به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، "اسکیل آمدال"(Eskil Amdal) خلبان نخستین پرواز این هواگرد دو نفره بود. البته قابل ذکر است که این هواگرد پیشتر نیز پرواز در ارتفاع کم و اثر زمین را در ماه ژوئن 2018 انجام داده بود. اثر زمین (Ground effect) در هواگرد ثابتبال به حالتی گفته میشود که هواگرد در نزدیکی یک سطح ثابت(مانند زمین) در حال حرکت باشد، در این حالت نیروی برآر افزایش و نیروی پسار کاهش مییابد.
پرواز 10 دقیقهای گذشته تنها با استفاده از نیروی برق انجام شد و طی آن مانور سازندگان آن توانستند تست کنترل و همچنین ثبات استاتیک و دینامیکی هواگرد را انجام دهند.
در این پرواز 35 دقیقهای، هواگرد مذکور تنها از موتور 97 کیلووات M97 با باتری لیتیوم یونی با وزن 100 کیلوگرم (220 پوند) استفاده کرد.
با این حال، شرکت سازنده میگوید که نسخههای بعدی این هواگرد قادر خواهند بود تا به مدت 105 دقیقه در ارتفاع باقی بمانند و هنگامی که از مولد الکتریکی خود و موتور دیزل "وانکل" برای تأمین انرژی برق گرفت، قادر خواهد بود تا حداکثر شش ساعت پرواز کنند.
P2 Xcursion با ساختار کامپوزیتی آن تنها 750 کیلوگرم (1653 پوند) وزن دارد، اما میتواند تا 240 کیلوگرم (529 پوند) بار را حمل کند. حداکثر سرعت پرواز آن 130 گره (150 مایل در ساعت، 241 کیلومتر در ساعت) و حداکثر برد آن 845 نانومتر (972 مایل، 1565 کیلومتر) است.