ماهان شبکه ایرانیان

واشنگتن با عقب نشینی از تصمیم خود؛

کاخ سفید: ترامپ معافیت خریداران نفت ایران را لغو می کند

کاخ سفید: ترامپ معافیت خریداران نفت ایران را لغو می کند
به گزارش رویترز، در بیانیه کاخ سفید آمده است که این معافیت ها پس از سر آمدن موعد آن در ماه می (12اردیبهشت ) صادر نمی شود.
کاخ سفید در بیانیه خود یادآور شد که آمریکا، عربستان و امارات متحده عربی تضمین کرده اند که نیازهای جهانی برای نفت را بعد از حذف همه سهم نفت ایران از بازار، تامین می شود.
بیانیه کاخ سفید همچنین حاکی است: این تصمیم با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و محروم کردن این کشور از منبع اصلی درآمدی اش، اتخاذ شده است.
در ادامه بیانیه کاخ سفید آمده است : آمریکا، عربستان و امارات، سه تولید کننده بزرگ انرژی جهان، به همراه دوستان و متحدان ما به تضمین این مساله متعهد هستند که عرضه نفت به بازارهای جهانی به میزان کافی، به قوت خود باقی می ماند.«دولت ترامپ و متحدان ما به حفظ فشار اقتصادی حداکثری به ایران وافزایش فشار مصمم هستند تا به فعالیت های بی ثبات کننده ایران علیه آمریکا، شرکا و متحدان ما و امنیت خاورمیانه، پایان داده شود.»
کاخ سفید در بیانیه خودافزود:'تصمیم رئیس جمهوری برای لغو همه معافیت ها در پی قراردادن نام سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی، نشان از تعهد آمریکا به برهم زدن شبکه تروریستی ایران و تغییر رفتار زیانبخش آن دارد. ما از حمایت دوستان و متحدانمان برای این تلاش، استقبال می کنیم.'
ترامپ اردیبهشت ماه سال گذشته به طور یکجانبه از برجام خارج شد و پس از آن طی دو مرحله تحریم هایی را که طبق این توافق برداشته شده بود، بازگرداند.
خروج آمریکا ازتوافقنامه برجام؛بامحکومیت دیگر امضا کنندگان این توافق روبرو شد و آنها اعلام کردند که به تجارت با ایران ادامه داده و سازوکارهایی را برای این منظور راه اندازی می کنند.
واشنگتن همچنین مدعی شده بود که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما در ماه نوامبر سال گذشته مجبور شد هشت کشور چین، هند،ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان را دو بار به مدت 6 ماه از تحریم های نفتی علیه ایران معاف کند. این معافیت ها ماه مه (12اردیبهشت) به پایان می رسد.
آژانس بین‌المللی انرژی به تازگی اعلام کرده که به دلیل کاهش شدید تولید نفت عربستان و ونزوئلا، عرضه نفت دربازار جهانی محدود شده و نشانه‌های ناهمخوانی درباره دورنمای تقاضای نفت و سطح ذخیره‌سازی مشاهده می‌شود.
روزنامه واشنگتن پست نیز گزارش داد که تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت ها تبعاتی برای بازارهای جهانی نفت خواهد داشت.هند و چین در حال حاضر بزرگترین واردکنندگان نفت از ایران هستند و اگر این کشورها با خواسته های ترامپ همراهی نکنند ممکن است روابط دوجانبه این کشورها با آمریکا دچار تنش شده و به موضوعات دیگری مانند تجارت سرریز کند.
در همین حال به نوشته رویترز،احتمال اقدام واشنگتن در پایان دادن به معافیت های تحریمی خریداران نفت ایران موجب شد تا بهای نفت خام امروز در بازارهای جهانی 3 درصد افزایش یافته و به بیش از 74 دلار برسد که بیشترین افزایش بهای نفت خام در سال 2019 است.
اروپام**9109**1590
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان