نماینده اهواز در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

حواشی نشست وزیر نفت و نمایندگان خوزستان/ بازار داغ تایید و تکذیب آبگیری تاسیسات نفتی هورالعظیم

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ با بالاگرفتن شایعات و اخبار در خصوص عدم موافقت نفتی ها با رهاسازی آب به سمت تاسیسات نفت در هورالعظیم، زنگنه پنجشنبه هفته گذشته به این منطقه سفر کرد. پس از آن بود که دستور هدایت آب به تاسیسات نفتی در هورالعظیم صادر شد. اما گویا در جلسه ای که با نمایندگان استان خوزستان و حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه نفت برگزار شد، مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه نفت گفته های مردم محلی خوزستان در خصوص خشک بودن بخش های نفتی هور العظیم را تکذیب کرد.

در این خصوص علی ساری نماینده اهواز در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین بیان کرد: وزیر نفت در خصوص گسیل آب به سمت بخش های نفتی هور العظیم تصمیمش را منوط به خواسته ستاد بحران بیان نمود. از این رو زنگنه آمادگی نفت برای هدایت سیلاب به سوی تاسیسات نفتی را اعلام کرد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: از آنجاکه هیچ مسئولی در نظام جمهوری اسلامی حق توهین به مردم را ندارد، باورم نمی شود مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه نفت به مردم توهین کند. وی در خصوص نحوه برخورد این مدیر نفتی گفت: ایشان در جلسه اخیری که با وزیر نفت در اهواز داشتیم، گزارش های مردم را کذب خواند  و وقتی مردم را تکذیب می کنند یعنی عملا مردم را دروغگو می نامد. در صورتی که من در این جلسه به وی گفتم شما اگر می خواهید مطالب خود را ارائه دهید باید با ادبیات محترمانه ای بیان کنید.

ساری در خصوص آبگیری تاسیسات نفتی نیز گفت: شما اگر ادعا می کنید که تاسیسات نفت زیر آب رفته، می توانید با قایق به محل رفته و فیلم بگیرد. اما صرف اینکه آبگیری به عمق 15 یا 20 سانتی متر باشد نمی توان با این کار افکار عمومی را فریب داد.

وی همچنین افزود: من در آن جلسه ازمدیرعامل شرکت مهندسی توسعه نفت خواستم که به آدرس هایی که بنده می دهم برود نه قسمت هایی که دلخواه خودشان است و می ر وند و فیلم تهیه می کنند که نشان دهند کل تالاب را آب گرفته است. ساری گفت: کل مخزن شماره 5 و بخش هایی از مخازن 3 و 4 در سمت شرق جاده اکتشاف محلی است که من می خواهم به آنجا بروند و وضعیت آبگیری تالاب را گزارش دهند.

علی ساری در پایان از وزارت نفت خواست که به اندازه حضورش در خوزستان تلاش و خدمت رسانی کند چراکه نفت در خوزستان حضور پُررنگ داشته و باید در حد و قواره نفت ظاهر شود.

از سویی دیگر در این رابطه قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان نیز با تایید این موضوع که تاسیسات نفتی در آب غرق نشده اند، گفت: تا پیش از حضور وزیر نفت که خبری از آب در اطراف تاسیسات نفتی هور العظیم نبود. اما پس از ورود وی به اهواز دستور گسیل آب به سمت تاسیسات نفتی صادر شد که البته دیر هنگام بود. وی تاکید کرد حجم آب در اطراف تاسیسات نفتی به حدی نیست که این تاسیسات غرق در آب شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان