رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با ایرنا؛

نگرانی نفتی واشنگتن و گفت وگوی تلفنی ترامپ با ژنرال حفتر

نگرانی نفتی واشنگتن و گفت وگوی تلفنی ترامپ با ژنرال حفتر
به گزارش عصر جمعه ایرنا، کاخ سفید در بیانیه ای از گفت و گوی تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با ژنرال حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی خبر داد.
ترامپ در این گفت و گو از آنچه «نقش عمده» خلیفه حفتر در تامین امنیت منابع نفتی لیبی خوانده شد، تقدیر کرد.
براساس این بیانیه، بحث پیرامون اقدامات جاری در مبارزه با تروریسم و ضرورت رسیدن به صلح و ثبات در لیبی از دیگر محورهای این گفت وگوی تلفنی بوده است.
لیبی در چندهفته اخیر و با آغازحملات نیروهای وابسته به ژنرال حفتر که بخشهایی از شرق لیبی را در کنترل خود دارد،شاهدجنگ و خشونت و درگیری است. در اثر این درگیریها، شماری غیرنظامی کشته یا زخمی شدند و بسیاری از لیبیایی ها تن به آوارگی داده اند.
سازمان ملل متحد دوشنبه گذشته اعلام کرد که در جریان درگیری ها در طرابلس پایتخت لیبی 18 هزار نفر در این شهر آواره شدند.
پس از توافق بر سر کاهش میزان تولیدات نفت خام تا میزان 1.2 میلیون بشکه در روز از سوی سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه، میزان عرضه نفت کاهش چشمگیری داشته است و این موضوع باعث افزایش تقاضای مداوم چین برای نفت خام شده است.
دیگر عامل کاهش چشمگیر عرضه نفت خام در سال 2019، اعمال تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت دو عضو مهم اوپک یعنی ایران و ونزوئلا بوده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته خروج کشورش از برجام را اعلام کرد و تحریم های رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند.
دولت ترامپ به رغم اینکه سیاست خود را به صفر رساندن صادرات نفت ایران اعلام کرده بود، مجبور شد به دلیل نگرانی از افزایش قیمت این محصول مهم به هشت کشور وارد کننده نفت از ایران معافیت دهد.
در حال حاضر معافیت عراق تمدید شده است و خبرها حاکی است که آمریکا قصد دارد معافیت ترکیه، چین، هند و کره جنوبی را نیز تمدید کند.
شبد**9416**1379
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان