این اشتباهات، عمر ماشین ظرفشویی را کوتاه می‌کنند

اگر ظرف‌های زیادی داخل ماشین قرار بدهید احتمال اینکه دستگاه داغ کند زیاد است. خیلی از اجزای ماشین، قطعات مناسبی برای جلوگیری از داغ شدن دارند، اما با پر کردن ماشین ظرفشویی این قطعات باید سخت‌تر کار کنند و بنابراین احتمال از کار افتادن اجزای ماشین بیشتر می‌شود.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی:

ظروف را پیش از گذاشتن داخل ماشین ظرفشویی تمیز نمی‌کنید یا خیلی تمیز می‌کنید

گول تبلیغات را نخورید که ظروف را با خرده غذا‌هایی که به آن‌ها چسبیده داخل ماشین ظرفشویی می‌گذارند. ذرات غذایی که روی ظروف چسبیده‌اند می‌توانند به قسمت‌های متحرک ماشین بچسبند و آن‌ها را از کار بیندازند به شکاف‌ها رخنه کنند. ظروف را کاملا هم تمیز نکنید تا مواد پاک کننده بهتر عمل کنند.

این اشتباهات عمر ماشین ظرفشویی را کوتاه می‌کنند

به در ِ ماشین ظرفشویی فشار وارد می‌کنید

اجازه ندهید کودک یا حیوان خانگی‌تان روی در ماشین ظرفشویی بنشیند. بدیهی به نظر می‌رسد، اما زیاد دیده می‌شود!

زیاد از مواد شوینده استفاده می‌کنید

استفاده‌ی زیاد از مواد شوینده در ماشین ظرفشویی، یکی از شایع‌ترین اشتباهات است که می‌تواند روی ظروف و پمپ تخلیه باقی بماند.

این اشتباهات عمر ماشین ظرفشویی را کوتاه می‌کنند

ماشین ظرفشویی را پُر نکرده روشن می‌کنید

همیشه ماشین ظرفشویی را پُر کنید تا آب و برق هدر نرود. ضمنا کمتر از ماشین ظرفشویی‌تان استفاده خواهید کرد.

شیلنگ را هر پنج سال تعویض نمی‌کنید

شیلنگ ورودی و خروجی را هر پنج سال عوض کنید تا کلسیم در آن رسوب نکند. می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید یا اگر بلد نیستید از یک تکنیسین در این زمینه کمک بگیرید.

این اشتباهات عمر ماشین ظرفشویی را کوتاه می‌کنند

از آب سخت استفاده می‌کنید

کیفیت آب دست شما نیست و بستگی به محل زندگی‌تان دارد، اما باید بدانید که آب سخت باعث می‌شود ظروف بشکنند و لایه‌ای از املاح داخل ماشین ظرفشویی و لوله‌هایش بنشیند. اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید سختی آب را از بین ببرید: فیلتر آب، انواعی از پودر ماشین ظرفشویی و یا سیستم سختی گیر آب. همه‌ی این‌ها یک هدف دارند؛ بهتر کردن کارآیی ماشین، جلوگیری از آسیب به اجزای ماشین و افزایش طول عمر آن.

به طور مرتب ماشین ظرفشویی‌تان را چک نمی‌کنید

اگر ماشین ظرفشویی‌تان مشکلی دارد آن را نادیده نگیرید و تکنیسین خبر کنید. یک تعمیرکار حرفه‌ای می‌تواند دریچه‌های آسیب دیده، مشکلات مربوط به مخزن یا درب ماشین که می‌توانند منجر به نشت و نهایتا آسیب شوند شناسایی و برطرف نماید تا بعدا تبدیل به مشکلات بزرگ‌تر نشود و هزینه‌های سنگین ایجاد نکند.

این اشتباهات عمر ماشین ظرفشویی را کوتاه می‌کنند

چاقو و ظروفی که لبه‌های تیز دارند داخل ماشین ظرفشویی می‌گذارید

چاقو‌ها را در جای مخصوص خود قرار دهید. لبه‌های تیز می‌توانند به پوشش پلاستیکی قفسه‌ها آسیب وارد کنند. قفسه‌های فلزی داخل ماشین، بدون پوشش پلاستیکی، دچار زنگ زدگی شده و خراب می‌شوند.

خرده‌های ظرف شکسته شده داخل ماشین را جمع نمی‌کنید

گاهی اتفاق می‌افتد که ظرفی داخل ماشین ظرفشویی می‌شکند. خیلی از افراد شاید متوجه نشوند خرده‌های ظرف شکسته شده داخل ماشین باقی مانده‌اند. این تکه‌ها می‌توانند بسته به اندازه‌شان از فیلتر ظرفشویی عبور کرده و به سمت پمپ تخلیه بروند و آسیب جدی وارد کنند.

ماشین ظرفشویی را خیلی پُر می‌کنید

اگر ظرف‌های زیادی داخل ماشین قرار بدهید احتمال اینکه دستگاه داغ کند زیاد است. خیلی از اجزای ماشین، قطعات مناسبی برای جلوگیری از داغ شدن دارند، اما با پر کردن ماشین ظرفشویی این قطعات باید سخت‌تر کار کنند و بنابراین احتمال از کار افتادن اجزای ماشین بیشتر می‌شود.

این اشتباهات عمر ماشین ظرفشویی را کوتاه می‌کنند

از سیستم زمانبندی تاخیری استفاده می‌کنید

آپشن delay start برای راحتی شما گذاشته شده است، اما اگر از جنبه‌ی عملکرد خود دستگاه نگاه کنیم، ماشین ظرفشویی باید سخت‌تر کار کند تا آب را تا دمای مورد نیاز برای شستن ظروف گرم کند. عملکرد سخت‌تر و طولانی‌تر ماشین ظرفشویی همیشه بر طول عمر آن اثر می‌گذارد.

فراموش می‌کنید فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

ذرات غذا که با آبکشی اول از ماشین خارج نمی‌شوند، در فیلتر ماشین ظرفشویی گیر می‌افتند. برای اینکه این ذرات تجمع نکنند و مشکلی ایجاد نکنند ماهی یک بار، این فیلتر را که در زیر سبد پایینی قرار دارد با فرچه یا مسواک تمیز کنید. فراموش نکنید که پس از تمیز کردن فیلتر، آن را خوب در جای خودش قفل کنید تا حین شستشو از جای خود حرکت نکند.

از محافظ ولتاژ برق برای دستگاه استفاده نمی‌کنید

شاید فکر کنید لازم نیست، اما نصب محافظ ولتاژ برق می‌تواند با تبدیل ولتاژ زیاد در صورت لزوم و یا در مواقع طوفان یا رعد و برق، از دستگاه شما محافظت کند و جلوی وارد شدن شوک الکتریکی به ماشین ظرفشویی را بگیرد.

ماشین ظرفشویی را روی دور اشتباه روشن می‌کنید

شاید وسوسه شوید از برنامه‌ی سبُک‌تر و سریع‌تر و اقتصادی‌تر شستشو استفاده کنید تا در مصرف آب و برق صرفه جویی شود. اما با این کار نه تنها از کیفیت شستشو کم می‌کنید بلکه ممکن است قسمت‌هایی از ظروف خوب شسته نشوند و برخی از اجزای مکانیکی دستگاه مسدود شوند.

این اشتباهات عمر ماشین ظرفشویی را کوتاه می‌کنند

از محصول پاک کننده برای خود ماشین ظرفشویی استفاده نمی‌کنید

شما می‌دانید که چطور از پودر یا قرص برای تمیز کردن ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده کنید، اما آیا به فکر تمیز کردن خود ماشین هم هستید؟ هر سه تا شش ماه، ماشین ظرفشویی را خالی روشن کنید تا رسوبات آن پاک شوند. با این کار، جلوی مسدود شدن بخش اسپری کننده‌ی آب را می‌گیرید. می‌توانید ماشین ظرفشویی خالی را به جای پودر، با سرکه سفید نیز راه بیندازید.

از محصولات پاک کننده‌ی ارزانقیمت و بی‌کیفیت استفاده می‌کنید

شاید فکر کنید با خریدن صابون، پودر یا قرص‌های ظرفشویی ارزانقیمت، صرفه جویی می‌کنید، ولی این کار به قیمت آسیب به دستگاه‌تان تمام خواهد شد. بهتر است از برند‌ها معتبر شوینده‌های ماشین ظرفشویی استفاده نمایید.

ظروف را خوب نمی‌چینید

شاید با عجله و بی‌دقت ظروف را در ماشین ظرفشویی قرار می‌دهید و آن‌ها را در جای مناسب خودشان نمی‌گذارید، مثلا لیوان‌ها را در قفسه پایینی می‌گذارید. این کار باعث شکسته شدن لیوان یا انسداد اسپری کننده‌ی آب می‌شود.

منبع: rd

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان