The Dead Don&#۸۲۱۷;t Die، جدیدترین ساخته جیم جارموش، آغازکننده جشنواره فیلم کن

جدیدترین ساخته کمدی جیم جارموش Jim Jarmusch، «مرده نمی‌میرد» The Dead Don’t Die، فیلمی که در آن سه مامور پلیس محلی با بازی بیل مری Bill Murray، کلویی سونی Chloe Sevigny و آدام درایور Adam Driver، با گروهی از زامبی‌ها درگیر می‌شوند، آغازکننده جشنواره فیلم کن امسال خواهد بود.
این فیلم کمدی، که مدعی جایزه نخل طلایی جشنواره نیز است، به عنوان فیلم افتتاحیه کن در روز 14 ماه مه انتخاب شده است و در همان روز در سینماهای فرانسه اکران خواهد شد. پس از آن، «مرده نمی‌میرد» در ماه ژوئن در سایر سینماهای جهان اکران خواهد شد.باقی بازیگران این فیلم، که اکثرا بازیگران ثابت فیلم‌های جارموش هستند، شامل تیلدا سوینتن Tilda Swinton، سلنا گومز Selena Gomez، استیو بوشمی Steve Buscemi، رزی پرز Rosie Perez، دنی گلاور Danny Glover، ایگی پاپ Iggy Pop، تایم ویتس Tom Waits و کلب لندری جونز Caleb Landry Jones، است.
جارموش اولین‌بار در سال 1984 جایزه دوربین طلایی جشنواره کن را برای فیلم «عجیب‌تر از بهشت» Stranger Than Paradise از آن خود کرد و پس از آن تقریبا همه فیلم‌هایش در این جشنواره حضور داشتند، از جمله فیلم سال 2016 او، «پترسون» Paterson، با بازی درایور. از فیلم‌های دیگر او که در این جشنواره نمایش داده شد، می‌توان به «گل‌های پرپر» Broken Flowers با بازی مری و سوینتن، «تنها عاشقان زنده ماندند» Only Lovers Left Alive، «گوست داگ: سلوک سامورایی» Ghost Dog: The Way of the Samurai، «مرد مرده» Dead Man، «قطار مرموز» Mystery Train و «مغلوب قانون» Down By Law،اشاره کرد. فیلم کوتاه «قهوه و سیگار: جایی در کالیفرنیا» Coffee and Cigarettes: Somewhere in California، در سال 1993 برنده نخل طلایی کن شد.
در سال‌های اخیر، اهمیت فیلم‌های نمایش داده شده در مراسم افتتاحیه جشنواره کن بیش از قبل شده است. سال گذشته ساخته اصغر فرهادی، به نام «همه می‌دانند» Everybody Knows، داستانی جنایی با بازی خاویر باردم Javier Bardem و پنه‌لوپه کروز Penelope Cruz، آغازگر این فستیوال بود.
الخاندرو گونسالس اینیاریتو Alejandro Gonzalez Inarritu سرپرست داوران جشنواره امسال است. فستیوال فیلم کن از 14 تا 25 ماه مه ادامه خواهد داشت. فیلم‌های دیگری که احتمالا در این فستیوال نمایش داده خواهند شد، عبارتند از: «درد و افتخار» Pain and Glory ساخته پدرو آلمودوار Pedro Almodovar، «راکت‌من» Rocketman به کارگردانی دکستر فلچر Dexter Fletcher و «روزی روزگاری در هالیوود» Once Upon a Time in Hollywood، جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتیتو Quentin Tarantino.به دلیل عدم توافق کارگردان هنری این جشنواره، تیری فرمو Thierry Fremaux، با رییس شبکه نت‌فلیکس Netflix، تد ساراندوس Ted Sarandos در مورد این‌ که آیا محصولات این شبکه واجد شرایط رقابت در این جشنواره هستند، هیچ یک از ساخته‌های این شبکه در جشنواره کن نمایش داده نخواهد شد.
این مطلب از نوشته کاترین شورد Catherine Shoard در سایت گاردین The Guardian گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان