سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

نصب آزمایشی سیستم هشدار سیلاب در یک منطقه تهران/ جمع‌آوری ۲۰۰۰تن رسوب از کن بعد از بارندگی ۱۲فروردین

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ صفا صبوری درباره مقاومت تهران در مقابل سیل و ظرفیت کانال‌های جمع‌آوری آبهای سطحی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: ما هفت رود_دره در تهران و 530 کیلومتر کانال روباز و رو بسته برای هدایت آبها داریم و شاید از نظر طول با بزرگراه‌های تهران برابری می‌‌کند و این نشان می‌دهد چقدر این موضوع برای شهرداری تهران پراهمیت بوده است.

او ادامه داد: اکثر نقاط پرخطر ما توانایی هدایت آب با دوره بازگشت 100ساله سیل دارند. در سیل گذشته تمام رودخانه‌ها را بین بارندگی اول و دوم، درایام تعطیل توسط بیش از 70مهندس حوزه عمرانی پایش یک به یک و همه نقاط بحرانی را احصا و رفع کردیم.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: قبل از بارندگی 12فروردین یک پل سواره رو را بر روی رودخانه‌ را جمع کردیم، پلی فرعی که بودنش ضروری نبوده است. بعد از بارندگی و با توجه به میزان بالا آمدن آب، متوجه شدیم که اگر پل را جمع نمی‌کردیم، خطر جدی می‌توانست شهر را تهدید کند.  همچنین یک سوله تجهیزکارگاه نیز که در بستر رودخانه رها شده بود را  تخریب کردیم.

صبوری با بیان اینکه از پایان سال تا بعد از بارندگی 12فروردین‌ماه رودخانه‌ها و مسیل سه بار لایروبی مفصل شده‌اند، اضافه کرد: از رودخانه کن دو هزار تن رسوب بعد از بارندگی 12فروردین جمع‌آوری کردیم. اینکه شهر هیچ‌گونه خسارتی ندیده یعنی اقدامات زیادو درستی برای جلوگیری از خسارات احتمالی انجام شده است. طی سالهای گذشته با وجود بارندگی کم، تمام خیابان‌ها از جمله ولیعصر را آب برمی‌داشت.  

صبوری با اشاره به طرح جامع آبهای سطحی تهران نیز اظهار کرد: هنوز بعضی از قسمت‌های این طرح نهایی نشده است، البته طرح یک برنامه بلند مدت است، ما با برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت مثل لایروبی توانسته‌ایم حداکثر ظرفیت کانال‌ها برای عبور آب را باز نگه داریم. می‌توانیم بگوییم با به اتمام رسیدن طرح جامع و همین اقداماتی که انجام داده و می‌دهیم این اطمینان را بدهیم که هیچ‌گاه سیل به تهران آسیبی نخواهد زد.  

او همچنین از راهن‌اندازی سیستم هشدار سیلاب خبر داد و گفت: در یک نقطه هم این سیستم را به صورت آزمایشی نصب کردیم تا در صورت وقوع سیل بتوانیم از ظرفیت آن هم استفاده کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان