چرا جراحی بینی گران است ؟ عوامل تاثیرگذار بر هزینه ی جراحی بینی

جراحی بینی شامل تغییر شکل استخوان، غضروف و بافت در بینی به منظور ایجاد تناسب و بهبود در ظاهر چهره است. اگرچه این عمل معمولا در جهت زیبایی انجام می شود، اما در مواردی هم برای رفع نقص بینی و مشکلات تنفسی اقدام به جراحی بینی می گردد.

چرا جراحی بینی گران است ؟ عوامل تاثیرگذار بر هزینه ی جراحی بینی

زمانی که جراحی بینی با هدف زیبایی انجام شود، بیمه هزینه ی آن را تقبل نخواهد کرد؛ پس قبل از تصمیم به جراحی، درمورد هزینه ها تحقیق و به دنبال یک جراحی بینی با قیمت مناسب باشید.

 هزینه جراحی بینی

جراحی بینی خوب یعنی چه؟

در طول جراحی بینی می توان شکل بینی را عوض کرد، فرم سوراخ های بینی را تغییر داد، قوز بینی را برداشت، آسیب وارده به پل بینی را ترمیم و یا مشکلات تنفسی را برطرف کرد. در بعضی موارد، بیماران به دلیل نقصی در بینی که تنفس آنها را با مشکل روبرو کرده تن به عمل بینی می دهند. بطور خلاصه، یک جراحی بینی خوب عملی است که انتظارات بیمار را برآورده می سازد؛ به گونه ای که دیگر به جراحی ثانویه یا ترمیمی نیازی نباشد.

اما چه عواملی بر هزینه ی جراحی بینی اثر می گذارند؟

1.   جراحی بینی باز یا بسته

قبل از تعیین هزینه ی کلی جراحی بینی، جراح مشخص خواهد کرد که با توجه به آناتومی بینی و هدف شما، عمل بینی تان باید به صورت باز انجام شود یا بسته.

معمولا هزینه ی جراحی بینی باز بیشتر است زیرا این نوع عمل، زمان و منابع انسانی و ابزاری بیشتر و بیهوشی طولانی تری نیاز دارد و همه ی اینها هزینه ی آن را بالا می برند.

جراحی بینی خوب

2.   جراحی بینی اولیه یا ثانویه (ترمیمی)

از آنجایی که هزینه ی جراحی ترمیمی یا ثانویه با جراحی اولیه تفاوت دارد، این مورد نیز روی هزینه های شما تاثیر خواهد گذاشت. جراحی بینی ثانویه معمولا خطیرتر است زیرا اشکالات جراحی قبلی را اصلاح و یا صدمه ی وارد شده به بینی را ترمیم می کند.

به همین دلیل، جراحی ثانویه در اغلب موارد هزینه ی کلی جراحی بینی را به علت مدت طولانی تر جراحی، به کار بردن منابع بیشتر و بیهوشی طولانی تر بالا می برد.

3.   ساختار آناتومیکی که قرار است تغییر کند

در بیشتر موارد، تغییر شکل پل بینی کمترین هزینه را در بر دارد زیرا یک عمل نسبتا ساده است. برای همین عمل بینی استخوانی معمولا خوب از آب در می آید و اکثرا کسانی که بینی استخوانی دارند از عمل خود راضی هستند. تغییر دادن فرم دیگر قسمت های بینی مانند کلوملا (بافتی که دو سوراخ بینی را از هم جدا می کند) و یا خود سوراخ های بینی پیچیده تر است و  هزینه ی جراحی بینی را افزایش می دهد.

4.   جراحی بینی تقویتی

بعضی بیماران به جای کوچک کردن اندازه ی بینی تصمیم می گیرند که بینی خود را بزرگتر کنند. این کار از طریق کاشت و ایمپلنت انجام می شود. هزینه ی کلی این روش جراحی بر اساس نوع، ترکیب و اندازه ی ایمپلنت استفاده شده محاسبه می شود.

5.   سپتوپلاستی یا سپتورینوپلاستی

ممکن است تیغه ی بینی که دو مجرای چپ و راست بینی را از هم جدا می کند، انحراف دار یا کج باشد. این مسئله تنفس طبیعی را دچار مشکل می کند و اغلب برای اصلاح آن نیاز به عمل انحراف بینی یا سپتوپلاستی است. اگر سپتوپلاستی یا عمل اصلاح تیغه ی بینی توأم با جراحی زیبایی بینی انجام شود، آن را سپتورینوپلاستی می نامیم.

هزینه عمل انحراف بینی به همراه جراحی زیبا مسلما بیشتر است زیرا علاوه بر زیبایی و ظاهر بینی، عملکرد آن نیز بهبود می یابد. شاید بیمه قسمتی از هزینه ی این عمل را تقبل کند. البته قبل از اقدام، با مشاورین بیمه درباره ی شرایط تان صحبت کنید.

حرف آخر

جراحی بینی یکی از دشوارترین جراحی های زیبایی یا ترمیمی است تا جایی که بعضی افراد ترجیح می دهند که برای پیدا کردن یک جراح خوب به شهرها یا حتی کشورهای دیگری سفر کنند. برای آنها فرقی نمی کند که بهترین جراح بینی در تهران مطب داشته باشد یا در اصفهان و یا حتی در کشور های دیگر، هدف آنها پیدا کردن کسی است که بتواند بینی شان را به بهترین شکل تغییر دهد.

پس بهتر است در انتخاب جراح دقت بیشتری به خرج دهیم تا بتوانیم به نتیجه ی دلخواهمان از جراحی بینی برسیم.

 جراحی بینی در تهران

زمانی که از پزشک می پرسید: هزینه ی جراحی چقدر می شود؟ به یاد داشته باشید که هیچ ارزانی بی علت نیست و اگر می خواهید فقط جراحی زیبایی بینی انجام دهید، بیمه در هزینه های آن شما را حمایت نخواهد کرد.

قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرید، مهارت جراح و هزینه ی جراحی را خوب بسنجید و ببینید با آن شرایط حاضر به انجام عمل بینی هستید یا خیر.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان