وضع قوانین دست‌وپاگیر برای بازی‌های آنلاین

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، از آنجایی که بازی‌های آنلاین و اینترنتی در سال‌های اخیر از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران و علاقمندان به گیمینگ برخوردار شده است، بسیاری از کارشناسان در حوزه‌های مختلف از آثار منفی که محتوای این بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند بر روح و روان کاربران بگذارد، سخن گفته و گزارش‌های طولانی تهیه و منتشر کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد که تاکنون نتوانسته‌اند جلوی شرکت‌های توسعه دهنده بازی‌های مذکور را بگیرند و یا موجب بهبود محتوای آنها شوند. بنابراین برخی از کشورها به فکر وضع و اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌ای برای عرضه، انتشار و استفاده از بازی‌های رایانه‌ای افتاده‌اند تا بتوانند تا حد زیادی از تأثیرات و تبعات منفی آن جلوگیری به عمل بیاورند.

بر اساس گزارش وب سایت Engadget، چین که به سانسور کردن محتوا و همچنین اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی مختلف در جهان شهرت دارد، حالا تصمیم گرفته است که برخی قوانین جدید را برای بازی‌های آنلاین و رایانه‌ای تصویب کند که در آن محتوای خشونت آمیزی همچون خون، جسد، جنگ و قمار در بازی‌های آنلاین و اینترنتی همگی سانسور و متوقف شوند. بر اساس همین محدودیت جدید، از این پس تمامی بازی‌های آنلاین و اینترنتی با چنین مضامینی ممنوع خواهند شد.

بازار چین که برای توسعه دهندگان بازی‌های رایانه‌ای همواره بازار پر سودی به شمار می‌رفته است، حالا به نظر می‌رسد که با وضع و اعمال قوانین و مقررات جدید در این کشور، وضعیت سخت و دشواری برای آنها بوجود بیاید و راه برای آنها ناهموار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان