توافق اپل و کوالکام ۶ میلیارد دلار هزینه داشته است

اگر اخبار حوزه تکنولوژی را دنبال کرده باشید حتما مطلع شدید که سه شنبه هفته گذشته، توافق اپل و کوالکام پس از مدتها به وقوع پیوست.

توافق اپل و کوالکام 6 میلیارد دلار هزینه داشته است

اگر اخبار حوزه تکنولوژی را دنبال کرده باشید حتما مطلع شدید که سه شنبه هفته گذشته، توافق اپل و کوالکام پس از مدتها به وقوع پیوست.

حال جزییات بیشتری از توافق اپل و کوالکام منتشر شده و به گفته تیموتی آرکوری، یکی از تحلیلگران یو بی اس، اپل مجبور شده برای حل این اختلاف مبلغی بین پنج تا شش میلیارد دلار آمریکا هزینه کند.

علاوه بر این جریمه، بنا بر تخمین یو بی اس اپل احتمالا متعهد شده در ازای فروش هر آیفون 8 تا 9 دلار بابت حق امتیاز پتنت به طرف خود بپردازد؛ زیرا کوالکام بدنبال این توافق پیش بینی درآمد هر سهمش را 2 دلار بالا برده.

ارزش سهام کوالکام 38 درصد افزایش یافت

بر اساس این گزارش، برای حل این اختلاف اپل مجبور به پرداخت هزینه گزافی شده. دعوایی که چندین قاره را در بر گرفته بود و علاوه بر تهدید قابلیت اپل برای عرضه یک تلفن همراه 5G، فشارها روی مدل اقتصادی کوالکام که بر پایه ارائه ی مجوز استفاده از پتنت استوار است و بیش از نصف سود این شرکت تامین میکند، افزایش داده بود.

در پی توافق اپل و کوالکام، قیمت هر سهم کوالکام با افزایش چشمگیر 38 درصدی مواجه شده و از 58 دلار به نزدیکی 80 دلار رسید. اپل نیز با افزایش دو درصدی سهام رو به رو شد.

تیم کوک توافق اپل و کوالکام

توافق اپل و کوالکام هزینه ای گزاف برای کمپانی تحت مدیریت تیم کوک به همراه داشته

آکوری نوشت:

این قرارداد برای کوالکام یک موفقیت بزرگ به شمار میرود و به مراتب از 5 دلار حق امتیاز پتنتی که قبلا حدس زده بودیم بهتر است.

مدیر ارشد عملیاتی اپل جف ویلیامز، پیش تر در شهادتی حین یک دادگاه رگولاتوری آمریکا عنوان کرده بود اپل به ازای هر آیفون 7.5 دلار حق امتیاز پتنت به کوالکام میپردازد. حال اگر این رقم به 8 یا 9 دلار ذکر شده در این قرارداد برسد افزایش درآمد قابل توجهی برای کوالکام به همراه خواهد داشت.

اما هنگامی که از این دو شرکت خواسته شد نظراتشان درباره این قرارداد را بیان کنند از پاسخ دادن خودداری کردند. چهارشنبه نیز هنگامی که از استیو مولنکف رئیس کوالکام پرسیده شد مبلغی که اپل قرار است به یکباره پرداخت کند چقدر است جوابی نداد. علاوه بر این وی از بیان کردن مبلغی که شرکتش بابت هر آیفون دریافت خواهد کرد نیز شانه خالی کرد.

او بیان کرد:

در چنین قراردادهایی مبالغ زیادی جا بجا میشوند که بهتر است محرمانه بمانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان