باکس آفیس آخر هفته: The Curse of La Llorona با فروش بالایش در عید پاک صدرنشین می‌شود

ژانر وحشت با فیلم «نفرین لایورونا» The Curse of La Llorona فاتح میدان باکس آفیس بود. این فیلم در باکس آفیس داخلی فراتر از انتظارات ظاهر شد و با فروش 26.5 میلیون دلاری صدرنشین آخر هفته بود.
خبر بد اینکه این فیلم ترسناک مثبت 17 سال نتوانست باکس آفیس را نجات دهد و سوت و کورترین تعطیلات عید پاک را در 14 سال اخیر شاهد بوده‌ایم، چراکه استودیوهای هالیوود به خاطر اکران «انتقام‌جویان: آخر بازی» Avengers: Endgame از کمپانی‌های مارول Marvel و دیزنی Disney که قرار است جمعه به سالن‌های سینما و روی پرده بیاید، دست نگه داشته‌اند. درآمد تعطیلات عید پاک امسال بین 110 میلیون دلار تا 112 میلیون دلار تخمین زده می‌شود که کمترین مقدار از سال 2005 (به میزان 99 میلیون دلار) تا امسال است.
«نفرین لایورونا» The Curse of La Llorona در خارج از آمریکا هم در رتبه‌ی اول قرار گرفت، و با فروش 30 میلیون دلاری از 71 مارکت به جمع فروش جهانی 56.4 میلیون دلار در اکران خود دست یافت.
«نفرین لایورونا» The Curse of La Llorona توسط کمپانی نیولاین New Line با بودجه‌ی اندک 9 میلیون دلاری و به تهیه‌کنندگی مغز متفکر «احضار» Conjuring، جیمز وان James Wan، ساخته شده است. داستان این فیلم حول قصه‌ای فراطبیعی و ترسناک در آمریکای جنوبی درباره‌ی یک روح انتقام‌جو است که کودکان را می‌رباید. لیندا کاردلینی Linda Cardellini، ریموند کروز Raymond Cruz، و پاتریشیا والسکز Patricia Velasquez در این فیلم که اولین تجربه‌ی کارگردانی مایکل چاوز Michael Chaves است، نقش‌آفرینی کرده‌اند. نیولاین New Line می‌گوید «نفرین لایورونا»، برخلاف موقعیت زمانی آن در دهه‌ی 70 و ظاهر شخصیت پدر پرز Pere‌ (با بازی تونی آمندولا Tony Amendola) که در «آنابل» Annabelle هم حضور داشت، یک قسمت رسمی از مجموعه‌ی «احضار» نیست.
45 درصد از خریداران بلیت، اسپانیایی‌تبارها بودند، در حالی‌که 56 درصد مخاطبان را زن‌ها تشکیل می‌دادند. و حدود 80 درصد از کسانی که به تماشای این فیلم ترسناک آمده بودند پایین‌تر از 35 سال سن داشتند. نه نقدهای ضعیف و نه امتیاز B- در سینمااسکور، نتوانستند جلوی فروش «نفرین لیورنا» را بگیرند.این آخر هفته برای نیولاین و کمپانی مادرش برادران وارنر Warner Bros. به خوبی گذشت، چرا که جایگاه دوم باکس را هم با «شزم!» Shazam! تصاحب کردند. این فیلم ابرقهرمانی با افت کمتر از 30 درصدی در سومین آخر هفته‌ی خود توانست 17.3 میلیون دلار بفروشد و جمع فروش خود در داخل آمریکا را به 121.3 میلیون دلار برساند.
«شزم!» Shazam! در خارج از آمریکا هم با فروش 22 میلیون دلاری از مرز فروش بین‌المللی 200 میلیون دلار و مرز فروش جهانی 300 میلیون دلار عبور کرد و جمع فروش جهانی خود را به 322.8 میلیون دلار رساند.فیلم اعتقادی «شکاف» Breakthrough، اولین فیلم منتشر شده از فاکس Fox با مالکیت جدید دیزنی Disney، پس از اکران در روز چهارشنبه با 11.1 میلیون دلار فروش به اکران پنج روزه‌ی 14.6 میلیون دلاری دست یافت و در جایگاه سوم قرار گرفت. جمع فروش خارجی این فیلم 5.9 میلیون دلار — از جمله 3.8 میلیون دلار در برزیل — است که جمع فروش جهانی آن‌را به 20.5 میلیون دلار می‌رساند.
«کاپیتان مارول» Captain Marvel، اولین فیلم ابرقهرمانی دیزنی و مارول که در آن نقش‌های اصلی زن بودند، در هفتمین آخر هفته‌ی خود خبرساز شد و یازدهمین فیلم اقتباسی از کتاب‌های کمیک بود که مرز فروش 400 میلیون دلار در داخل آمریکا را رد کرد (هفت فیلم از آن‌ها از عناوین دنیای سینمایی مارول هستند). این فیلم بزرگ با فروش 9.1 میلیون دلاری در داخل آمریکا و 6.1 میلیون دلاری در خارج آمریکا به جمع فروش 1.09 میلیارد دلار رسید و جایگاه چهارم جدول را به دست آورد.
«کوچولو» Little از کمپانی یونیورسال Universal در دومین آخر هفته‌ی خود با 8.5 میلیون دلار فروش به جمع فروش 29.4 میلیون دلار در داخل آمریکا و جمع فروش جهانی 34.2 میلیون دلار دست یافت و در آخرین جایگاه جدول پنج فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی جای گرفت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان