تحقیقات پیمایشی: هندی ها نگران تروریسم، اشتغال و فساد هستند

روزنامه اکونومیک تایمز هند با انتشار تحقیق پیمایشی موسسه بین المللی ایپسوس، اعلام کرد که اگر چه ۷۳ درصد از شهروندان هند نسبت به روند توسعه در کشورشان خوش بین هستند، اما آنها بیش از هر چیز نگران تروریسم، اشتغال و فساد اقتصادی و سیاسی در کشورشان هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، بر اساس این تحقیق که زیر عنوان آنچه جهان را نگران می کند توسط موسسه ایپسوس انجام شده ، شهروندان هند از جمله ناامیدترین شهروندان در میان کشورهایی هستند که این موسسه در آنها اقدام به تحقیق کرده است.

نتایج تحقیق نشان می دهد ، هندی ها بیشترین دغدغه را در حوزه فساد مالی و سیاسی، فقر، بی عدالتی اجتماعی دارند و معتقد هستند این عوامل به بیکاری، افزایش جرم و جنایت، خشونت و تنزل بهداشت در کشورشان دامن زده است.

این موسسه تحقیقاتی و تحلیلی با بیش از دو دهه فعالیت در 89 کشور جهان در پاریس پایتخت فرانسه مستقر است و در آخرین تحقیق خود از شهروندان زیر 65 سال در 28 کشور جهان از جمله آمریکا، چین، هند، عربستان سعودی، فرانسه، آفریقای جنوبی، ترکیه، بلژیک، اسپانیا و آلمان سوال کرده است و نتایج قابل توجهی را نیز منتشر کرده است.

پاریجات چاکرابورتی مدیر امور خدمات، روابط عمومی و اعتبارات سازمانی این پروژه تحقیقاتی که به صورت پیمایشی انجام شده در گفت و گو با نشریه 'ایندین آوتلوک' هند ضمن تائید این گزارش گفت که تحقیق اخیر ظرف 11 ماه صورت گرفت و نشان داد که 45 درصد از مردم هند به شدت نگران گسترش تروریسم در کشورشان هستند و آن را حاصل فساد سیاسی و اقتصادی، فقر ناشی از آن و بی عدالتی حاکم در کشورشان می دانند.

وی افزود: در این میان 44 درصد از آنها بیشتر از بیکاری رنج می برند و 42 درصد نیز اعلام کرده اند از فساد اقتصادی و سیاسی در کشورشان به تنگ آمده اند؛ درحالی که 33 درصد از این مردم خشونت های اجتماعی را بر نمی تابند و 29 درصد نیز از فقر و بی عدالتی حاکم در عرصه های اجتماعی (سیاسی، اقتصادی و فرهنگی) کشورشان شکوه می کنند.

به اعتقاد چاکرابورتی، اگر چه لازم است دولت هند قدم های درستی برای مبارزه با فساد بردارد و تاکنون راهبردهای لازم برای برداشتن قدم های خرد و جزئی در این زمینه طراحی کرده است، اما در مقابل مردم این کشور بیشتر نگران مسائل کلان کشور هستند؛ یعنی دولت هند باید با نگاه کلانتری به این موضوعات راهبردی اندیشیده و برای آنها راه کارهای مناسبتری پیدا کند.

وی همچنین گفت: با همه این تفاصیل، بر خلاف شهروندان 22 کشور دیگر که معتقد هستند مسئولان کشورشان راه به خطا می روند، 73 درصد هندی ها به روند برنامه ریزی های مسئولان کشورشان بسیار خوش بین هستند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان