واشنگتن با عقب نشینی از تصمیم خود؛

نمونه اولیه سنسورتشخیص گازهای سمی در صنایع پتروشیمی تولید شد

نمونه اولیه سنسورتشخیص گازهای سمی در صنایع پتروشیمی تولید شد
به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از صندوق نوآوری و شکوفایی، سید محمد سید جلالی اقدم مدیرعامل شرکت فنون ریز تراشه میزان درخصوص این طرح گفت: در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی معمولا گازهای خطرناک و سمی متصاعد می‌شود که باید تشخیص و هشدارهای مربوط به آن داده شود که محصول تولیدی ما می‌تواند این اقدامات را انجام دهد.
وی افزود: این آنالیزور با توجه به ساختار خود توانایی تشخیص گازها را در محدوده تعیین شده دارد و با دقت بسیار خوب به تخمین ضریب انتشار و گازهای احتراق می‌پردازد.
جلالی اقدم درباره بازارهدف این محصول دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: آنالیزورها به منظور راهبری و کنترل صحیح مشعل‌ها و پمپ‌ها، بهینه‌سازی و جلوگیری از مصرف بیهوده سوخت و انرژی، تثبیت محدوده آسایش حرارتی ساختمان و کاهش استهلاک تجهیزات و هزینه‌های مربوطه، کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری تأسیسات و کاهش تولید و انتشار آلاینده‌های زیست محیطی در کارخانه‌ها، موتورخانه‌ها و پالایشگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند.
وی سازمان حفاظت محیط زیست و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را بازار هدف این محصول عنوان کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست متولی تعیین میزان گازهای سمی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است بنابراین این محصول کمک زیادی به این سازمان برای تشخیص گازهای سمی و آنالیز میزان سم می‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه تولید انبوه سنسور گاز اکسید فلزی و آنالیزور آن در چشم‌انداز آینده این شرکت قرار دارد، گفت: هم‌اکنون در مرحله نمونه‌سازی هستیم و امیدواریم هرچه سریعتر از مرحله اخذ استانداردهای مربوطه عبور کنیم چرا که این مرحله، بسیار زمان‌بر است.
جلالی اقدم همچنین با بیان اینکه صادرات را نیز در چشم‌انداز آینده شرکت خود لحاظ کرده‌اند، اظهار داشت: در این حوزه هم‌اکنون همه اقلام وارداتی است و هیچ کس موفق به تولید نشده است، در این زمینه برخی شرکت‌ها موفق به ساخت نمونه شده‌اند اما هیچ کدام به مرحله تجاری‌سازی نرسیده است و قطعا در صورت تجاری‌سازی، این سنسور می‌تواند در خاورمیانه به فروش برسد. ضمن اینکه با ساخت این سنسور در داخل کشور، خروج ارز از کشور متوقف شده و تولید داخلی به معنی واقعی شکل می‌گیرد.
مدیر عامل شرکت فنون ریز تراشه میزان همچنین عنوان کرد: که اگر این محصول دانش‌بنیان به تولید انبوه برسد با توجه به اینکه تیراژ و مصرف بالایی دارد به طور قطع نیروی انسانی زیادی در کارخانه‌های مربوطه مشغول به کار خواهند شد.
علمی ** 9340** 1055
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان