دموکراسی آمریکایی؛

بلایی که اسرائیل بر سر منتقدانش در آمریکا می‌آورد+ فیلم

ایلهان عمر از زمان انتقاد نسبت به نفوذ آیپک در سیاست آمریکا تا به حال مجبور به عذرخواهی شده، متهم به حمایت از عاملان حادثه ۱۱ سپتامبر شده و دست آخر تهدید به قتل شده است.

سرویس جهان مشرق- همه چیز از یک گفتگوی توییتری شروع شد که در آن، ایلهان عمر یکی از دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا نوشته بود برخی سیاستمداران آمریکایی تحت نفوذ لابی آیپک تصمیم می‌گیرند. ناگهان داد و فغان از بسیاری بلند شد که «باز اقلیت‌ستیزی شروع شده» و «ملت چرا ساکت نشسته‌اید که به یهودیان حمله شده» و …!

اگر منتقدان او واقعاً صادق بودند، می‌شد صرفاً از او مدرکی برای سخنانش بخواهند. اما لابد می‌دانستند آن قدر مدرک وجود دارد که راهی جز عوض‌کردن زمین بازی ندارند. بنابر این رسانه‌ها را بکار گرفتند و البته رئیس‌جمهور خودشیفته آمریکا را.

ترامپ در مصاحبه‌ای مستقیماً از ایلهان عمر خواست تا از نمایندگی مجلس آمریکا استعفا کند! این درخواست عجیب تنها بخاطر یک انتقاد ساده نبود. او پیش از این نیز بارها علیه اسرائیل و رفتارها ضدحقوق بشری‌اش سخن گفته بود.

ایلهان که فکر می‌کرد از آزادی بیان او دفاع خواهد شد، کاملاً عیان به آیپک حمله کرد.

عمر در پاسخ به انتقاداتی که در رسانه‌ها نسبت به او منتشر می‌شد، از اینکه گفته بود نمایندگان به خاطر پولی که از آیپک می‌گیرند از اسرائیل حمایت می‌کنند عذرخواهی کرد، اما همچنان بر مواضع ضدصهیونیستی‌اش باقی ماند.

پس از چندی که ایلهان زیر رگبار رسانه‌ای قرار گرفته بود، بخشی از سخنان جدیدش در مورد تبعیض علیه مسلمانان در جامعه آمریکا مورد بهره‌برداری رسانه‌ای قرار گرفت تا ترامپ این گونه القا کند که ایلهان عمر از عاملان فاجعه 11 سپتامبر حمایت کرده و دلیل لزوم استعفای او از نمایندگی نیز همین اهمیت ندادن به امنیت ملی آمریکا است.

ایلهان که پیش از این خبر از تهدیدهای مکرر از سوی نژادپرستان داده بود، اعلام کرد بعد از انتشار ویدئوی 11 سپتامبر در توییتر ترامپ و تحریک احساسات با یادآوری آن حادثه، بیش از پیش مورد تهدید جانی قرار می‌گیرد. بنابر این رئیس دموکراتِ مجلس نمایندگان دستور داد حفاظت‌های امنیتی از این نماینده مسلمان، خانواده و دستیارانش را تقویت کنند.

ایلهان عمر درخواست کرد این رویکرد خطرناک از سوی رئیس‌جمهور آمریکا پایان یابد و پلوسی نیز گفت ترامپ باید ویدئوی «غیرمحترمانه و خطرساز» را از صفحه خود پایین بیاورد. ترامپ ویدئوی مزبور را از صفحه خود پاک نکرد و صرفاً به خارج کردن آن از حالت پین اکتفا کرد. تا کنون یک مرد نیویورکی به جرم تهدید ایلهان بازداشت شده است.

کار به جایی رسید که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان دستور افزایش محافظان ایلهان عمر را صادر کرد.
حالا انجمن یهودیان آمریکا که می‌داند قتل ایلهان ورق را علیه صهیونیست‌ها برمی‌گرداند در توییتی خواستار عدم اِعمال خشونت علیه وی شد.

ترامپ پس از این با یک توییت دیگر تلاش کرد نانسی پلوسی را به خاطر دفاع از ایلهان عمر سرزنش کند و نوشت: «نانسی باید به مواضع اقلیت‌ستیزانه، ضداسرائیلی و نفرت‌پراکن عمر علیه آمریکا نگاه کند. او از کنترل خارج شده است جز اینکه کنترل نانسی را در اختیار دارد».

ترامپ راست می‌گوید. ایلهان عمر طبق نظر باند حاکم بر آمریکا باید مثل سایر نمایندگان، در «کنترل» باشد، در کنترل صهیونیست‌ها. یعنی چیزی علیه اسرائیل و آیپک نگوید!

بخشی از مخالفت ایلهان عمر با نفوذ آیپک در انتقادات سرسختانه‌اش نسبت به رویه ضدحقوق بشری اسرائیل ریشه دارد.

ایلهان که این روزها مجبور است یادآوری کند «ما همه آمریکایی هستیم» گفت گناه «افزایش جرائم خشن از سوی افراطیون راستگرا و ملی‌گرایان سفیدپوست در سراسر کشور و جهان» بر عهده رئیس‌جمهور است. وی در توییتی یادآور شد مخالفت ترامپ با سخنان او از جای دیگری آب می‌خورد، یعنی از دشمنی‌اش با همه مسلمانان، کمااینکه پیش از این نیز ورود شهروندان چندین کشور مسلمان را به آمریکا ممنوع کرد.

او در پاسخ به هجمه رسانه‌ای علیه خودش آب پاکی را روی دست همه ریخت و روز 13 آوریل نوشت: «من به کنگره نیامدم که ساکت باشم. نیامدم تا در حاشیه بنشینم. آمدم چون باور داشتم زمانش رسیده شفافیت اخلاقی و شجاعت را به کنگره بازگردانم. زمانش رسیده تا مبارزه کنیم و از دموکراسی خود دفاع کنیم».

به نظر می‌رسد سرنوشت این مقابله روز به روز جذابتر می‌شود و شاید بسیاری از آمریکاییان را به پرسش و تأمل در مورد آنچه وی پیرامون تضعیف دموکراسی آمریکا بر اثر نفوذ آیپک می‌گوید، وادارد.

منابع

https://www.cnn.com/2019/04/14/politics/ilhan-omar-nancy-pelosi-safety/index.html

https://www.nbcnews.com/politics/congress/omar-says-more-death-threats-coming-trump-9-11-video-n994466

https://twitter.com/realdonaldtrump

https://twitter.com/ilhanmn

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان