اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تخلیه ۵روستا در اثر سیلاب سیستان/ خشکسالی در بلوچستان همچنان پابرجاست

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ معاون مدیر کل بحران استان سیستان و بلوچستان، در گفت و گو با اقتصادآنلاین با اشاره به اینکه سیلاب روز گذشته در این استان به دلیل بارندگی نبوده است گفت: این سیل به دلیل آورد رودخانه هیرمند در افغانستان رخ داد است.

روح الله سرگزی با اشاره به اینکه بارندگی ها در افغانستان قابل کنترل نبوده است گفت: بارش های خوب در افغانستان باعث ورود حجم نسبتا مناسبی از آب به رودخانه های استان شد، اما در روز گذشته چند دایک حفاظتی رودخانه نیاتک در شهرستان هیرمند دچار تخریب شدند و متعاقب آن 5 روستا تخلیه شدند.

سرگزی با اشاره به پایداری آب و برق در مناطق درگیر سیلاب  افزود: 5 محور مواصلاتی  حوزه سیستان، از جمله  زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز مسدود است.

معاون مدیر کل بحران سیستان و بلوچستان در پاسخ به سوالی مبنی بر ادامه خشکسالی در این استان با توجه به ثبت کمترین بارش ها در این منطقه گفت: براساس گزارش هواشناسی، سیستان و بلوچستان  با وجود آنکه رشد قابل توجهی در سال آبی جاری دذاشته است و از حد نرمال بالاتر رفته است،  اما هنوز تحت تاثیر درجات مختلف خشکسالی قرار دارد.

او با اشاره به اینکه سال تری را سپری می کنیم افزود: این به معنای برطرف شدن خشکسالی نمی باشد.

سرگزی درباره وضعیت تالاب هامون نیز گفت: در حوزه شمال استان، آبگیری تالاب بین المللی هامون بستگی به آورد رودخانه هیرمند دارد و به میزان بارندگی در استان بستگی ندارد، هرچه آورد رودخانه هیرمند بالاتر باشد، آبگیری هامون بیشتر است.

قابل ذکر است، براساس گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران، بارندگی ها در سیستان و بلوچستان طی ده روز گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشته است  و در حوضه آبریز مرزی شرق تا اول اردیبهشت ماه 99.2 میلی متر بارندگی تجمعی ثبت شده است که رشد 202 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان