افشین حبیبزاده در گفتوگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت آسفالت معابر تهران، با بیان اینکه 110 کیلومتر مربع معابر آسفالتی در تهران داریم، گفت: عمر آسفالتها نیز معمولاً 10 تا 20 سال است.
وی با بیان اینکه سالانه حدود 500 میلیارد تومان هزینه نگه داشت آسفالتهای تهران است که با افزایش تورم این نرخ افزایش مییابد، افزود: شهرداری در تهران، 3 کارخانه آسفالت فعال و چند معدن دارد که در یک شیفت کاری 3500 تن آسفالت تولید میکند و حدود 25 تا 30 درصد ارزانتر از بخش خصوصی به فروش میرساند و به صورت رایگان نیز در اختیار مناطق شهرداری تهران، قرار میدهد.
وی با بیان اینکه با این شرایط سالانه یک میلیون تن آسفالت تولید میشود که تقریباً نیاز شهرداری را به نگه داشت آسفالت تأمین میکند، گفت: مسئولان معاون فنی قول دادهاند در قالب 122 اکیپ فعال آسفالت معابر را بهبود بخشیده و لکه گیریها انجام شود.
حبیب زاده در پاسخ به این سوال که عمر آسفالت در تهران کمتر از 10 سال است اظهارکرد: آسفالت برای تهیه، نگه داشت و استفاده نیازمند شرایط خاص و ویژهای است که اگر در هر مرحله یعنی تولید، نگه داشت، و غیره با مشکلی مواجه شود بر روی کیفیت آن تأثیر گذار است و در این شرایط تنها نظارت دقیق میتواند مانع از آن شود که کیفیت آسفالت کاهش پیدا کند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا از روشهای جدید آسفالت استفاده نمیشود؟ گفت: 3700کیلومتر بزرگراه با عرض سه متر داریم و قطعا کندن آسفالت معابر کار زمان بر و سختی است اما برای پروژههای جدید سعی میشود از روشهای جدید همچون بتن غلطکی، استفاده شود و در پروژهی عمرانی که اخیراً در شهرک المپیک انجام شد از روش بتن غلطکی استفاده کردیم.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مورد وضعیت آسفالت خطوط بی آر تی که دارای چین خوردگی هستند عنوان کرد: 360 کیلومتر بیآر تی به عرض سه متر وجود دارد و سعی داریم با سرعت و دقت از روشهای جایگزین برای بهبود کیفیت آسفالت استفاده کنیم.