در آیین افتتاح نمایشگاه بورس، بانک و بیمه:

دژپسند: کالاهای ایرانی باید متقاضی‌پسند شود/ زمینه استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراهم شود

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، فرهاد دژپسند امروز در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه با بیان این که اوضاع متغیرهای اقتصادی در سال ٩٧ قابل قبول نبود، تصریح کرد: این موضوع اگرچه نگران کننده است اما در پایان نیمه اول سال قبل علیرغم اینکه شرایط مطلوب نبود ولی مدیریت مناسبی برای برگرداندن ثبات در اقتصاد انجام شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: پیش‌بینى‌هایى که براى سال ٩٨ صورت مى‌گیرد، پیش‌بینى‌هاى خوبى نیست اما صرفا پیش بینى‌ها نمى‌تواند براى ما نگرانى ایجاد کند زیرا اگر بتوانیم از این برآوردها در جهت اصلاح مدیریت گام برداریم نتیجه خوبى به همراه خواهد داشت، در غیر این صورت وضعیت نگران کننده‌اى در پیش رو داریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این نگرانی‌ها باید این اهتمام را ایجاد می‌کرد که اول متغیرها را کنترل کنیم؛ که در نیمه دوم سال سعی شد این روند در پیش گرفته شود و تورم ماهانه از آبان ماه ٩٧ به تدریج رو به کاهش نهاد و بیکاری نیز کنترل شد.

به گفته دژپسند، باید از نتایج مدل‌ها استفاده کرد تا با اعمال مدیریت صحیح مانع از بدتر شدن شرایط شویم؛ اگر براورد حاکی از این است که وضع اقتصادی خوب نباشد، ما باید دور هم جمع شده و تدبیر کنیم و محرک‌ها را از طریق ساز و کارها و تجارب سامان دهیم تا به سمت مطلوب برویم.

وی اظهار کرد: اگر شعار رونق تولید محقق شود و از سرمایه‌های راکد در کشور به خوبی استفاده کنیم، می‌توانیم زمینه به کارگیری نیروی انسانی را افزایش داده و صادرات را رونق ببخشیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه اگر رونق تولید ایجاد کنیم برآوردهای منفی را بهبود خواهیم بخشید، گفت: فرصت در بخش تولید وجود دارد و برای اقتصاد کم عمق ایران حجم فعلی نقدینگی خیلی بالا است و اگر درست هدایت شود یک فرصت است.

دژپسند با تاکید بر نقش بانک، بورس و بیمه در رونق اقتصادی افزود: بانک، بورس و بیمه باید نقش خود را درست ایفا کنند؛ بورس سال گذشته دوره‌ای طلایی داشت و برای ورود شرکت‌های جدید به بازار اولیه تسهیلاتی ارائه شد؛ ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان