تبیانیان در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد؛

نفت خام سنگین نیز بورسی می‌شود/ نهمین عرضه نفت خام سبک با رشد ۲دلاری

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ مطابق سه شنبه های هر هفته، امروز نیز بورس انرژی میزبان عرضه یک میلیون بشکه نفت خام از سوی شرکت ملی نفت خواهد بود. در این رابطه تبیانیان نماینده شرکت ملی نفت به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: شرایط عرضه امروز نیز همانند عرضه روز 20 فروردین بوده و تنها تفاوت آن در افزایش قیمت نفت خام سبک است.

از این رو امروز قیمت پایه هر بشکه نفت خام عرضه شده در رینگ بین الملل بورس انرژی برابر با 65 دلار و 43 سنت خواهدبود.  وی همچنین  درخصوص مشتریان احتمالی امروز نیز گفت: تنها زمانی می توان از قطعیت حضور مشتری در سمت تقاضا صحبت کرد که پیش پرداخت تا قبل ازساعت  14 امروز از سوی متقاضیان انجام شود. گفتنی است آخرین معامله انجام شده در این خصوص در تاریخ 29 بهمن سال گذشته و به میزان 35 هزار بشکه در قیمت 52 دلار و 25 سنت بوده است.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی همچنین از شروع عرضه نفت خام سنگین در بورس انرژی از هفته آینده خبر داد و گفت: مطابق با تصمیمات اتخاذ شده، از سه شنبه هفته آینده شاهد عرضه یک میلیون بشکه نفت خام سنگین در رینگ بین الملل بورس انرژی خواهیم بود. وی در ادامه افزود: قیمت پایه هر بشکه نفت خام برای این جلسه معاملاتی نیز 63  دلار و 51 سنت درنظر گرفته شده است. همچنین محل تحویل،جزیره خارک و حداقل میزان سفارش نیز برابر با 35 هزار بشکه خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان