چگونه کودکان را به کتاب علاقه مند کنیم؟

برای اینکه کودکان شما به خواندن کتاب علاقه مند شوند، هیچ چیزی بهتر از مثال زدن برای آن ها نیست. به کودکان خود آموزش دهید که با خواندن کتاب چه چیزهایی یاد خواهند گرفت.

کتاب خواندن به عنوان یک سرگرمی فوق العاده برای هر سن و سالی است. اما کودکان به دلیل اینکه بیشتر به فکر بازی کردن هستند، کمتر به سراغ خواندن کتاب خواهند رفت. هنگامی که کودکان صحبت کردن را آغاز می کنند، بهترین زمان برای آشنایی آن ها با کتاب خواهد بود. این موضوع با کتب تصویری آغاز شده و پس از یادگرفتن حروف الفبا تکمیل خواهد شد. بنابراین باید با روش های علاقه مند کردن کودکان خود به خواندن کتاب آشنا شوید.

کتاب خواندن کودکان

1. با صدای بلند برای آن ها کتاب بخوانید

قدم اول آشنایی کودکان با کتاب این است که والدین آن ها کتاب را بخوانند. درست است که بچه ها زمانی علاقه مند به کتاب خواهند شد که آن را بخوانند، اما این عمل یک تمرین و تشویق فوق العاده برای آشنایی آن ها با کتاب خواهد بود. همچنین در این حالت علاقه آن ها به موضوعات مختلف نیز مشخص می شود و والدین می توانند برای کتاب های بعدی انتخاب بهتری داشته باشند.

 

2. کتاب را کنار آن ها بگذارید تا ببینند

همیشه باید در اطراف خود کتاب داشته باشید. این مکان ها شامل اتاق خواب، آشپزخانه، پذیرایی و کنار تخت است. علاوه بر این هنگام تعطیلات یا در زمان سفر نیز باید کتاب هایی را داشته باشید. این کتاب ها می توانند داستان های کوتاه باشند که خواندن آن ها خسته کننده نباشد. همچنین می توانید مکان ثابتی را در خانه برای کتاب خوانی در نظر بگیرید.

 

3. در هنگام خواندن با آن ها همراهی نمایید

حتی اگر فرزند شما یاد بگیرد که چگونه کتاب را بخواند، باید در لحظات خواندن کتاب کنار او باشید. این یکی از آن لحظات فراموش نشدنی است که کودکان می توانند داشته باشند. هنگامی که به آن ها گوش می کنید، لذت خواندن کتاب برای آن ها چند برابر خواهد شد.

 

کتاب خواندن کودکان

4. از تطابق کتاب و فیلم بهره بگیرید

فیلم ها، کارتون ها و سریال های زیادی وجود دارد که از کتاب الهام گرفته شده اند. پس از دیدن فیلم می توانید کتاب مورد نظر را تهیه کرده و با فرزند خود شروع به خواندن کنید. قطعا تشابه مثال های موجود در کتاب و فیلم برای کودک شما جذاب خواهد بود. همچنین می توانید این تمرین را به صورت برعکس انجام دهید. پس از خواندن کتاب به تماشای فیلم آن بنشینید.

 

5. هر چیزی ارزش خواندن دارد

عناوین و موضوعات متنوعی وجود دارند که می تواند برای کودک شما جالب و سرگرم کننده باشد. اگرچه داستان های کودکان اغلب بهترین گزینه ها هستند، اما کتاب های اطلاعات عمومی در زمینه های حیوانات، نجوم، ماشین ها و ... نیز می تواند از انتخاب های خوب برای کودکان باشد. سعی کنید موضوعات را با مشورت خود آن ها انتخاب نمایید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

6. فعالیت های مرتبط با کتاب خوانی انجام دهید

مطمئنا کتابخانه هایی هستند که شهر شما وجود دارند. بازدید از کتابخانه می تواند یک فعالیت مناسب برای علاقه مند کردن کودکان به کتاب خوانی باشد. علاوه بر این شرکت در نمایشگاه های کتاب فرصت های خوبی برای یافتن انواع کتاب ها خواهد بود. کودکان همچنین می توانند در این مکان ها دوست های تازه پیدا کرده و کتاب های خود را به اشتراک بگذارند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان