اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ابلاغ افزایش نرخ قیمت ‌CNG/ آیا پس از این نوبت گرانی بنزین است؟

اقتصادآنلاین-لیلامیبان؛ ابلاغیه دستور افزایش قیمت CNG صادر شد. براساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ 12 اسفندماه سال گذشته، قیمت CNG از 414 تومان به 453.2 تومان افزایش پیدا کرد و در تاریخ 25 اسفند به وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و سازمان برنامه بودجه کشور ابلاغ شد.

اکنون پس از گذشت یک ماه و نیم از این تصویب، آیین نامه اجرایی آن تدوین و رسما در دستور کار قرار گرفت. براساس مصوبه هیئت وزیران، منابع حاصل از افزایش قیمت CNG، به عنوان منابع ملی شرکت ملی گاز ایران محسوب و در اختیار این شرکت قرار خواهد گرفت. شرکت ملی گاز نیز از این منابع جهت ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه‌سوز، هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه CNG ،ایجاد بستر لازم جهت اتصال سامانه هوشمند جایگاه های سوخت به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران و سامانه اطلاعات خودروهای گازسوز بهره خواهد برد. گفتنی است این افزایش 9.5 درصدی قیمت از ابتدای خرداد ماه سال جاری اعمال خواهد شد.

درحالی که اقتصادآنلاین در روزهای پایانی سال گذشته طی مصاحبه ای با کارشناسان این حوزه  پیش بینی افزایش قیمت بنزین در پی افزایش نرخ CNG را داشت. از روز گذشته خبرهایی در خصوص تغییر و افزایش قیمت بنزین و دیگر فراورده های نفتی منعکس شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان