رئیس کل دادگستری استان گلستان به میزان خبر داد

کاهش ۲۲ درصدی جمعیت زندانیان گلستان در سال گذشته / پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی آرای جایگزین حبس

رئیس کل دادگستری استان گلستان از کاهش ۲۲ درصدی تعداد زندانیان استان گلستان خبر داد و گفت: افزایش ۲۵ درصدی آرای جایگزین حبس و افزایش ۱۵ درصدی صلح و سازش از برنامه‌هایی است که در برنامه اجرایی ۹۸ استان پیش بینی شده است.

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان بیان کرد: جلوگیری از ورود محکومان کمتر از سه روز به زندان، بررسی پرونده زندانیان در بدو ورود و افزایش بازدید قضات از زندان‌ها برای پیگیری مشکلات و درخواست‌های زندانیان از جمله اقداماتی بود که سال گذشته تعداد زندانیان استان گلستان را 22 درصد کاهش داد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: استفاده از مجازات‌های جایگزین به جای زندان نیز در کاهش جمعیت کیفری استان اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت زندان‌ها گفت: استفاده بیشتر از آرای جایگزین حبس، افزایش بازدید قضات از زندان‌ها برای بررسی وضعیت زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان، پایش زندانیان به منظور جلوگیری از ورود به زندان افرادی که وثیقه و کفیل دارند از جمله برنامه‌های سال جاری دادگستری برای کاهش زندانیان است.

هاشمیان در پایان اذعان کرد: افزایش 25 درصدی آرای جایگزین حبس و افزایش 15 درصدی صلح و سازش از برنامه‌هایی است که در برنامه اجرایی 98 استان پیش بینی شده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان