراه و شماره حساب برای کسر عوارض آزادراهی می‌توانند به آدرس های اینترنتی www.nspay.ir و www.aaniro.com مراجعه کنند. همچنین اپلیکیشن‌هایی برای پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی و از طریق تلفن همراه وجود دارد که با نصب آن و معرفی پلاک خودرو و شماره حساب، می‌توانند نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی از طریق تلفن همراه اقدام کنند.
وی در ادامه افزود: کاربران آزادراهی با تعریف کیف پول الکترونیکی به صورت مستقیم شماره حساب خود را به سیستم الکترونیکی اخذ عوارض متصل می‌کنند و هنگام عبور از آزادراه‌ها و پس از شناسایی پلاک، به صورت خودکار عوارض ار حساب آنان کسر می‌شود. همچنین تگ‌هایی که از طریق بانک مسکن برای پرداخت عوارض آزادراهی فروخته می شد همچنان دارای اعتبار بوده و به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض متصل شده است.
میرشفیع در ادامه تصریح کرد: موضوع اخذ عوارض الکترونیکی آزادراه از 28 اسفند اجرایی شده و کسانی که از این آزادراه‌ها استفاده کرده اند تا 24 فروردین 98 مهلت دارند تا عوارض خود را پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت مبلغ 30 هزار تومان جریمه خواهند شد. البته باید گفت که مهلت پرداخت الکترونیکی پرداخت عوارض آزادراهی 48 ساعت است، اما برای رفاه حال مردم در ایام نوروز استثنائا تا 24 فروردین مهلت داده شده است.
وی درباره اضافه شدن آزادراه‌های دیگر گفت: در اردیبهشت امسال آزادراه‌های تبریز زنجان و قزوین رشت به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض متصل خواهند شد و تا اواسط تابستان تمام آزادراه‌های کشور به این سیستم مجهز خواهند شد.
میرشفیع درباره مزایای الکترونیکی اخذ عوارض در آزادراه‌ها بیان داشت: با حذف پول فیزیکی و تسهیل در پرداخت عوارض مزایایی همچون کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، کاهش تخریب آسفالت در محل توقف دروازه‌های عوارض ناشی از ترمز، کاهش توقف خودروها و صرفه جویی در استهلاک خودرو از مزایای الکترونیکی شدن اخذ عوارض در آزادراه‌ها محسوب می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان