ماهان شبکه ایرانیان

سفر رییس قوه قضاییه به استان خوزستان

آیت الله رئیسی: همدلی همه اقشار در کمک به سیل‌زدگان یادآور روزهای جهاد در برابر دشمنان بود/ هر قراردادی که کرامت ما را مخدوش کند، مردود است

آیت الله رئیسی امروز جهت بازدید از مناطق سیل زده و بررسی مشکلات مردم به استان خوزستان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه امروز جهت بازدید از مناطق سیل زده و بررسی مشکلات مردم به استان خوزستان سفر کرد.

 گزارش تصویری سفر رییس قوه قضاییه به استان خوزستان

 

سفر رییس قوه قضاییه به استان خوزستان

رئیس قوه قضاییه: هر قراردادی که کرامت ما را مخدوش کند، مردود است
1398/01/29 - 14:59

جلسه اعضای شورای قضایی و قضات دادگستری استان خوزستان با رئیس قوه قضائیه برگزار شد.

آیت الله رئیسی در این نشست با اشاره به جایگاه و کرامت قاضی اظهار کرد: در دستگاه قضایی باید کرامت قاضی حفظ شود به نحوی که خودش را در محضر مقدس پروردگار متعال ببیند و موظف به اجرای قانون بداند.

آیت الله رئیسی

وی افزود: قاضی باید خودش را بدهکار هیچکس نبیند و وامدار هیچکس نداند؛ بلکه فقط خود را عبد خداوند بداند و وظیفه الهی‌اش را انجام دهد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: هر امری که کرامت قاضی را مخدوش کند، نباید انجام شود و در مورد هر امری که کرامت قاضی را حفظ می‌کند، باید اقدام کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اقداماتی که کرامت قاضی را حفظ می‌کند، ادامه داد: قاضی کرامت ارباب رجوع را باید حفظ کند. کرامت افرادی که به نحوی به عنوان متهم و محکوم باید تحت تعقیب قرار بگیرند، باید حفظ شود. به میزان جرم باید مورد سئوال قرار گیرند؛ به میزان محکومیت باید مجازات شوند؛ در زندان باید کسی که محبوس و محکوم است، به میزانی که قانون اجازه داده باید مجازات شود نه بیشتر.

وی خاطرنشان کرد: همه مسئولان قضایی، همه مسئولان اجرایی و همه دست اندرکاران باید نسبت به امر بسیار مهمِ رعایت کرامت توجه داشته باشند. باید روابط ما با همه دنیا بر اساس کرامت باشد و حق نداریم کرامت‌مان را مخدوش کنیم و در دنیا ذلیل شویم؛ بلکه در دنیا عزتمان باید حفظ شود. هر امری، هر کاری، هر قراردادی و هر ارتباطی که عزت و کرامت ما را مخدوش کند، نمی‌توانیم انجام دهیم و باید با حفظ کرامت با عالم ارتباط برقرار کنیم و باید روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با جهان برقرار باشد و این یک اصل است.

مشروح خبر را اینجا بخوانید

رئیس قوه قضاییه: اقوام خوزستانی، سرمایه‌های نظام اسلامی هستند
1398/01/29 - 11:36

آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در دیدار با خانواده معظم شهدا، عشایر و مسئولان استان خوزستان با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت مهدی (عج) و ابراز خرسندی از حضور در جمع نورانی مردم عزیز و عشایر غیور خوزستان، از همه اقوامی که در این استان زندگی می‌کنند به عنوان سرمایه‌های نظام اسلامی یاد کرد و گفت: زندگی و مقاومت این اقوام در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی و ایستادگی آن‌ها در برابر استکبار جهانی و دفاعشان از این سرزمین و انقلاب شکوهمند و ارزش‌های اسلامی زبانزد است.

آیت الله رئیسی

وی با بیان اینکه هر وجب از خاک استان خوزستان یادآور رشادت و شهامت است، افزود: در این استان و شهر‌ها و روستا‌های آن مردان و زنانی زندگی می‌کنند که خاطرات بسیاری از ایستادگی، رشادت، مقاومت و دفاع از ارزش‌های الهی داشته و دارند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: حقیقتا این استان یادآور دوران دفاع مقدس، رشادت و شجاعت در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های بسیاری است و در این چهل ساله انقلاب اسلامی همه اقوام این استان با بیداری، بصیرت و هوشیاری از ارزش‌های انقلاب اسلامی پاسداری کرده‌اند.

 

مشروح خبر را اینجا بخوانید

رییس قوه قضاییه: مشکلاتی که در رابطه با سیل به وقوع پیوست، نباید فراموش شود
1398/01/29 - 09:39

آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به استان خوزستان، در فرودگاه اهواز اهداف دومین سفر استانی خود را تشریح کرد و با اشاره به در دستور کار بودن سفر‌های استانی، تصریح کرد: اولویت این سفر را به استان خوزستان اختصاص دادیم تا علاوه بر دیدار با مردم و مسئولان، نسبت به مسائل سیل و اقداماتی که انجام شده نیز بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

رییس قوه قضاییه

وی با قدردانی از زحمات امدادگران، مسئولان، نیرو‌های مسلح و کسانی که در این زمینه ایفای نقش داشتند، بیان کرد: انشاءالله گام بعدی که آبادانی و جبران خسارات است، نیز برداشته شود.

رئیس قوه قضاییه بر لزوم آسیب شناسی تاکید کرد و یادآور شد: بخش سوم که باید همه مدیران و مردم عزیز کمک کنند، مسئله آسیبب شناسی است و نباید مشکلاتی که در این رابطه پیش آمد، فراموش کنیم.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: باید آسیب شناسی انجام شود که بعد از این وقتی باران رحمت الهی بر سرزمین ما نازل شود، شاهد بروز مشکلات اینچنینی نباشیم.

خبردر حال تکمیل است...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان