کنفرانس خبری سرمربیان

لیکنز: از شکست متنفر هستم

خبرگزاری فارس: جرج لیکنز در کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش برابر گفت: ما تا پایان فصل 5 بازی داریم که هر کدام سختی خود را دارد و فردا بازی حساسی برابر پیکان داریم.

وی گفت: تا پیش از این بازی برابر سپیدرود رشت خط دفاعی ما عملکرد خوبی داشت و باید به مالک باشگاه تراکتورسازی و تماشاگران این تیم تبریک بگویم که در کمترین زمان ممکن تیمی مدعی را مهیا کرده بودند.

وی گفت: من یک برد را بیشتراز 3 مساوی دوست دارم و از باخت هعم متنفر هستم، اما وقتی تیم می بازد شروع دوباره برای تیم است و ما نیز تلاش می کنیم باخت برابر سپیدرود را فراموش کرده و برای 5 بازی باقیمانده برنامه ریزی نماییم.

هیچ وقت نگفتم تیم تراکتورسازی بهترین است/ با قلبم هدایت تراکتورسازی قبول کردم

لیکنز گفت: هیچ وقت نگفتم تیم تراکتورسازی بهترین است و می‌خواهیم بهترین مقام را به دست آوریم، اما برنامه‌ریزی می‌کنیم که خود را در بهترین سطح قرار داده و نتایج خوبی را کسب نمایم.

سرمربی تیم تراکتورسازی تصریح کرد: هر مربی دوست دارد که تیمش برابر تراکتورسازی بهتر بازی کند و تیم‌های مقابل برابر تراکتورسازی با انگیزه بازی می‌کنند.

وی افزود: با قلبم هدایت تیم تراکتورسازی را برعهده گرفتم و قرارداد برای من مهم نبود و شاید اشتباهاتی هم در این تیم وجود داشته باشد، اما باید تلاش کنیم در بازی فردا به برتری دست یابیم و هواداران تیم را خشنود کنیم.

در فوتبال اولویت این است که ابتدا گل نخوری و بعدا گل بزنی، و نفرات در این هدف برای من مهم نیستند بلکه هدف موفقیت تیم است و باید بگویم زیاد به تغییرات اعتقاد ندارم و سعی می‌کنم تصمیماتی بگیرم که به سود تراکتورسازی باشد.

اخباری است/ سوگیتا و سلیمی شاید

سرمربی تیم تراکتورسازی در مورد ترکیب تیمش برابر پیکان گفت: همانطور که می‌دانید با توجه به اتفاقاتی که افتاده است فردا اخباری درون دروازه تیم تراکتورسازی قرار داشته و وظیفه حراست از دروازه تیم تراکتورسازی را دارد.

وی افزود: سلیمی در تمرین روز گذشته از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد و مشخص نیست می‌تواند فردا بازی کند یا نه و در مورد سوگیتا هم باید بگویم که حضور وی در میدان 50 – 50 است و شاید از ابتدای بازی در ترکیب تیم قرار نگیرد و دوست دارم وی را از بازی بعدی از ابتدا در ترکیب تیم قرار دهم.

بازی با تیم‌های پایین جدول سخت است

لیکنز در مورد باخت تیمش برابر سپیدرود رشت عنوان کرد: در مورد سپیدرود آنالیز خوبی داشتیم اما همیشه گفتم بازی با تیم‌های پایین جدول بسیار سخت است زیرا برابر آنها نمی‌توانید تاکتیک‌ها و برنام‌های خود را را به اجرا بگذارید و به نظر من بازی با تیم‌های پایین جدول سخت‌تر از بازی با پرسپولیس و تیم‌های بالای جدول است.

وی گفت: من 24‌ بازیکن دارم که هر کدام برای من اهمیت خودشان را دارند، ما وقتی بازیکنی در میدان نیست و یا روی نیمکت قرار گرفته است شاید دلایلی دارد و من انتظار دارم هر بازیکنی حتی در دقایق کوتاهی در زمین حضور داشت تلاش کند تا بهترین عملکرد را در تیم داشته باشد.

زیبایی فوتبال به نتایج غیرمنتظره است

سرمربی تیم تراکتورسازی گفت: یکی از زیبایی‌های فوتبال نتایج غیر‌منتظره آن است و در این مورد مثالی بزنم، روز گذشته بازی منچسترسیتی با تاتنهام دیدید که چه اتفاقاتی افتاد و در حالی که منچستر خود را در مرحله بعد می‌دید که یک اتفاق ساده جریان بازی را عوض کرد و تیم تاتنهام به مرحله بعدی صعود کرد و گواردیولا و تیمش با گلی که دریافت کردند از لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند.

وی گفت: من با مدیران زیادی در فوتبال کار کردم و جلسه‌ای با آقای زنوزی داشتیم و می‌خواستم از وی بخواهم که در تمرین تیم حضور یابند که دیدم در تمرین حاضر هستند و باید بگویم در همه جای دنیا با حضور مالک تیم در تمرین تیم، لرزه بر جان بازیکنان و مربیان تیم می‌افتد، اما این جلسه هیچ باری روی دوش بازیکنان تیم نداشت و آقای زنوزی نشان دادند که یک مدیر واقعی هستند و امروز به بازیکنان انگیزه داده و در مورد اتفاقات بازی قبلی صحبت نکردند و روحیه را به تیم تزریق کردند.

وقتی خوب نتیجه می‌گیریم چرا باید ترکیب تیم را عوض کنم

لیکنز گفت: روزی که من مربی تراکتورسازی شدم به من انتقاد شد که تیم من دفاعی بازی می‌کند، در حالی که امروز بهترین خط حمله را در اختیار داریم و گل‌های زیادی هم پیش از حضورم تراکتورسازی دریافت کرده بود که با کلین شیت‌ها آمار خط دفاعی ما بهتر شد و باید بگویم برنامه من ابتدا نخوردن گل و سپس زدن گل به حریف است و مهم نیست که چه بازیکنی در ترکیب تیم قرار دارد و وقتی تیم من خوب نتیجه می‌گیرد، چرا باید ترکیب تیم خود را عوض کنم.

لیکنز در مورد اخراج فروزان گفت: این تصمیم را باشگاه گرفته است و این موضوع به باشگاه مربوطه بوده و من نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر کنم، اما حالا در بازی فردا اخباری درون دروازه تیم است و همه باید کمک کنیم تا وی بتواند در ترکیب تیم تراکتورسازی علمکرد خوبی داشته باشد.

 

لیکنز: از شکست متنفر هستم

فرکی: نمی‌توانیم خود را با 5 تیم بالای جدول مقایسه کنیم/داربی سکوت را با 6 تماشاگر برگزار کردیم

سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید تیمش در همه بازی‌ها به دنبال ارائه یک بازی زیبا است.

به گزارش ایسنا، حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال پیکان در نشست خبری پیش از بازی با تراکتورسازی تبریز اظهار کرد: امیدواریم بازی فردا مسابقه‌ای خوب و تماشاگر پسند باشد. ما با هر تیمی که بازی می‌کنیم مهم‌ترین انگیزه ما انجام بازی زیبا است که تماشاگر لذت ببرند. طرفداران قابل احترام هستند و در سرما و گرما به ورزشگاه می‌آیند و باید به خاطر آنها بازی زیبایی ارائه کرد.

او ادامه داد: فوتبال نتایج غیر قابل پیش‌بینی دارد اما هدف ما این است که بتوانیم بهترین نتیجه را از تبریز بگیریم. مشکل بزرگی که پیکان در طول فصل داشته است این است که همواره مقابل تیم‌هایی قرار گرفته که پیش از بازی با ما اتفاقاتی برایش افتاده است. ما فردا مقابل تراکتورسازی قرار می‌گیریم که همه چیز برای قهرمانی این تیم آماده شده است. شرایط جدول این گونه است که حساسیت بالایی در مسابقات وجود دارد. جدول نشان می‌دهد که ما در 5 بازی پیش رویمان باید برنده بشویم تا شرایط خودمان در جدول بهتر شود و وقتی چنین هدفی داریم چیز دیگری برای ما مهم نیست و به دنبال یک بازی خوب و همراه با کسب نتیجه هستیم. ما برای خودمان تلاش می‌کنیم که بتوانیم دست پر از زمین مسابقه خارج بشویم. تلاش ما برای 3 امتیاز است اما اولویت بعدی ما نباختن است. برای حریف احترام زیادی قائل هستیم. امیدوارم بتوانیم در بازی فردا بازی زیبایی را ببینیم.

فرکی در خصوص بازیکنان تیمش هم بیان کرد: ما یک تیم بیست و نه نفری هستیم که چهار دروازه‌بان و بیست و پنج بازیکن داریم. بازیکنانی وجود داشته‌اند که در یک بازی حتی در لیست بیست نفره ما حضور نداشتند اما در بازی بعدی فیکس بوده‌اند. این نشان می‌دهد که همه در مسیر تیم حرکت می‌کنند. من به همه این بازیکنان احتیاج دارم. در هر تیمی مشکلاتی وجود دارد و برخوردهایی انجام می‌شود که همه آن‌ها دوستانه است. این بازیکن است که باید خودش را با تیم هماهنگ کند. نتیجه برای من زمانی مهم است که همه نفرات بتوانند یک تیم باشند. اگر اینگونه نباشد نتیجه برای من در اولویت دوم است. هنوز چیزی که دلخواه من است اتفاق نیفتاده است. وقتی یک تیم موفق می‌شود که همه اعضای آن با هم متحد باشند و این فاکتور می‌تواند در یک تیم بسیار مؤثر باشد. تمام بضاعت ما این است و ما هیچگاه نمی‌توانیم در حال حاضر خودمان را با 5 تیم بالای جدول مقایسه کنیم. من به بازیکنان اعتقاد دارم و اگر بتوانیم در مسیر همدلی و دوستی قرار بگیریم نتایج خیلی بهتری می‌توانیم بگیریم.

او اضافه کرد: ما در مقابل سپیدرود با دو گل جلو بودیم اما در دقایق پایانی بازی را واگذار کردیم. وقتی نتوانستیم از فرصت‌هایمان استفاده کنیم مقابل پرسپولیس قرار گرفتیم و گل خوردیم و راهی برای جبران نداشتیم. در مقابل سایپا هم حق ما باخت سه بر یک نبود. مقابل ذوب‌آهن دو توپ روی دروازه ما آمد که به گل تبدیل شد. تیم پیکان می‌توانست نتایج بهتری بگیرد و باید برای فصل آینده شرایط را بهتر از این کنیم. اما باید در چارچوب شرایط باشگاه حرکت کنیم. پیکان تماشاگر هم ندارد و همانطور که دیدید مقابل سایپا داربی سکوت را با 6 تماشاگر برگزار کردیم. این موضوع تأثیر خیلی زیادی در نتایج تیم پیکان دارد. وجه مشترک تیم ما و سایپا نداشتن تماشاگر است. امیدوارم با نتایجی که در بازی‌های آینده می‌گیریم بتوانیم جایگاه خوبی در جدول کسب کنیم.

سرمربی پیکان درباره اینکه گفته می‌شد مقابل پرسپولیس چند بازیکن تیمش کم کاری کردند هم توضیح داد: ما بحث فنی با تیم نداریم و فقط به دنبال تیم بودن و همدل بودن هستیم. بیشتر به دنبال مسائل اخلاقی و رفتاری هستیم. همانطور که دیدید کی‌روش به خاطر یک حرکت بازیکن تیمی را کنار گذاشت و ما هم رفتارمان اینگونه است. می‌خواهیم بازیکنان را از باشگاه‌ها طوری تربیت کنیم که وقتی به تیم ملی می‌روند دچار چنین مشکلاتی نشوند. ما از اکنون به بازیکنان آموزش می‌دهیم که داور چه درست و چه غلط قضاوت می‌کند و نباید به او اعتراض کنیم. متأسفانه هنوز هم اعتراض به داوری در فوتبال ما وجود دارد و من تابع اصولی هستم که به بازیکنان چنین مسائلی را آموزش دهم. اولویت برای من مسائل اخلاقی و رفتاری و فرهنگی بازیکنان است. اگر این مسائل رعایت شود پشت سر آن حتماً نتیجه هم کسب می‌کنیم. من تجربه قهرمانی با فولادی را دارم که با هزینه‌های خیلی کمی بسته شده بود اما با همدلی توانست به مقام قهرمانی برسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان