خواص سنگدان مرغ و مزیت های دارویی آن

سنگدان مرغ یکی از بخش های پرخاصیت و مغذی برای انسان هاست که رواج استفاده از ان کم است و توجهی برای استفاده از آن نمی شود که دلیل ان می تواند اطلاع نداشتن از خواص بی نظیری که برای سلامتی دارد باشد با جای دادن آن در رژیم غذایی خود می توانید از خواص سنگدان مرغ بهره مند شوید.

خواص سنگدان مرغ و مزیت های دارویی آن

 یکی از قسمت های مرغ  که اغلب دور ریخته می شود سنگدان مرغ است، چرا که اغلب بر این باورند هیچ ارزش غذایی ندارد اما باید گفت که ارزش غذایی که سنگدان مرغ دارد مساوی با قسمت های دیگر مرغ است. پس نباید از بدست آوردن پروتئین موجود در در آن از خواص سنگدان مرغ غافل شد.  تحقیقات نشان داده که سنگدان و دل و قلوه مرغ دارای 2 گرم چربی، 78 میلی گرم سدیم، 107 کالری و حدود 272 میلی گرم کلسترول است که می تواند یک وعده غذایی مفید باشد. در مقالات گذشته با خواص پای مرغ، خواص زرده تخم مرغ و… آشنا شدید، در ادامه خاصیت های سنگدان مرغ را مورد بررسی قرار می دهیم.

سنگدان پرازخاصیت و سرشار از پروتئین مرغ

از خواص سنگدان مرغ چه می دانید؟

  • سنگدان مرغ سرشار از پروتئین باکیفیت است و منبع  عالی مواد مغذی بدن نظیر آهن، روی ، سدیم و سلنیوم  بدن را تامین می کند، همچنین حاوی ویتامینهایی مانند ویتامین آ، ویتامین های گروه ب و امگا 3 و امگا6 است.
  • سنگدان حاوی مقادیر بالایی از چربیها و کلسترول مفید می باشد است.
  • یکی از نیاز های اصلی بدن انسان داشتن آهن کافی است تا بدن بتواند، انرژی مورد نیاز خود را تامین کند، و یا به تولید سلول های خونی، هموگلوبین و میوگلوبین که وظیفه حمل اکسیژن در خون را دارند بپردازد. استفاده منظم از سنگدان مرغ می تواند کم خونی را از بین ببرد، مصرف آن  بخصوص خانم ها که به توسط عادات ماهیانه‌ خون زیادی از دست می‌دهند توصیه می شود .
  •  ویتامین  B3 نیاسن در سنگدان مرغ برای مشکلاتی مانند اضطراب، متعادل کردن هورمون‌های جنسی مفید است.
  •  بر اساس تحقیقات، مردان باید در طول یک روز، 16 میلی‌گرم نیاسین به بدن برسانند، و زنان نیز 14 میلی‌گرم. نیاسین موجود در سنگدان مرغ برای رشد جنین نیز موثر است.
  • مصرف سنگدان مرغ برای رشد قد کودکان و نوجوانان بسیار مفید است .
  • از خواص سنگدان مرغ کمک به درمان  و قطع کامل ریزش مو  است. سنگدان حاوی ویتامینهایی است که به طور کلی برای سلامت پوست و مو بسیار موثر هستند.
  • تعدیل  هورمون‌های جنسی در غده فوق کلیوی از دیگر خواص سنگدان مرغ برای سلامتی است.
  • به دلیل وجود ویتامین آ موجود در سنگدان مرغ به  کمک فراوانی به تقویت بینایی می کند.
  • سنگدان مرغ گزینه‌ای مناسب برای تأمین پروتئین مورد نیاز بدن و در عین حال خوراکی کم‌کالری است.

آشنایی با خواص بی نظیر سنگدان مرغ

نحوه مصرف سنگدان مرغ

از سنگدان مرغ در تهیه و ساخت انواع خورشت‌ها و خوراک‌ها استفاده می شود که حتما باید خوب شسته شود و سپس با طبخ آن و از خواص  آن بهره‌مند شوید. سنگدان مرغ را می توان  به روش های متفاوت استفاده کرد که بیشتر به صورت سرخ کرده، پخته، بخارپز و کبابی به تنهایی و یا با سایر خوراکی ها مصرف کرد، اما برای دریافت  بهتر و بیشتر از خواص سنگدان مرغ  آن را به صورت بخارپز مصرف کنید و بگذارید کاملا بپزد.  به این نکته توجه داشته باشید که برای تهیه سنگدان مرغ آن را از مراکز معتبر و مطمئن و در بسته بندی‌های با مجوز وزارت بهداشت خریداری کنید.
تهیه انواع خورش و خوراک با سنگدان مرغ
نکته : در سنگدان مرغ به دلیل بالا بودن مقدار امگا 6 باعث به وجود آمدن التهابات در بدن می شود از این رو مصرف آن به کسانی که بیماری های التهابی دارند توصیه نمی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان