در جلسه امروز لاریجانی با خدایی درباره کنکور چه گذشت؟

خانه ملت: قاسم احمدی لاشکی، در حاشیه صحن علنی امروز (دو‌شنبه، 2 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه‌ای در دفتر دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای بررسی کلیت نحوه برگزاری کنکور سراسری خبر داد.

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: قرار است، بنده به همراه آقایان عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، خدایی رئیس سازمان سنجش و بیرانودی رئیس کمیته آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز طی جلسه‌ای خصوصی در حضور رئیس مجلس تغییر در نحوه برگزاری کنکور را مورد بررسی قرار دهیم به نحوی که استرس زا نباشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای مثال نمونه‌ای از برگزاری کنکور در برخی کشور‌های اروپایی اجرا می‌شود به این صورت که آن‌ها دو آزمون برگزار می‌کنند یک برای کسب حداقل نمره عمومی و آزمون دیگری که حداقل نمره تخصصی را تعیین می‌کند و نمرات آن برای 2 سال اعتبار دارد که در نهایت در این شرایط استرس و فشار کاهش می‌یابد.

تشریح جلسه امروز لاریجانی با خدایی درباره «کنکور»

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشست امروز رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان سنجش و جمعی از نمایندگان درباره نحوه برگزاری کنکور سراسری را تشریح کرد.

به گزارش مهر، میر حمایت میرزاده در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز جمعی از نمایندگان و رئیس سازمان سنجش با علی لاریجانی برای بررسی نحوه برگزاری کنکور سراسری در کشور، گفت: در این جلسه دغدغه‌های مختلف بخش‌هایی، چون مجلس، کمیسیون آموزش و تحقیقات، سازمان سنجش و مرکز پژوهش‌های مجلس درباره کنکور سراسری مطرح شد.

وی افزود: این جلسه صرفاً یک نشست هم‌اندیشی بین دستگاه‌های مذکور جهت بررسی نحوه برگزاری کنکور سراسری بود و قطعاً این جلسات هم‌اندیشی ادامه خواهد داشت تا ما رهنمود‌هایی را که در این جلسات مطرح می‌شود، در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیری کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد مباحث مطرح شده در این جلسات در نهایت به یک طرح قانونی در مجلس منتهی شود؟ گفت: قطعاً به این زودی چنین طرحی آماده نمی‌شود.

میرزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این جلسه درباره تعویق زمان برگزاری کنکور به دلیل وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور، بحثی مطرح شده است؟، گفت: هیچ صحبتی در این باره مطرح نشد و بعید است که چنین اتفاقی بیفتد و در کمیسیون آموزش هم چنین مسئله‌ای تا این لحظه مطرح نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان